XXL Nutrition

Natuurlijke holling in onderrug weg + pijn

Tres Equis

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m76
Massa
72kg
Vetpercentage
16%
Beste DBB'ers,

Vandaag benen getraind en begonnen met de squat. In de eerste set al kreeg ik pijn in de onderrug. Ben daarna gestopt met de squat.

Nu een paar uur later voel ik een zeurderige pijn in mijn onderrug. Als ik in de spiegel kijk zie ik dat de natuurlijke holling in mijn onderrug weg is, en mijn onderrug dus volledig recht is. Daarnaast voel ik dat mijn glutes constant aangespannen zijn als ik rechtop sta.

Iemand enig idee wat dit is? En wat is ertegen te doen?

Laatst bewerkt:
Belast eenmaal de rug, hoe je houding ook is. Het gewicht zet altijd een druk op je tussenwervels en gewrichten.

Je kan de stand van je voeten wel eens proberen aan te passen. Tenen iets naar buiten zou helpen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat snap ik Cools, heb wel eens eerder gevoeld dat mijn onderrug wat werd belast bij de squat. Maar nu is het wel een andere soort pijn. Heel stijf en heb het nu al de hele dag en het wordt niet minder.

Dat snap ik Cools, heb wel eens eerder gevoeld dat mijn onderrug wat werd belast bij de squat. Maar nu is het wel een andere soort pijn. Heel stijf en heb het nu al de hele dag en het wordt niet minder.

Spierpijn ;) Dit omdat je het gewicht vooral met je spieren opvangt nu door goede houding.

Ik vind dat je altijd hele goede, onderbouwde antwoorden geeft hoor Cools. Maar ik denk niet dat het spierpijn is, alhoewel ik dat wel hoop. Het voelt meer als iets van gewrichten, wervels.

Ik vind dat je altijd hele goede, onderbouwde antwoorden geeft hoor Cools. Maar ik denk niet dat het spierpijn is, alhoewel ik dat wel hoop. Het voelt meer als iets van gewrichten, wervels.

Maar je hebt al eens een ander soort pijn gevoeld dat duidelijk je onderrug was?

Gezien deze pijn verschilt moeten het wel de spieren zijn. Afhankelijk van de locatie van de pijn. Juist boven je billen kan gewricht zijn, midden van rug ook. Over de hele vlakte van de onderrug is meestal spieren.

Pijn aan nieren gaat het sowieso niet zijn gezien het afkomstig is van de oefeningen. Mogelijk zou nog kunnen zijn zenuwpijn, maar dat is zeer pijnlijk en voel je duidelijk. Dit schiet ook meestal door de rug.

Je hebt waarschijnlijk gesquat met slechte techniek, zonder neutrale onderrug. Je lordose kan niet plots weg zijn en zeker niet door spierspanning in de onderrug. Opgespannen spieren zouden juist zorgen voor meer lordose. Gevoel van opgespannen gluteï kan best aangezien het de rug uitvlakt door het bekken naar achter te kantelen. Als het niet betert maandag naar de therapeut.

Ok bedankt voor jullie reacties heren.

Slechte techniek is inderdaad de oorzaak denk ik. Mijn techniek is enkel goed als ik me concentreer en vandaag was die concentratie er niet.

Hoop dat het spierpijn is en vanzelf weg gaat

Ok bedankt voor jullie reacties heren.

Slechte techniek is inderdaad de oorzaak denk ik. Mijn techniek is enkel goed als ik me concentreer en vandaag was die concentratie er niet.

Hoop dat het spierpijn is en vanzelf weg gaat

Je hebt waarschijnlijk al eens bij andere spieren spierpijn gehad door training. Is het vergelijkbaar?

Genoeg spierpijn gehad, en ook wel eens stijfheid in de onderrug. Maar dit is niet vergelijkbaar, veel meer aanwezig en het was direct na de oefening voelbaar ipv uren/dagen later.

Genoeg spierpijn gehad, en ook wel eens stijfheid in de onderrug. Maar dit is niet vergelijkbaar, veel meer aanwezig en het was direct na de oefening voelbaar ipv uren/dagen later.

Ok dat is al belangrijk detail dat het direct merkbaar was.

Kan spiertje om je wervelkolom heen zijn dat een tik gehad heeft. Dit kan behoorlijke stijfheid geven. Kan ook een blessure in je si-gewricht zijn. Kan periformos zijn die vast zit. Kortom zijn ontiegelijk veel redenen waarom je je bekken zou willen kantelen om iets te ontlasten daar. Meeste gaan uit zichzelf weg, indien je geen uitstraling hebt zou ik er voorlopig vanuit gaan dat het onder die categorie valt.

Spierpijn moet minder worden als je beweegt en erger als je een tijd hebt gezeten of geslapen. Rug is altijd lastig voelen vind k, daar zit zoveel

Als t spierpijn is, dan is hele lichte beweging goed. Dat stimuleey de doorbloeding

Heb nu een nacht geslapen en de pijn en stijfheid is nu minder, maar nog steeds abnormaal. Geen uitstralingen ofzo dus neem aan dat het binnen een paar dagen over is. Anders ga ik naar de therapeut.

Terug
Naar boven