Fitness Seller

Nederlands laatste knieval

Een kat in het nauw maakt rare sprongen

weinig aan toe te voegen, al heb ik wel het idee dat er maar weinig moslims zijn die het schudden van een hand weigeren, het zijn meer de wat fanatiekere moslims, moslims in functies als imam en moslims die graag willen dwarsliggen:ik mag je niet dus geef ik geen hand.
de meesten schudden gewoon handen etc. alleen is het "handje-schud-verhaal" uitgelopen op een hot item voor de media, en dat zal nog wel even blijven, zo 1 keer in het kwartaal komt er weer zoiets omhoog om de boel vers te houden

DBC01 zei:
Edit: En ze doen maar wat ze willen kerel, alleen laat ze niet gaan mauwen als ze ergens niet worden aangenomen of amper kunnen solliciteren. JIJ wenst je te isoleren in een moderne maatschappij? Dan moet JIJ er ook de nadelen van in kunnen zien en niet mauwen als het niet gaat zoals jij wilt.

Daar ben ik het wel mee eens. Het is hun eigen keuze om de regels van hun geloof te volgen. Als daardoor blijkt dat het functioneren in een bedrijf moeilijk en/of onmogelijk is daardoor moeten ze uiteraard ook de gevolgen daarvan aanvaarden.

Maar ik ben van mening dat dit nog altijd een vrije keus is, en ook moet blijven. Maar als het systeem van onze geliefde verdonk werkt zouden deze mensen de inburgerings cursus nooit halen, en zullen ze niet voor deze keuze komen te staan ;)

Ach ik heb eigenlijk niets tegen het weigeren van een hand door Moslims Jopske, zoals DBC zegt: ze gooien alleen hun eigen ruiten in op die manier, integratie zal er niet door verbeteren. Mij stoort eerder dat autochtonen stoppen met handen geven, puur omdat één of andere godsdienst dat zegt.

Moslims gaan toch ook niet stoppen met gebruiken van condoom omdat de paus dat zegt? Net hetzelfde.

• Topic Starter Topic Starter
Sport2000 zei:
weinig aan toe te voegen, al heb ik wel het idee dat er maar weinig moslims zijn die het schudden van een hand weigeren, het zijn meer de wat fanatiekere moslims, moslims in functies als imam en moslims die graag willen dwarsliggen:ik mag je niet dus geef ik geen hand. de meesten schudden gewoon handen etc. alleen is het "handje-schud-verhaal" uitgelopen op een hot item voor de media, en dat zal nog wel even blijven, zo 1 keer in het kwartaal komt er weer zoiets omhoog om de boel vers te houden

Hey Homer: Had ik nou toch gelijk! Lees de quote hierboven en hoor het uit de mond van een goed ingevoerde autochtoon.
Precies wat ik zei: Alleen extreme Moslims doen aan dit handen schudden-gezeur en jij verdedigt hun kinderachtige gedrag met verve, staat je goed! :)

DBC01 zei:
Hey Homer: Had ik nou toch gelijk! Lees de quote hierboven en hoor het uit de mond van een goed ingevoerde autochtoon.
Precies wat ik zei: Alleen extreme Moslims doen aan dit handen schudden-gezeur en jij verdedigt hun kinderachtige gedrag met verve, staat je goed! :)
Ik verdedig helemaal niemand... Ik vind het alleen belachelijk dat de media dingen opblaast en bepaalde mensen als wildebrassen hele culturen die langer bestaan dan de Nederlandse cultuur onder de loep nemen, talkin' about respect...

Maargoed, ik praat hun gedrag niet goed (van de mensen die opzettelijk irritant willen doen). Bepaalde lui in Iran die wij goed kennen geven ook geen hand aan vrouwen... Heb ik respect voor, want dat hebben zij ook voor mij. Verder ga ik er gewoon niet op in, want dat is mijn zaak niet.

En ik ben het met je eens, DBC01, dat er zéker wel een irritante groep (die aanzienlijk aan het groeien is) bestaat (die zeiken, ken er een aantal heel vaag en ik word er gek van...) die uit een soort van wraak dit soort dingen opblazen en zich zo gedragen. Die lui mogen ze van mij ook gewoon eruit gooien... Maarjah, dit gaat gelijk natuurlijk weer over de hele islam.
Enigszins ook wel begrijpelijk, omdat die idioten zich dan laten terugvallen op de koran. Want dara staat het natuurlijk allemaal in dat je je irritant moet gedragen en zéker niet mee moet gaan met de tijd :rolleyes:

En "dat et mij staat" :p ? Lol gast, je kent me niet eens.

'Gast?' Ben je student ofzo? Vreselijk die kreet 'gast' :eek:

(offtopic gelul)

Je kennissenkring geeft aan waarom je je goed kunt inleven in hun wereld en religieus bestaan. In Iran is dat ook geen bezienswaardigheid, een man die een vrouw geen hand geeft. Punt is dat we dit probleem in Nederland hebben.
Een zeer moderne snelgroeiende maatschappij waar plaats is voor veel diversiteit in geloof en cultuur maar waar we wel op bepaalde vlakken met z'n allen 1 richting op moeten kijken anders blijft er weinig meer over van ons westerse bestaan.

Heb je er nooit bij stil gestaan dat er buiten het midden oosten met hun bedekte vrouwen en Burka's maar 1 land is waar de Islam zó vergaand wordt beleeft? Nederland. Waarom? Omdat wij grenzeloos gastvrij zijn om de mensen te laten belijden wat zij willen. Alleen maken sommigen er een potje van en veranderen van dankbare Nieuwkomers in Eisers die terugwillen naar de vroegste Islamitische periode met de Sharia als leefvoorbeeld.

In Turkije is het dragen van hoofddoeken op scholen alweer een tijdje verboden, wij in het vrije Nederland denken daar anders over omdat we mensen geen drempels willen opleggen met de manier van belijden van hun geloof. Dan vind ik dat er van de kant van die mensen ook een beetje begrip mag zijn voor onze normen en waarden. Niet álles moet naar de hand van de gelovige medemens worden gezet.

Laatst bewerkt:
Ben idd student en gebruik het woordje "gast" maar al te graag :D I love it!

Maargoed, ik ken iig veel mensen. Mensen uit religieuze kringen en mensen uit niet relligieuze kringen... Het fijne hiervan is dat ik beide kanten goed kan "beleven" en hier een goede mening kan vormen.

Ik weet dat Nederland achterloopt in de zin van, het gaat beter in Mocroland/Turkije dan in Nederland... Maar ik geef de schuld aan de dorpelingen die hier doen alsof heel Mocroland/Turkije zo is.
Het is ook een feit dat wanneer mensen emigreren, ze zich vastklampen aan het beeld dat ze hadden van een land toen ze er weg gingen... Ook Nederlanders die zich naar Amerika/Canada moven hebben een ander beeld van Nederland en denken dat het er anders aan toe gaat.
Hiermee wil ik zeggen dat ik ook vind dat mensen (vooral islamieten) hier in Nederland véél te ver gaan met hun geloof en het proberen op te dringen. Dat is niet de bedoeling. In de koran staat ook letterlijk dat je met de tijd mee moet gaan, wat dus blijkbaar níet gebeurt.

Hierbij wil ik ook ff zeggen dat ik zelf geen islamiet ben... Ben niet aan een bepaald geloof gebonden, maar vind het wel debiel dat sommige dingen die dúidelijk opgeblazen worden door de media en wat debielen die "in de naam van de koran" wat brallen dat er dan gelijk tegen het hele geloof aan wordt geschopt.

aanpassen hoeft dus niet?:)
ik denk dat ik dan maar eens in Saoudi Arabië maar een een bbq ga houden met varkensvlees en veeeel alcohol...aanpassen hoefde toch niet?:rolleyes:

we hebben het hier over Nederland niet over Saudi :rolleyes:

In Nederland hoef je je niet aan te passen want maatregelen volgen er toch niet. Niemand spreekt je ergens op aan, want Nederlanders zijn bang elkaar ergens op aan te spreken laat staan een buitenlander. De politie vervolgt je niet, niemand legt je een strobreed in de weg. Heerlijk.

En als je onverhoopt problemen krijgt, neem je een advocaat in de arm en ga je je zinnetje via een bodemprocedure afdwingen. Zo gaat dat in Nederland.

DBC01 zei:
...want Nederlanders zijn bang elkaar ergens op aan te spreken laat staan een buitenlander.

Dat is denk ik wat er altijd is gebeurd..... Uit angst voor rascist, fascist, etc uitgemaakt te worden, heeft niemand kritiek durven leveren op bepaalde bevolkingsgroepen.

ALtijd keurig onder de deksel gehouden omdat er anders een morele veroordeling zou volgen. "rascist, coïtusist, fascist"; op deze manier werd iedereen de mond gesnoerd die het niet eens was met de "linksige elite".

Nu is het klimaat aan het veranderen en komen alle onderdrukte ongenoegens eruit. (alhoewel verschillende mensen ze weer keurig terug proberen te schoppen.)

kortom; als we vanaf begin af aan duidelijk een stel grenzen hadden getrokken, ons niet bang lieten maken voor de "morele veroordelingen", dan was het allemaal niet zo stroef verlopen. Vroeg of laat komt het er toch allemaal uit.

In Nederland hoef je je niet aan te passen want maatregelen volgen er toch niet. Niemand spreekt je ergens op aan, want Nederlanders zijn bang elkaar ergens op aan te spreken laat staan een buitenlander. De politie vervolgt je niet, niemand legt je een strobreed in de weg. Heerlijk.

Als je geen hand geeft, moet je vervolgd worden wat is dat voor crap.

RobertHosper zei:
aanpassen hoeft dus niet?:)
ik denk dat ik dan maar eens in Saoudi Arabië maar een een bbq ga houden met varkensvlees en veeeel alcohol...aanpassen hoefde toch niet?:rolleyes:
wat weerhoudt je?

Silva zei:
Als je geen hand geeft, moet je vervolgd worden wat is dat voor crap.

als je zulke conclusie trekt uit het hierbovenstaande denk ik niet dat je het helemaal snapt.

Maar iig is Nederland gewoon te tolerant voor mensen die zulke vrijheden niet aankunnen.

Sukkels vind ik dat, want ze verpesten het voor de mensen die het wel aankunnen: De vrijheden die de Nederlandse overheid je geeft.

sjah werkt twee kanten op he, jij vind dat die mensen de vrijheid niet aankunnen, ik vind dat die mensen gebruik maken van die vrijheid, wat is het verschil dan precies? iedereen zijn eigen beleving van vrijheid, in een land waar alles kan en mag.

wie ga je het dan kwalijk nemen als er iets fout gaat? een moslim "omdat dit zijn land niet is"? "omdat hij zich niet aan de cultuur aanpast"

lijkt me nogal vreemd moet ik zeggen

en wat betreft de vrijheden van de Nederlandse overheid, wat vind je erger dan? legaliseren van h**ren drugs en pedo's die een eigen partij oprichten, of een moslima die je geen hand wilt geven, wat je waarschijnlijk nog nooit hebt meegemaakt:rolleyes:

Moslims maken gebruik van de vrijheid in Nederland om het eigen geloof gelijk te willen stellen aan de Nederlandse wet (scheiding van kerk en staat is een vloek voor de gelovige) en anderen beperkingen danwel eigen wetjes op te leggen.

Klein berichtje dat niemand is opgevallen in de krant van vorige maand:
Zweedse Moslims willen apart wetboek voor Moslims in Zweden.

Kijk dat bedoel ik nou. Ze maken gebruik van de hartelijke vrijheid die ze is gegund om vliegertjes op te laten of er niet een soort van moderne Sharia toegepast kan worden in Zweden zodat Moslims hun eigen wetten krijgen in een Westers land. Verachtelijk, dat je de vrijheid in een gastland zo misbruiikt.
Altijd maar weer die k*t-expansiedrift, verspreiding van het geloof. In het midden oosten middels zwaard en strop, in Europa middels mazen in de wet.

Homer17 zei:
Sommige dingen beginnen heel klein en eindigen heel groot.

Voorbeeldje: in 1919 trad een onbeduidend talentloos schildertje toe tot een totaal onbeduidend partijtje, de Deutsche Arbeiterpartei van nog geen 500 leden.

In 1939 is deze partij (inmiddels omgedoopt tot NSDAP) 5.300.000 mensen groot.

Het vervolg is bekend.

Dit was alleen maar even om aan te tonen dat iets kleins heel groot kan worden als je een aantal jaren niet oplet. verder zijn er totaal geen parallellen.

Als je iets onbeduidends als niet-schudden van een hand toelaat, komt er de volgende keer iets belangrijkers.
BV: De NL wet wordt op een bepaald vrij onbeduidend punt overtreden, met als argument: dat mag/moet van ons geloof. NL gedoogt (ach, moet kunnen...zo belangrijk is dat wetje niet) en wacht op het volgende...

Op een dag hebben we hier een Islamitische partij, die er alles aan zal doen om kerk (euh moskee) en staat weer samen te voegen. (Dit is het moment dat ik naar de USA of Canada vertrek)

Over 30 jaar lopen jullie vrouwen in een sluier of burqa en staan er meer Moskeeën dan Kerken in NL.

Overdreven? Ik hoop het, maar we zullen zien over 30 jaar.

Laatst bewerkt:
die gare moslims zijn gewoon bang om te verliezen met handjedrukken!!
;)

of zoals onze achterhoekse band NORMAAL het weet uit te drukken........

B U U G E N O F B A R S T E N !!!

:D :D :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven