AndroidHealthClinic

Nederlanders hebben niks te klagen

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
BRUSSEL - Nederlanders hebben niets te klagen over hun salaris en behoren met een gemiddeld besteedbaar inkomen van ruim 2400 euro per maand tot de beste verdieners van Europa.
Dat blijkt uit een vergelijkend onderzoek van de Europese werkgeversorganisaties, waarin de gemiddelde uurlonen van de EU-burgers op een rijtje zijn gezet.
Daarin staat dat, rekening houdend met de lokale prijzen en na aftrek van belastingen, alleen Luxemburgers (2700 euro) en Denen (2600 euro) maandelijks meer geld in hun portemonnee overhouden voor hun uitgaven.
Wat vooral ook opvalt is dat een Nederlander gemiddeld maar liefst 9 procent meer te besteden heeft dan een Duitser met een modaal inkomen. Vergeleken met België, dat de hoogste belastingtarieven van Europa kent, loopt het koopkrachtverschil zelfs op tot dik 25 procent.
Overigens blijkt uit de berekeningen overduidelijk dat met name de inkomensverschillen tussen de oude en nieuwe EU-landen nog altijd enorm groot blijven.
Zo kan een Pool die in ons land komt werken en daarbij een gemiddeld Nederlands salaris weet af te dwingen hier bruto maar liefst dik vier keer zo veel verdienen als in eigen land. Waar een Nederlander per uur bruto 17 euro verdient, is dit in Polen nog geen 4 euro per uur.

Pff, duidelijk weer een enquete die gehouden is onder de rijken...2400 euro...nou sorry, maar dat neem ik niet mee naar huis :mad:

Ik red ook de 2400 niet hoor.

En dat verschil trekken ze wel recht, want die mong*len hebben besloten de werkvergunningen voor de Polen overbodig te maken.

• Topic Starter Topic Starter
Dat hele Europa mag van mij ontbonden worden....oprotten ermee

Onzin natuurlijk, modaal wat gezien wordt als middeninkomen en het meest voorkomend houd je € 1700,- over of zo. Afhankelijk van premies kan dat iets meer of minder zijn.

Misschien dat ze tweeverdieners meerekenen en dat die dus het gemiddelde omhoog halen, maar per persoon zal het zeker geen € 2400,- per maand zijn. Dat is toch al snel € 48K per jaar, niet echt een salaris voor de gemiddelde functie.

Is dus een gezinsinkomen las ik, dan vind ik het eigenlijk maar laag. Als er twee werken en dan dat overhouden zou ik toch niet blij mee zijn.

Ik maak me niet zo druk om die polen die in Nederland komen werken. Ze voeren hoofdzakelijk functies uit waar beheersing van de Nederlandse taal nog nauwelijks nodig is. Het is wel jammer dat de velen laaggeschoolde CWÍ gangers niet gedwongen kunnen worden tot tewerkstelling, ze worden alleen maar wat gekort op hun uitkering.. maar dat boeit de meesten niet.

€ 2400,00 komen de meesten gezinnen lang niet aan.. ik snap niet hoe ze aan dat bedrag komen.

dus ze hebben het over netto 2400?

"rekening houdend met de lokale prijzen en na aftrek van belastingen"

Het besteedbaar inkomen is gelijk aan het bruto inkomen verminderd met
- Betaalde inkomensoverdrachten,
- Premies inkomensverzekeringen,
- Premies ziektekostenverzekeringen, en
- Belastingen op inkomen en vermogen."
"Besteedbaar inkomen in 2004 weer gedaald
In 2004 bedroeg het gemiddeld besteedbaar inkomen van een huishouden 28,5 duizend euro. Dit was 0,7 procent lager dan een jaar eerder. In 2001 zorgde de belastingherziening nog voor een flinke inkomensstijging. Daarna volgden een aantal jaren van inkomensdaling. Gecorrigeerd voor inflatie lag het inkomen in 2004 nog 1,5 procent hoger dan in 2000.

Ff gepikt, besteedbaar gezinsinkomen dus. Netto € 2400,- ongeveer, maar dan wel per gezin. Meestal dus rekening houdend met tweeverdieners.

2400 netto per gezin ja.
Ga ik net niet redden. Vrouwtje werkt maar 2 daagjes per week.
Maar is maar net rondkomen nu voor mij.
Weinig extra's en eerst hadden we 2800-2900 per maand. Dat was beter;)
1 voordeel, sinds de kleine ga ik bijna niet stappen dus maak wel minder geld op.

Krom vind ik wel dat er onderzoek is gedaan naar wat de mensen vonden m.b.t. hypotheekaftrek. Volgens 45% van de ondervraagden mocht hier wel wat aan gedaan/gewijzigd worden.
Ik las verder, hier zaten dus ook alle huurders bij. Wat eenhypocriet stelletje is het toch weer. Moeten ze ook alle huurtoeslagen eruit gooien, kijken of die poll dan ook 45% aangeeft!

als men de hypotheek aftrek afschaft dan staat 80% van de bevolking op de straat!

kan toch niet

Terug
Naar boven