XXL Nutrition

NeedtoGrow gaat loggen

• Topic Starter Topic Starter
Nou , de training zit er al weer op en het shakie zit in me buik
Hopelijk ging jou training net zo lekker als de mijne ,sue :d

Dit was de training

dumbbell press
8x 22k
6x 24k-> pr
5x 24k+4x 20 -> pr

Side lateral raise
8x 12k
6x 14k -> pr
8x 12k

Front raise
10 x 12k
8x 14k - > pr
6x 14k - > pr

Barbell press behind the neck

6x 40k
6x 42,5k
3x 45k

Kort maar intensieve training geweest :)

---------- Toegevoegd om 11:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

Je voeding is matig te noemen het kan echt sterk verbeterd worden op een aantal punten! Weet je dat zelf ook al of wil je daar tips over hebben?

hmmm, daar zou ik wel een paar tips over willen hebben dan ja alstublieft? :)

Meer kennis is altijd goed

Begin er eens mee om s`ochtends snelle eiwitten te nemen ipv langzame zoals vette vis.

Een whey shake met water en daarna eieren eten met brood of havermout is altijd goed. Voor het slapen gaan een bak magere kwark met wat noten naar binnen gooien. Maak eens een fatsoenlijk eetschema waarbij je om de 3 uur eet je krijgt ook veels te weinig Carbs naar binnen volgensm mij.

post het hier zodat wij feedback kunnen geven

Begin er eens mee om s`ochtends snelle eiwitten te nemen ipv langzame zoals vette vis.

Een whey shake met water en daarna eieren eten met brood of havermout is altijd goed. Voor het slapen gaan een bak magere kwark met wat noten naar binnen gooien. Maak eens een fatsoenlijk eetschema waarbij je om de 3 uur eet je krijgt ook veels te weinig Carbs naar binnen volgensm mij.

post het hier zodat wij feedback kunnen geven

Ik zal eerlijk zijn, ik probeer altijd onder een eetschema uit te komen. Gebrek aan disipline om me er in te verdiepen.
Maar je hebt gelijk, ik moet een eetschema maken.

Dit is het schema wat ik heb gemaakt

8:00
100 gram havermout +20 gram xxl whey+ glas water in de blender

9:00-10:00 training
glas water + 20 gram xxl whey

11:00
4 boterhammen met 4 eieren

14:00
4 boterhammen met blikje tonijn( 150 gram tonijn)

17:00-18:00: avondeten, is niet vast aangezien ik thuis woon

20:00
2 kipfilets( gemiddeld 150 gram per stuk? dus 300 gram)

22:00
500 ml magere yoghurt met 20 gram xxl whey

de training en shake die er achter aan gaat wisselt nog wel eens van tijd.
Meestal s'ochtends, soms om 3 uur en anders rond een uur of 6. Ligt aan de andere activiteiten die ik moet doen. Zeker als ik weer naar school ga dan word het vooral s'avonds. Kwa voeding blijft het dan gelijk
Drink zo'n 3 liter water per dag, voor de rest geen andere dranken. In het weekend ook niet

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het zo een tijdje ga proberen. Kijken wat het met me lichaam doet. Tips en kritiek zijn altijd welkom!!

Ik denk dat mijn training net zo lekker ging :p
Hebben zelfde schouder oefeningen gedaan! Alleen kan ik niet zo zwaar :p
Wel echt aan te raden om je goed aan je voeding te houden, is gewoon het halve werk als je je doelen wilt bereiken! Ga er voor!

Ik denk dat mijn training net zo lekker ging :p
Hebben zelfde schouder oefeningen gedaan! Alleen kan ik niet zo zwaar :p
Wel echt aan te raden om je goed aan je voeding te houden, is gewoon het halve werk als je je doelen wilt bereiken! Ga er voor!

ach, gewichten stellen geen hol voor.
Het fysiek is uiteindelijk waar het om draait en dat ziet er bij jou goed uit ;)

Xtralarge, ik wil je bedanken om mij de laatste drempel over te laten stappen om een voedingsschema te maken.

Ik hoop dat mensen wat feedback kunnen geven op het schema wat ik nu gemaakt heb:)

Ps: heb nu ook om 2 uur die 4 boterhammen met tonijn op, extra carbs vandaag vergleken bij normaal.
Wil daar even iets over kwijt. Normaal werd ik rond een uur of 2 altijd super moe en ging ik even slapen als ik tijd had. Nu ben ik totaal niet moe. Toeval? Weet ik niet maar het bevalt in ieder geval

Van het bewegingsapparaat heb ik aardig wat verstand, maar voeding niet zo veel. Ik weet welke producten goed zijn ed maar niet in welke combi en hoeveelheid ik het moet innemen. Dit is een schatting wat ik gemaakt heb nadat ik wat andere schemas ed gezien heb.

Daarbij wil ik nog even toevoegen dat het avondeten is wat de pot schaft, mits het enigsinds te doen is kwa voedingswaarden. Op het moment dat de rest van het gezien speklap oid eet, neem ik kipfilet. Ook als zij patat en pizza eten neem ik rijst met kip oid. Kan alleen geen vast iets neerzetten in het schema omdat het zo gevarieerd is.
De rest van het schema zal zo blijven mits het enigsinds goed is.

Laatst bewerkt:
Hmm, bij het avondeten zit vrijwel altijd 125 gram rijst of 125 gram pasta. Reken je dit mee in de bewering dat het nog veel te weinig is? Ik hoop niet dat ik je beledig op deze manier maar wil gewoon even kijken waar het beter kan etc.

doel is clean bulk, niet te ver in vet oplopen

edit: hmm xtralarge had een post waarop ik dit antwoorde maar die is opeens weg :p

Hmm, bij het avondeten zit vrijwel altijd 125 gram rijst of 125 gram pasta. Reken je dit mee in de bewering dat het nog veel te weinig is? Ik hoop niet dat ik je beledig op deze manier maar wil gewoon even kijken waar het beter kan etc.

doel is clean bulk, niet te ver in vet oplopen

edit: hmm xtralarge had een post waarop ik dit antwoorde maar die is opeens weg :p

;) Nee had ik niet meegenomen. Is die 125 gram gekookt gewicht?

Een goed voedingsschemahoudt ook in dat je de waardes uitrekent luiwammes anders weten we nog niets......:)

;) Nee had ik niet meegenomen. Is die 125 gram gekookt gewicht?

Een goed voedingsschemahoudt ook in dat je de waardes uitrekent luiwammes anders weten we nog niets......:)

die rijst is ongekookt gewicht
en me maaltijd net was dus 125 gram rijst, 100 gram gehakt, 100 gram biefstuk en 50 gram varkenshaas en berg brocoli. restjes moesten op :p

ik zal eens wat voedingswaarden opzoeken dan, ik ben idd een luiwammes wat dat betreft :p

de training van vandaag

Laatst bewerkt:
Barbell curl
8x 20k
6x 35k
6x 37,5k
4x 40k + 4x 30k( 40k was pr, ook nooit 1x gedaan)

Hammer curl
6 x 18k
6x 18k
6x 18k

incline dumbbell curl
6x 16k
6x 16k
6x 16k

concentration curl negative reps
6x 20k
6x 20k

8x 10k normale concentrartion curls, maar superlangzaam uitgevoerd(zat te vol om nog een set zware gewichten te pakken)

Crunches
12 x 10k
8x 15k
8x 15k

Hanging leg raises
20x
13x
13x

oblique twists
12x 55k
12 x 65k
9x 75k

decline crunches
40x
10 sec pauze
20x

hahaha, aan de slag jij met je voedingsschema! :p Lekker getraind weer!

hahaha, aan de slag jij met je voedingsschema! :p Lekker getraind weer!

ja, dat voedingsschema. Ik moet zeggen ik heb gister in ieder geval verdiept in de voedingswaardes van de producten die ik regelmatig eet.

Gemiddelde wat ik nu dus doe op een dag is eigenlijk als volgt

8 uur: 100 gram havermout + 20 gram whey
11 uur : 4 boterhammen met 4 eieren of 150 gram gerookte zalm
2 uur: 4 boterhammen met 100 gram kip of 150 gram tonijn
3;30 : 2 boterhammen met 20+ smeerkaas of kip oid, kijk ik wel even.(is niet vast, gaat me meer om de koolhydraten)
5 uur : verschilt
8 uur: 100 gram pinda's
10 uur: 500 ml magere yoghurt + 20 gram whey

en dan afhankelijk van warneer mijn training is als post-workout 20 gram whey
2 stuk fruit
1 komkommer
eet ik sowieso elke dag

Zoiets ziet mijn voeding er nu uit
Ik vraag me alleen af of magere yoghurt goed genoeg is of dat ik echt weer terug moet aan die kwark. Kwark heeft idd hogere eiwitwaarde maar vind het zo verdomd smerig. Even verdiepen of yoghurt ook enigsinds werkt en ander maar weer terug aan die kwark.

Laatst bewerkt:
Ziet er bijna hetzelfde uit als mijn schema.. Alleen zou ik kwark nemen ipv Yoghurt, eventueel met WHEY of met Suikervrije Siroop (Slimpie)

Tip: Neem Melkan Magere kwark of Mekan Franse Kwark, deze zijn verkrijgbaar in potten van 450 gram en zijn erg lekker..

Eventueel koop je naast je pot magere kwark (500 Gram) Nog een bak Magere Optimel Kwark (500 Gram) En doe je bijvoorbeeld 100-200 gram Optimel mixen met 300-400 Gram Magere Kwark..

Ja, ik denk dat ik wel gewoon magere kwark ga mixen met 20 gram aardbei whey van xxl
Zal moeten als ik wil groeien moet ik me niet aanstellen
Vanaf morgen begin ik ermee

Ook nog een maaltijd toegevoegd om 15:30
2 boterhammen met kip/smeerkaas oid.. zolang die boterhammen er maar in zitten( eiwit krijg ik toch wel genoeg binnen)
Merkte dat ik alleen maar droger aan het worden ben, spiermassa neemt op zich wel toe voor mijn gevoel en kracht ook. Echter wil ik nog sneller groeien dus nog wat toevoegen!

zojuist op het forum weer iets bijgeleerd, ga ik de volgende training toepassen.
het volgende namelijk

* Hanging Leg Raises met dumbbell tussen je enkels.

Ik vraag me ook af of ik misschien lat pulldown beter kan vervangen voor weighted pull-ups

Ik maak de yoghurt die ik in huis heb op en dan verander ik yoghurt met kwark in mijn voedingsschema, ziet er dan uiteindelijk dus zo uit :

8 uur: 100 gram havermout + 20 gram whey
11 uur : 4 boterhammen met 4 eieren of 150 gram gerookte zalm
2 uur: 4 boterhammen met 100 gram kip of 150 gram tonijn
3;30 : 2 boterhammen met 20+ smeerkaas of kip oid, kijk ik wel even.(is niet vast, gaat me meer om de koolhydraten)
5 uur : verschilt. ( vaak 125 gram rijst/125 gram pasta met groenten en vlees)
8 uur: 100 gram pinda's
10 uur: 500 ml magere kwark + 20 gram whey

en dan afhankelijk van warneer mijn training is als post-workout 20 gram whey
2 stuk fruit
1 komkommer
eet ik sowieso elke dag

Drink zon 3-4 liter water op een dag

---------- Toegevoegd om 18:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Morgen de borst training, heb er echt zin in.
Hoop morgen in ieder geval 6x 85k eruit te krijgen op de bench press

Mijn PR is trouwens 100kg en daarmee heb ik ook de bankdrukwedstrijd in onze sportschool gewonnen in de percentageklasse :P
(Kilo gedrukt in percentage van je gewicht)
kan je nagaan, in vergelijking met dit forum dat er niet echt beesten trainen :D
Woog op dat moment 63kg( ergens in mei dit jaar)

Laatst bewerkt:
MJa dat is idd netjes, vergeet niet dat je niet zo groot bent! Dus als je bijvoorbeeld vergelijkt met mij (10 cm groter) dan heb je in vergelijking meer spier.. Wel zeer nette krachtstats hoor!
Hoe eet je op rustdagen?

MJa dat is idd netjes, vergeet niet dat je niet zo groot bent! Dus als je bijvoorbeeld vergelijkt met mij (10 cm groter) dan heb je in vergelijking meer spier.. Wel zeer nette krachtstats hoor!
Hoe eet je op rustdagen?

Ik train met dit schema 6 dagen in de week, alleen zaterdag niet.
Dan eet ik gewoon hetzelfde eigenlijk

Maar wat bedoel je dat ik niet moet vergeten dat ik niet zo groot ben?
Wat is je punt? Sorry snap het niet :D zal wel aan mij liggen

Ik train met dit schema 6 dagen in de week, alleen zaterdag niet.
Dan eet ik gewoon hetzelfde eigenlijk

Maar wat bedoel je dat ik niet moet vergeten dat ik niet zo groot ben?
Wat is je punt? Sorry snap het niet :D zal wel aan mij liggen

mjaa dat het wel logisch is dat je die 85 kan drukken met je BW.. Dat het hetzelfde is als iemand die 73 weegt bij 1.85 bijvoorbeeld, die is langer en heeft dus evenveel spier bij 73 Kilo..

Terug
Naar boven