AndroidHealthClinic

Nieuws Nederland verhoogt alcoholgrens voor tieners.

Beter zo, goed plan!!

Ik dacht dat dit maanden geleden al was doorgevoerd?

Anyway, vind het een goed idee. En als die lui willen drinken dan gebeurt het toch wel, zelfde verhaal als met roken.

Als kinderen willen drinken doen ze dit toch wel, zon regel als deze gaat dit niet tegen.
Ik zie het als voordeel dat ik die k*t kinderen niet meer tegenkom bij het uitgaan, de rest is de verantwoordelijkheid van hun ouders, als ze thuis drinken heb ik er geen last van.
Hier in de stad komen de meeste problemen / ruzies door de ''jeugd'' die zich willen bewijzen tegenover de rest.
goed idee, of het inderdaad gaat werken inderdaad is nog maar de vraag. als ik sommige koters tegenwoordig zie, vraag ik me echt af waar het toch heen gaat. slechte opvoeding.
De jeugd van tegenwoordig is al verziekt, ben benieuwd hoe erg de generatie hierna uit komt te zien.

Goede maatregel, alleen zoals velen denk ook ik dat dit in de praktijk toch niet gaat werken helaas..

Vind het prima.

Hoezo zou het niet werken in de praktijk? Clubs en barretjes zullen het niet meer verkopen aan hun en supermarkten ook niet. natuurlijk kan het via ouders of een oudere broer of zus nog wel gebeuren.. maar dat gebeurt nu ook al.

uhh gouden tip

start een bier koerier

Oh jeetje een biertje op je 17 :roflol: Lekkere betutteling weer.
Op mijn 15 was ik al elk weekend straal bezopen, en dat heeft me eigenlijk alleen maar deugd gedaan.

Net als die dealers om rondom de wietpas, heeft de overheid weer een nieuwe markt gecreëerd. :D

Vind het nogal achterlijk maar heb er zelf geen last meer van. Je moet gewoon kunnen drinken op je 16e vind ik. Hersenschade kan natuurlijk voorkomen maar het lijkt me nogal sterk. Je hebt geen bakken met geld als 16 jarige dus je zit je niet elke dag vol te gieten in de kroeg maar die ene zaterdag avond moet gewoon kunnen natuurlijk.

Zoizo werkt dit toch voor geen ene meter. Wie had er als jong persoon geen familielid of vriend of een vriend van een vriend die 18 was.

Als de leeftijdsgrens op sterke drank daarmee dan ook omhoog gaat bereik je er misschien nog iets mee.
Wat je nu krijgt is dat ze vanaf hun 18e pas mogen drinken, en ach, om dat te vieren waarom niet meteen een fles whiskey in je eentje leegzuipen.
En verder... 13/14 jarige mogen nu ook al niks kopen, en onder die groep vallen er toch ook genoeg "slachtoffers" dus daar veranderd verder weinig aan.

Als je weet wat het effect van alcohol op een tienerbrein is dan vind je het niet meer triest.
Wat mij betreft het eerste zinnige wat door die kamer komt.

Zeker veel alcohol gedronken in je jonge jaren?

---------- Post toegevoegd 19 June 2013 om 13:21 ----------

Net als die dealers om rondom de wietpas, heeft de overheid weer een nieuwe markt gecreëerd. :D

Vraag en aanbod, breezersletjes nu nog goedkoper.

Je neemt de jongeren hun jeugd af op die manier

Ik zou jullie reactie wel eens willen zien moesten jullie in die leeftijdscategorie vallen. :rolleyes:

OT: /care

• Topic Starter Topic Starter
Het verbaast me eerlijk gezegd hoe positief de meesten hier zijn over deze maatregel :p.

Ik zou jullie reactie wel eens willen zien moesten jullie in die leeftijdscategorie vallen. :rolleyes:

OT: /care
Komt omdat het pubers zijn die niet weten wat goed voor ze is en het als een complete ramp zien als ze geen druppel alcohol binnen kunnen krijgen.

Spannend hoor, zo'n biertje. Stel je voor dat je het nu niet elk weekend kan drinken.

ach het maakt geen zak uit. Als je geen bier of sterke drank mag drink je het juist en als je het eenmaal mag dan valt het allemaal wel mee

Terug
Naar boven