MuscleMeat

Negen redenen om niet de beveiliging in te gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit weerhoud mij er niet van om toch volgend jaar de opleiding te gaan volgen. Ik weet dat er ook leuke kanten aan zitten.

Elke baantje heeft z'n voor en nadelen, mensen klagen als ze te hard moeten werken maar ook als ze bijna niks moeten doen :) Werken doe je niet voor je plezier maar om de rekeningen te kunnen betalen.

Ik ga denk ik de kant op van waardetransport, prive-chauffeur oid lijkt me wel leuk :)

• Topic Starter Topic Starter
Privé-chauffeur? Mag je eerst toch wel wat vervolgopleidingen gaan doen om een echte te zijn! :thumb:

Ik ken jongens die bodyguarden 1:1 en privé-chauffeuren met een Basisopleidinkje Beveiliging maar da's niet officieel natuurlijk.
Als privé-chauffeur leer je ontzettend veel bij over rijtechnieken en dergelijke.

Zowel 1:1 beveiligen én privé-chauffeur zijn banen waar 'wachten' 90% van je tijd in beslag neemt. Veel plezier! :)

Neem aan dat je ook zelf je pensioenvoorziening moet regelen? Dat is namelijk al een forse hap uit je bruto salaris vanaf je 25ste, dus zijn de feitelijke verdiensten nog lager omdat je toch wat opzij moet zetten wil je later niet afhankelijk worden van je AOW alleen. Is toekomstmuziek, maar tegen de tijd dat je er aan toe bent zal je toch blij zijn dat je niet terugvalt naar een minimuminkomen.

Metal_Wolf zei:
Dit weerhoud mij er niet van om toch volgend jaar de opleiding te gaan volgen. Ik weet dat er ook leuke kanten aan zitten.

Elke baantje heeft z'n voor en nadelen, mensen klagen als ze te hard moeten werken maar ook als ze bijna niks moeten doen :) Werken doe je niet voor je plezier maar om de rekeningen te kunnen betalen.

Ik ga denk ik de kant op van waardetransport, prive-chauffeur oid lijkt me wel leuk :)

Ik hoop voor jou dat je dromen uit komen, het zal niet gemakkelijk worden maar probeer het.

En werken doe je niet voor je plezier, maar iedere dag zonder plezier naar je werk gaan is erg zwaar (niet vol te houden

DBC01 zei:
maar da's niet officieel natuurlijk.

On-officieel doe je het leukste beveiligings werk, krijg je tenminste echt betaald voor je risico's.

EricR zei:
wil je later niet afhankelijk worden van je AOW alleen. Is toekomstmuziek, maar tegen de tijd dat je er aan toe bent zal je toch blij zijn dat je niet terugvalt naar een minimuminkomen.

Ach een goeie bodyguard haalt die leeftijd toch niet, en dat is stoer want je doet beveiligings werk :thumbs:

:o

En so what als blijkt dat het niks voor mij is aan het einde van m'n opleiding? Ik ben nog jong en er is keus genoeg, dan wordt ik wel fitness instructeur ofzo. Ik heb ook een diploma als Service Medewerker ICT dus keus genoeg :)

En ja ik weet het, ik ben eigewijs maar ik zal het toch zelf moeten ondervinden.

Metal_Wolf zei:
En so what als blijkt dat het niks voor mij is aan het einde van m'n opleiding? Ik ben nog jong en er is keus genoeg, dan wordt ik wel fitness instructeur ofzo.

Ook al geen vetpot die fitness-instructeur baantjes maar een diplomaatje Beveiliger is altijd leuk om erbij te hebben :)

Alleen als beroep zuigt het zwaar, lees bovenstaande 'tutorial' van opa nog maar eens door. ;)

Metal_Wolf zei:
En so what als blijkt dat het niks voor mij is aan het einde van m'n opleiding? Ik ben nog jong en er is keus genoeg, dan wordt ik wel fitness instructeur ofzo. Ik heb ook een diploma als Service Medewerker ICT dus keus genoeg :)

En ja ik weet het ik ben eigewijs maar ik zal het toch zelf moeten ondervinden.

Ja je moet het zelf ondervinden, maar het wiel opnieuw uitvinden is zonde.

Het is zonde om jaren te gaan vergooien, je word ouder en minder interresant voor de arbeids markt.

Ik heb ook niet het idee dat je het allemaal serieus neemt getuige de zin : dan word ik wel fitness instructeur ofzo.

Alsof je het a : zomaar even word
b : je er geen kennis voor hoeft te hebben
c: je zomaar een 40urige job vind als instructeur
d: op je 45e je eigen sportschool moet openen , karl noten opgevolgd moet hebben of supplementen moet gaanverkopen ..

ik wil je echt niet afzeiken, echter een schop onder je achterste geven dat je je realiseert dat je er met dromen en hoop niet komt, je zult goed afgewogen keuze's moeten gaan maken over je toekomst en kijken wat realistisch is.

Capoeirist zei:
Ik heb ook niet het idee dat je het allemaal serieus neemt getuige de zin : dan word ik wel fitness instructeur ofzo.
Die zin was idd als grap bedoeld omdat ik toch aan de lijve moet ondervinden of beveiliging iets voor mij is.

Ik bedoel daarmee dat er nog genoeg andere opties zijn mocht het niks worden.

Wat een gare branche die beveiliging! Bedankt voor de insight.

Ik heb het prima naar me zin in me bedrijfje. :)
Veel jonge collega's, altijd plezier op me werk en ik ga er ook met plezier naar toe. Gelukkig doe ik de opleiding intern, dus ik hoef niet naar een ander bedrijf om stage te lopen en ik verdien hetzelfde bedrag zoals altijd.

dr staan zat bullshit dingen in ;)

De mensen die meewerkten zijn ook bullshit hè :rolleyes:

punt 1 : er zijn ook zat bedrijven die de opleidingen intern regelen, is veel beter!! daarbij krijg je gewoon volgens het cao betaalt ( het heet niet voor lul CAO ofterwijl je staat anders altijd in je recht )

punt 2 :zie punt 1

punt 2.2 :ik heb zelf nog nooit van die tijden gehoord , tis bijna altijd 23:00 / 07:00 of 24:00 / 08:00 , het kan wel gebeuren dat je gekke tijden loopt op bv schepen die op rare tijden aanleggen, maar verder heb ik dr nog nooit van gehoort

punt 3 : dat ligt helemaal aan jezelf!! zolang jij niet probeert over te komen alsof je alles ben , ook al ben je 120 kilo , en gewoon normaal mensen te woord staaten ze behandeld hebben ze JUIST respect voor je ( alleen junks en alchollisten niet :D )

punt 4 :heb ik geen ervaring mee, maar als je zoiets wil doen zal je toch wel de nodige ervaring moeten hebben en de papieren , om jezelf te verkopen

punt 5 : dr zitten wel van dat soort bedrijfen tussen.

punt 6 :er betaat niet voor lul een cao , dat wil zeggen dat dat het minimale is wat hij je MOET geven , en teken je bij iemand die je minder geeft dan het cao dan hebbie zelf een gaatje in je kop, en snij je jezelf in je vingers

punt 7 : komen we weer uit bij het cao boekkie meer dan 7dagen mag je niet draaien , zowel ben je zeker 3 dagen vrij, maar zolang je dr zelf geen moeite mee hebt kan je ja zeggen, voor bv wat xtra money , maar ze kunnen je echt niet dwingen

punt 8 : dat is vaak ff zoeken naar wat jouw het meeste ligt, tuurlijk dr zijn posten waar je geen ene t*fus hoeft te doen, en je jezelf een beetje moet vermaken
heb zelf ook op hele leuke opjecten gewerkt zoals Ahoy winkelcentrum zuidplein ( op het centrum NIET in de winkels ) en zit nu in de europoort bij een groot chemisch
waar de hoofdportiers in dienst van het bedrijf ( die ook uit de beveiliging zijn gekomen ) met 2300 a 2400 euro netto naar huis gaan, dus zolang je wel doorleerd en gewoon goed om je heen kijkt zijn dr echt ook wel goed betaalde jobs ( maar denk niet dat je daar komt met alleen je AMB, je zal wel je papieren in je zak moeten hebben, maar dat is in elk vak )

punt 9 : zo overdreven is het echt niet, je bent echt niet verplicht om gelijk een WA te waarschuwen , dat is alleen bij rake inbraken ( als dat zou moeten doet de meldkamer dat voor jouw ) en of de politie moet komen ligt volkomen aan de persoon zelf , als de surviant denk dat dr nog mensen binnen zijn dan in het handig als de kit ff komt , maar bij een ingegooide ruit , denk je dat ze dan komen :roflol:
en als surviant kun je ook alarmopvolging doen met een knpv gecetificeerde hond ( of normale route`s ) je ben dan altijd met je hond
en dan rij je puur alleen de alarmen , ps dit hebben alleen de wat grotere bedrijven dus meestal niet de allerkleinste.
dit is wel vaak alleen avond en nachten en weekenden 24uur, maar sommige bedrijven rijden altijd 24uur

en doe je het wel lees goed je CAO boekie door want je hebt meer rechten dan je denkt ;)

Goeie tekst...

Een baantje als beveiliger klinkt mss wel stoer maar wat levert het eigenlijk op en wat moet je ervoor over hebben...

Ik ben iig niet van plan om van werk mn hobby te maken, gewoon een netjes betaalde kantoorjob van 8 tot 5 is ideaal...

DBC01 zei:
De mensen die meewerkten zijn ook bullshit hè :rolleyes:

die punten die jij opnoemt zijn allemaal kenmerken van een k*t bedrijf en die zijn dr zeker , mn eerste bedrijf was dr ook zo eentje , en dan kloppen wel veel punten.
maar als je gewoon bij een degelijk bedrijf zit( 9 van de 10 ) heb je daar echt geen last van. trust me

guardian zei:
Goeie tekst...

Een baantje als beveiliger klinkt mss wel stoer maar wat levert het eigenlijk op en wat moet je ervoor over hebben...

Ik ben iig niet van plan om van werk mn hobby te maken, gewoon een netjes betaalde kantoorjob van 8 tot 5 is ideaal...

en van 8 tot 5 is juist weer helemaal niks voor mj

dus zo heeft ieder zn ding :rolleyes:

CAO rechten verdwijnen als sneeuw voor de zon als de nood aan de man of vrouw is. Ik ben blij voor je dat je dat nog niet hebt meegemaakt maar ik ken teveel mensen uit Het Vak die mij daarin gelijk geven zoniet het zelf aan de lopende band meemaken.

Ik staaf mijn en andermans uitlatingen eerst volledig eer ik ze plaats op een forum. Ik ben dan ook niet onder de indruk maar waardeer je gevecht voor het recht op een goede CAO wel. Helaas is de praktijk een andere zaak en helaas kan ik hier geen namen noemen.

Groetjes,

DBC01

rtodeep zei:
punt 2.2 :ik heb zelf nog nooit van die tijden gehoord , tis bijna altijd 23:00 / 07:00 of 24:00 / 08:00 , het kan wel gebeuren dat je gekke tijden loopt op bv schepen die op rare tijden aanleggen, maar verder heb ik dr nog nooit van gehoort

ken kerels die shifts van 14uur doen .

normaal gezien 1dag recupe

moeten ze soms na 4uur slapen al terug beginnen .

het werkt soms slopend dat niets doen

koetje zei:

Nee joh da's allemaal niet waar volgens onze model-beveiliger Rtodeep.
Het is allemaal goed en keurig geregeld in de beveiliging :roflol:

Volgens mij moet je óf weinig ervaring bij verschillende bedrijven hebben en dus al jaren bij een prettige werkgever zitten en niks horen van collega's uit het vak, of een gigantische plaat voor je kop hebben.
De beveiligingsbranche is de laatste jaren enorm hard aan het instorten en wie dat ontkent, zit met z'n kop in 't zand.

Er bestaat ook een prikpagina van beveilging.nl! :D
Moet je dat forum eens lezen: Niets anders dan gezeur, gezeik en gezever op werkgevers, klote-tijden en idiote CAO's!

koetje zei:

ik heb zelf bij mn eerste baas ook dat soort diensten gedraaid zelf een 18uurs dienst

maar dat zijn bedrijven die totaal niet kijken naar hun personeel.

en niks doen is te voorkomen

ben zelf gewoon aant leren op me werk als k ff niks te doen hebt. of als het kan en spelletje op me laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven