AndroidHealthClinic

Nederlandse Moslim Partij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar simpel weg.. ik denk niet dat SP daadwerkelijk als grootste partij zal gaan functioneren..

Waarom stém je dan op zo'n partij? Het is toch de bedoeling dat als je op zo'npartij stemt, die partij regeer-rechten krijgt.

Oh enne, latenn we het niet vergeten: De AEL-Belgie heeft zich al aangesloten bij deze Nederlandse moslim partij!

DBC01 zei:
Waarom stém je dan op zo'n partij? Het is toch de bedoeling dat als je op zo'npartij stemt, die partij regeer-rechten krijgt.

Oh enne, latenn we het niet vergeten: De AEL-Belgie heeft zich al aangesloten bij deze Nederlandse moslim partij!

Om de overheid te laten zien dat de meeste mensen bang en het niet eens waren met de huidige gang van zaken heeft de LPF op een gegeven moment het meest aantal stemmen gekregen.. vervolgens bleek dat velen na het verlies van Pim niet meer in de partij gelovenden maar toch hopend dat er dan iets ging gebeuren...

ik hoop dat als men denkt dat SP aanhang groeit.. eindelijk de juiste persoon opstaat om kortemetten te slaan met alle onzekerheden en angsten ed. in onze samenleving.. Ik hoop dat er dan iemand komt die de economie weer kan laten bloeien als nooit te voren (ik weet vele factoren ed. maar het draait om het principe)

Ik hoop dat er dan wel wat gaat gebeuren.. en nee ik denk niet dat ik geschikt ben om erzelf iets aan te gaan doen.. maar ik hoop dat er iemand of een partij komt met super goede dingen.. waarbij iedereen baat heeft...

Behappys-babe zei:
Ik ga hier helemaal met je mee...

een goed voorstel van groen links bijv.

Maatregel: afschaffen van kinderbijslag.. standpunt: je moet voor je eigen kinderen kunnen zorgen.. vervanging: dit deels verder verwerken in de inkomstenbelasting-zweer.. hierbij de nadruk leggen op de hoogte van het inkomen... mensen die meer dan bijv. 65.000 per jaar verdienen hebben dit absoluut niet nodig.. en de mensen die minder dan bijv. 25.000 verdienen, hebben des te meer nodig.

Domste maatregel die je kan treffen. Maar idd ik denk dat je gewoon vrij naief bent.
Dus mensen die thuislopen en 6 kinderen hebben moet je maar geen kinderbijslag meer gevenaar minder belasting laten betalen. Denk juist dat je die mensen kinderbijslag moet geven en laten aantonen dat zij dit ook aan de kinderen uitgeven (bonnen inleveren).
Die grote alochtonen gezinnen beuren veel kinderbijslag alleen de meeste kinderen zullen hier nooit wat voor terug zien. Worden in de ochtend de deur uit geschopt en mogen tot een uur of 11 lekker naar buiten en kunnen ze rechtstreeks naar hun nest toe.
Dat is nu het probleem met de linkse partijen.
Willen de uitkeringen en dergelijke omhoog gooien. Dus mensen die tegen minimum worden betaald zien dadelijk helemaal het nut van werken niet meer in, want thuiszitten levert dadelijk nog meer op.
Net als bijdrages in het witgoed (apparaat per jaar), vakantiegeld (mensen met een uitkering die vakantiegeld krijgen omdat ze hard gewerkt (thuis op de bank zitten)), een extra netto uitkering in de winter en zomer ontvangen.
Korting op bus,taxi, gratis vuilniszakken, Stads pas met kortingen, enz, enz.
Waarom zouden mensen met minimale verdiensten nog willen werken??
Schiet zo toch niet meer op??

Dat is dus links in mijn ogen. Rampzalig.
Mensen die een dag thuis zitten moeten iedere week sollicitatie brieven inleveren, maar mensen die al jaren thuislopen of nog nooit gewerkt hebben hoeven dat niet.
Mensen die hard werken, niks overhouden en dieper in de schulden komen mogen kapotvallen.
Komt er een vluchteling uit Rusland bij je inde straat te wonen, single met 4 kinderen. Huis aangekleed (met goede meubels en apparatuur). Maand later kerel al weer in huis.

Ga maar door ga maar door. :(

Wat ben je heerlijk naief lieve Behappys!

Als jij denkt dat een partij als de SP misschien iets aan deze situatie kan doen dan heb je het helemaal mis. In het verleden en de laatste jaren juist harder, kon je zien dat de SP die buitenlanders-kwestie en integratie helemaal niet zo hoog op de agenda heeft staan.

De SP (nee sorry, hun voorman Jan Marijnissen die zich gedraagt binnen de partij als een communistische tiran, da's algemeen bekend) is drukker met andere zaken zoals misstanden bij de laagste inkomens en strijden tegen groot-kapitaal.
Een opbeuring van de economie is dan wel het laatste wat Marijnissen aan z'n hoofd heeft.
En de allochtoon? Die omarmt Marijnissen! De allochtoon zou willen dat het hele politieke stelsel uit alléén maar Jantjes Marijnissen bestond. Want die laten hem lekker met rust en z'n gang gaan.

Dames op dit forum zoek alvast maar een paar mooie hoofddoekjes uit: In de grote steden hebben we over een aantal jaren een moslim-meerderheid (mohammed is al de meest gekozen naam in het geboorteregister), als een groot deel daarvan in de gemeenteraad op die moslimpartij stemt hebben we in die steden over een paar jaar een moslimbestuur. Ik heb niks tegen de meeste moslims, maar als dit in mijn land gebeurt emigreer ik, dat beloof ik bij deze. Nederland blijft een westers land en daar mag niet aan getornd worden.
Wij westerlingen hebben toch ook het recht op een plek met gelijkgestemden? Genoeg is genoeg, ik wil gewoon blijven leven zoals we dat hier al honderden jaren doen, noem het maar bekrompen of wat dan ook maar dat is mijn mening.
Ik vind het prima dat gelovigen allerlei organisaties oprichten, maar niet politieke. Ik ben dus ook fel tegen christelijke partijen. Dat gelovigen onwaarschijnlijke dingen willen geloven die in stokoude boeken zonder bewijs staan moeten ze zelf weten maar val de rationele mensen er niet mee lastig.

Natuurlijk DBC01, diezelfde SP was dus wel de eerste partij ooit die pleitte voor een spreiding van allochtonen over de wijken ipv samenscholing. Werden ze zwaar voor verketterd in de jaren 80, door alle partijen (behalve de CP en CD dan).

Partij programma is ook tegen inmenging van religieuze invloeden in het onderwijs, dus anti moslimscholen.

Punten die al jaren in het programma staan, dus ik vraag me af wie er nou naief is ? Maar ja lekker populistisch iets aanhalen is makkelijk, van dik hout zaagt men planken.

Nog zomaar een puntje uit het SP programma :

Respecteren Grondwet
De vrijheid van religie is verankerd in onze grondwet, evenals de scheiding tussen kerk en staat, de vrijheid van meningsuiting en andere individuele vrijheden. Religieuze organisaties van en voor allochtonen die in Nederland actief zijn en of willen worden, dienen die rechten te kennen en te respecteren. De komst van geestelijken en imams uit het buitenland die geen kennis hebben van de Nederlandse taal en van de Nederlandse samenleving moet worden tegengegaan. Geestelijken en imams die reeds in Nederland wonen en als zodanig werkzaam zijn, moeten een taal- en inburgeringscursus volgen. Buitenlandse financiering van in Nederland opererende religieuze genootschappen moet worden tegengegaan en dient, waar het toch gebeurt, volstrekt transparant te zijn.

Als juist er 1 partij is die naar die problematiek kijkt is het de SP wel, zou dom zijn als je juist een groot gedeelte van je achterban van je vervreemd.

RichardV zei:
Willen de uitkeringen en dergelijke omhoog gooien. Dus mensen die tegen minimum worden betaald zien dadelijk helemaal het nut van werken niet meer in, want thuiszitten levert dadelijk nog meer op.

Mn vriendin werkt 40 uur/week en verdient maar liefst rond de 650 euro/maand :rolleyes:

Geloof dat wij maar 10 kinderen nemen, en paps gaat dan wel de hele dag aan zn auto sleutelen en doen alsof ie arbeidsongeschikt is :cool:

En niet om het een SP-thread te maken, maar de SP was in de jaren 80 ook de uitvinder van de 'oprotpremie'. Maar ook daar durfde niemand zich aan te branden en de SP werd uitgemaakt voor crypto racisten.

@ DBC: je kan wel op een partij stemmen en toch hopen dat ze niet teveel te zeggen krijgen. De SP bijvoorbeeld vind ik een fijne partij voor in de oppositie. Ze houden de rechtse partijen scherp in de gaten en staan altijd vooraan om sociale mistanden onder de aandacht te brengen. Echter, ik vind ze wel veel te links voor een regeringspartij.

Behappys-babe zei:
Om de overheid te laten zien dat de meeste mensen bang en het niet eens waren met de huidige gang van zaken heeft de LPF op een gegeven moment het meest aantal stemmen gekregen.. vervolgens bleek dat velen na het verlies van Pim niet meer in de partij gelovenden maar toch hopend dat er dan iets ging gebeuren...

ik hoop dat als men denkt dat SP aanhang groeit.. eindelijk de juiste persoon opstaat om kortemetten te slaan met alle onzekerheden en angsten ed. in onze samenleving.. Ik hoop dat er dan iemand komt die de economie weer kan laten bloeien als nooit te voren (ik weet vele factoren ed. maar het draait om het principe)

Ik hoop dat er dan wel wat gaat gebeuren.. en nee ik denk niet dat ik geschikt ben om erzelf iets aan te gaan doen.. maar ik hoop dat er iemand of een partij komt met super goede dingen.. waarbij iedereen baat heeft...

De SP die de economie laat opbloeien? Kan me er eerlijk gezegd heel weinig bij voorstellen.
Zodra je het geld van (hardwerkende) consumenten afneemt (wat jij wel zag zitten in 1 van je vorige posts) zullen er meer en meer mensen terecht de grens over trekken wat tot gevolg heeft dat er steeds minder geconsumeert wordt. Wat het effect van de herverdeling is heeft RichardV al aardig onder woorden weten te brengen. Die idealistische gelijkheidsovertuigingen leiden regelrecht een negatieve spiraal in.

RichardV zei:
Domste maatregel die je kan treffen. Maar idd ik denk dat je gewoon vrij naief bent.
Dus mensen die thuislopen en 6 kinderen hebben moet je maar geen kinderbijslag meer gevenaar minder belasting laten betalen. Denk juist dat je die mensen kinderbijslag moet geven en laten aantonen dat zij dit ook aan de kinderen uitgeven (bonnen inleveren).
Die grote alochtonen gezinnen beuren veel kinderbijslag alleen de meeste kinderen zullen hier nooit wat voor terug zien. Worden in de ochtend de deur uit geschopt en mogen tot een uur of 11 lekker naar buiten en kunnen ze rechtstreeks naar hun nest toe.
Net als bijdrages in het witgoed (apparaat per jaar), vakantiegeld (mensen met een uitkering die vakantiegeld krijgen omdat ze hard gewerkt (thuis op de bank zitten)), een extra netto uitkering in de winter en zomer ontvangen.
Korting op bus,taxi, gratis vuilniszakken, Stads pas met kortingen, enz, enz.
Waarom zouden mensen met minimale verdiensten nog willen werken??
Schiet zo toch niet meer op??

Dat is dus links in mijn ogen. Rampzalig.
Mensen die een dag thuis zitten moeten iedere week sollicitatie brieven inleveren, maar mensen die al jaren thuislopen of nog nooit gewerkt hebben hoeven dat niet.
Mensen die hard werken, niks overhouden en dieper in de schulden komen mogen kapotvallen.
Komt er een vluchteling uit Rusland bij je inde straat te wonen, single met 4 kinderen. Huis aangekleed (met goede meubels en apparatuur). Maand later kerel al weer in huis.

Ga maar door ga maar door. :(

Hier heb je helemaal gelijk in... die gezinnen verkopen de hele inboedel ook nog eens en de gemeente geeft maar weer nieuwe.. (was bij mij in de omgeving.. tot 3 keer toe heeft de gemeente dat huis opnieuw ingericht.. incl alles wat een gemiddeld gezin niet heeft..)

Maar toch vind ik de basis van die regeling wel erg goed.. waarom zou je miljonairs uberhaubt kinderbijslag geven..

• Topic Starter Topic Starter
Soms denk ik wel eens...zit het in onze genen dat wij ons liever aanpassen aan de situatie en alles maar goed vinden door onze 'schijt maar op onze kop' instelling?
Je ziet het vaak genoeg in de (wereld)politiek..maar niet alleen in de politiek kom je dit tegen.

Misschien een flauw voorbeeld:
Waarom moeten wij als Nederlander sinds jaar en dag overal maar de taal machtig zijn en deze spreken? Waarom blijft een Duitser of Fransman stug aan zijn moedertaal vasthouden als deze in ons kikkerlandje op vakantie gaat?
Niks ten nadelen van de buitenlandse taal maar toch passen wij ons maar weer aan!

Aanpassen..aanpassen..Wij Nederlanders hebben onze ballen verloren. Wij, die eens de wereldzeeen bevoeren en gevreesd werden in de verste uithoeken van deze aardkloot zijn nu de ja-knikkers...marionetten.

Voel me misselijk worden... :(

Het is waar dat de SP de problemen met allochtonen snel zag aankomen, maar voor de rest is het een naïeve partij. Als zij aan de macht komen vertrekken de meeste hoogopgeleiden gewoon naar Amerika of een ander land waar ze dan 5 keer zoveel verdienen in plaats van het aan uitkeringen voor werkweigeraars hoeven af te dragen. De SP wil inkomensverschillen zo afvlakken dat bijna niemand meer zin heeft om jaren hard te studeren om een topfunctie te krijgen. En een eigen bedrijf beginnen en inventief bezig zijn wordt zo ook ontmoedigd, je moet al je winst afdragen. Het communisme heeft toch inmiddels wel bewezen dat het niet werkt?

Leviathan zei:
Mn vriendin werkt 40 uur/week en verdient maar liefst rond de 650 euro/maand :rolleyes:

Geloof dat wij maar 10 kinderen nemen, en paps gaat dan wel de hele dag aan zn auto sleutelen en doen alsof ie arbeidsongeschikt is :cool:

Idd precies wat ik bedoel. Mensen die minder verdienen zien dadelijk geen verschil. Werken zich eiegen uit de naad om hun huis en kinderen te kunnen betalen terwijl anderen lekekr achterover leunen, 4 kinderen hebben en het gewon oke hebben.
En dan zie je een allochtoon die niet werkt in een dure bmw rijden, 3x in het jaar naar hun (eigen) land op vakantie kunnen!
En zelf rij je in een normaal autootje om een beetje geld te besparen.
En Eric, SP is wel grappig ja. Moet je kijken wie daar op stemmen.
In Nijmegen zijn SP en Groenlinks de 2 grootste. Dus meeste te vertellen.
Nijmegen is armste stad van Nederland!!
20.000 studenten die in Nijmegen stemmen (waar ze zelf niet eens vandaan komen, hooguit paar jaar in hun gehele leven).
20.000 allochtonen, en 20.000 autochtonen die niet willen werken en daarvoor ook nog lekker beloond worden door de gemeente.
Jep SP is zeer goed!!!! :mad:

JuggerNaut zei:
Soms denk ik wel eens...zit het in onze genen dat wij ons liever aanpassen aan de situatie en alles maar goed vinden door onze 'schijt maar op onze kop' instelling?
Je ziet het vaak genoeg in de (wereld)politiek..maar niet alleen in de politiek kom je dit tegen.

Misschien een flauw voorbeeld:
Waarom moeten wij als Nederlander sinds jaar en dag overal maar de taal machtig zijn en deze spreken? Waarom blijft een Duitser of Fransman stug aan zijn moedertaal vasthouden als deze in ons kikkerlandje op vakantie gaat?
Niks ten nadelen van de buitenlandse taal maar toch passen wij ons maar weer aan!

Aanpassen..aanpassen..Wij Nederlanders hebben onze ballen verloren. Wij, die eens de wereldzeeen bevoeren en gevreesd werden in de verste uithoeken van deze aardkloot zijn nu de ja-knikkers...marionetten.

Voel me misselijk worden... :(

Helemaal mee eens, vorige week met een vriend de hele avond lopen lullen met een paar flessen wijn erbij,Hoe dat gekomen is, dus die lakse houding GVD Pietje Hein reeg die spanjolen aan elkaar, Admiraal de Ruyter joeg de halve Engelse vloot naar de haaien.

Waar is het misgegaan? Vind je het gek met deze houding dat de Duisters binnen no time ons legertje hadden verslagen of dat er in NL verhoudingswijs de meeste Joden zijn weggevoerd en vernietigd. Tel hierbij op de politiek van de jaren 60/70, echt om treurig van te worden

exarchos zei:
Helemaal mee eens, vorige week met een vriend de hele avond lopen lullen met een paar flessen wijn erbij,Hoe dat gekomen is, dus die lakse houding GVD Pietje Hein reeg die spanjolen aan elkaar, Admiraal de Ruyter joeg de halve Engelse vloot naar de haaien.

Waar is het misgegaan? Vind je het gek met deze houding dat de Duisters binnen no time ons legertje hadden verslagen of dat er in NL verhoudingswijs de meeste Joden zijn weggevoerd en vernietigd. Tel hierbij op de politiek van de jaren 60/70, echt om treurig van te worden

Ik ben het er mee eens dat NL een beetje een sissy-land is geworden maar dat van die taal slaat echt nergens op, jij gaat toch ook geen Zweeds leren als je daar een keer op vakantie gaat? Ik praat gewoon engels tegen Duitsers.

RichardV zei:
Idd precies wat ik bedoel. Mensen die minder verdienen zien dadelijk geen verschil. Werken zich eiegen uit de naad om hun huis en kinderen te kunnen betalen terwijl anderen lekekr achterover leunen, 4 kinderen hebben en het gewon oke hebben.
En dan zie je een allochtoon die niet werkt in een dure bmw rijden, 3x in het jaar naar hun (eigen) land op vakantie kunnen!
En zelf rij je in een normaal autootje om een beetje geld te besparen.
En Eric, SP is wel grappig ja. Moet je kijken wie daar op stemmen.
In Nijmegen zijn SP en Groenlinks de 2 grootste. Dus meeste te vertellen.
Nijmegen is armste stad van Nederland!!
20.000 studenten die in Nijmegen stemmen (waar ze zelf niet eens vandaan komen, hooguit paar jaar in hun gehele leven).
20.000 allochtonen, en 20.000 autochtonen die niet willen werken en daarvoor ook nog lekker beloond worden door de gemeente.
Jep SP is zeer goed!!!! :mad:

Helemaal mee eens, hier rijden ook zoveel k*t turken en Marrokanen die te lui zijn om te werken, maar wel de hele dag rondrijden met hun m3 cabrio. Daar wordt ik niet goed van. En wij werken ons allemaal te pl**ris om een mooi huis of mooie auto te kunnen veroorloven. Maar ja...
WELKOM IN NEDERLAND

Zelda zei:
Ik ben het er mee eens dat NL een beetje een sissy-land is geworden maar dat van die taal slaat echt nergens op, jij gaat toch ook geen Zweeds leren als je daar een keer op vakantie gaat? Ik praat gewoon engels tegen Duitsers.

even rechtzetten, was het juist eens met de laatste zin,
Engels kan inl edere mongaeul, (behalve de Fransen)

EricR zei:
Natuurlijk DBC01, diezelfde SP was dus wel de eerste partij ooit die pleitte voor een spreiding van allochtonen over de wijken ipv samenscholing. Werden ze zwaar voor verketterd in de jaren 80, door alle partijen (behalve de CP en CD dan).

Partij programma is ook tegen inmenging van religieuze invloeden in het onderwijs, dus anti moslimscholen.

Punten die al jaren in het programma staan, dus ik vraag me af wie er nou naief is ? Maar ja lekker populistisch iets aanhalen is makkelijk, van dik hout zaagt men planken.

Nog zomaar een puntje uit het SP programma :

Respecteren Grondwet
De vrijheid van religie is verankerd in onze grondwet, evenals de scheiding tussen kerk en staat, de vrijheid van meningsuiting en andere individuele vrijheden. Religieuze organisaties van en voor allochtonen die in Nederland actief zijn en of willen worden, dienen die rechten te kennen en te respecteren. De komst van geestelijken en imams uit het buitenland die geen kennis hebben van de Nederlandse taal en van de Nederlandse samenleving moet worden tegengegaan. Geestelijken en imams die reeds in Nederland wonen en als zodanig werkzaam zijn, moeten een taal- en inburgeringscursus volgen. Buitenlandse financiering van in Nederland opererende religieuze genootschappen moet worden tegengegaan en dient, waar het toch gebeurt, volstrekt transparant te zijn.

Als juist er 1 partij is die naar die problematiek kijkt is het de SP wel, zou dom zijn als je juist een groot gedeelte van je achterban van je vervreemd.

Waarom zien we daar dan geen donder van in het dagelijks functioneren van die partij?!?!?
Ze kunnen wel zo'n mooi programma hebben maar je hoort ze NOOIT als het over kritische harde maatregelen tegen verallochtoning van de samenleving gaat.

Waar het mis is gegaan, dat is simpel te verklaren.

Onze lakse houding, onze houding 'weg met ons!' (jaren '60) is ontstaan met de voortdurende LINKSE regering die we hebben gekend in die jaren.
De partij waarvan Ericr zegt dat ze juist strenge ideeen hebben voor allochtonen had z'n voorgangers in de jaren 60 en 70, die geen streng gezag wilden, vrijheid blijheid voor iedereen, weg met de alliantie en weg voorál weg met onszelf.

Dit is wat we oogsten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven