Fitness Seller

Natuurlijke spiergroei limiet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dorian Yates.........
Al moet er wel even bij vermeld worden dat hij voordat 'ie uberhaupt begon met trainen er waarschijnlijk al beter uitzag dan 95% van alle gymrats :D Freak of nature.

Mwah.

3ab6d711520fc62987c396d661936e15--mens-bodybuilding-bodybuilding-motivation.jpg
 
Haha, was inderdaad héél kort door de bocht.
Echter is het wel zo dat als je AAS gebruikt om tot je normale natty limiet gaat, daarna off gaat je de eerste periode gaat inzakken omdat je hormoonhuishouding naar de tyfus is.
Je verliest dus wel echt een chunk, daarna verlies je heel wat massa omdat er een grote kans is dat training / voeding niet on point is, on is natuurlijk heel anders dan off.
Verder is het wel zo dat als je daarna als natty weer terug wilt naar de natty limit het makkelijker zal gaan als dat je nooit AAS hebt gebruikt.

Aka 99.9% zullen toch weer AAS gaan gebruiken want hoe demotiverend is het om 3 keer zoveel moeite te moeten doen om terug te gaan naar een niveau dat je al gehad hebt.

inderdaad, als je denkt dat je natty max kunt behouden wanneer je off gaat kom je van een koude kermis thuis.

verder ben ik het niet eens dat je vanuit daar makkelijker terug kunt gaan naar je natty max, waar is dat op gebaseerd?
 
Klinkt mooi, even een kuur en daarna forever je natty max en zo 4 jaar inhalen. Het klinkt zo mooi, te mooi om waar te zijn. Theorie en praktijk kunnen nog weleens anders uitpakken.

Ik heb nog nooit iemand in de gym meegemaakt die maar één kuur heeft genomen en daarna nog serieus getraind heeft zonder opnieuw te gebruiken. Ik heb er wel veel meegemaakt die er tijdens een kuur goed uitzagen, maar na een jaar helemaal leeg waren gelopen als een ballon en weer als nieuw lid in de gym begonnen, ze waren ondertussen al weer gestopt of het trainen stond op een laag pitje. Ik denk dat haast nooit een goede motivatie kan zijn om een bb levensstijl vol te houden.

Heb er geweten die het nog sneller voor mekaar kregen.
 
inderdaad, als je denkt dat je natty max kunt behouden wanneer je off gaat kom je van een koude kermis thuis.

verder ben ik het niet eens dat je vanuit daar makkelijker terug kunt gaan naar je natty max, waar is dat op gebaseerd?

Het is natuurlijk allemaal maar theorie hé. Theorie en praktijk wilt allemaal nog wel eens verschillen.
Ligt sowieso al aan iemands genen wat precies z'n natty max zal zijn.

Maar in theorie heb je dus het myonuclei gezemer wat ik volgens mij al had gepost;
Het aantal nuclei aanwezig in je spiercellen zou een van de belangrijkste dingen moeten zijn die voor de maximale size zorgen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20713720
pnas.0913935107fig06.jpg


In theorie zou je na training als 'On' kunnen zien, De de-training kun je zien als wanneer je 'off' gaat, je hormoonhuishouding kapüt is en je een chunk van je gains verliest.
Re-training in zekere mate als je off bent geweest, hersteld bent en weer terug wilt naar je natty max.
Sneller is sowieso relatief hé, wat voor termijn je er mee bezig zal zijn (wat allemaal in theorie / hypothetisch) is zal dan alsnog ~2 jaar zijn i.p.v. 4 jaar. Of whatever.

In ieder geval is het zo dat er bij spieratrofie geen nuclei verloren zouden gaan. ( https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18440990 )
Dus dat versterkt wel de logica dat je na AAS gebruik sneller terug kunt naar je natty max dan als dat je nooit AAS hebt gebruikt.

Er is naar mijn weten nooit echt onderzoek gedaan, al zal het sowieso wel makkelijker gaan omdat je toch die spiermassa gehad hebt. Enige wat ik kon vinden wat een beetje hier op ingaat is;

A cellular memory mechanism aids overload hypertrophy in muscle long after an episodic exposure to anabolic steroids
https://physoc.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1113/jphysiol.2013.264457
Maar da's niet echt een erg betrouwbaar onderzoek.

Denk dat beter iemand als Galen hier z'n zegje over kan doen. Die snapt het allemaal beter.

PS. Zelfs als het zo is zal iemand nooit zin hebben om zoveel moeite en energie te stoppen in het halen van een niveau dat 'ie eerder met gemak heeft gehaald.
 
Back
Naar boven