Fitness Seller

Nek trainen

Knockout komt door een acute rotatie/kanteling van je hoofd waardoor je hersenen heen en weer worden geshaked in het breinvocht in je schedel. Daardoor krijg je kortsluiting in de hersenstam.

Of een stevige nek echt veel helpt tegen die rotatie ko is nooit bewezen, maar toch wordt het door de toppers zeer zeker gedaan. Als je de slag ziet komen helpt het zeker, maar het is niet de slag die je ziet komen die je op je reet krijgt...

En al de nekoefeningen in de wereld gaan je geen Mark Hunt maken, het is voor het grootste deel aangeboren.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zeg dan ook niet dat je door je nek te trainen een super mens wordt die nooit knock-out geslagen kan worden. Maar zoals jij zelf zegt helpt het wel. Hinko sorry dat ik jou in twijfel trek ik denk gewoon niet dat wij het compleet eens zullen worden. Maar zoals ik mij tegenover jou gedragen heb hoort niet(respectloos).

Het brein beweegt natuurlijk wel als je een klap op je hoofd krijgt en ik weet dat dat de knock-out veroorzaakt. Maar door een sterke nek te bouwen verminder je in elk geval de rotatie van je hoofd en op die manier het verergeren van de klap.

kleine hersenenen? heeft dat met iq te maken? dan zal ik wel snel KO gaan als neanderthaler.

Precies ja, en omdat jij bullshit lult, probeer ik die jongen te helpen. Als jij als 18 jarig broekie de wijsheid in pacht meent te hebben en concreet ingaat tegenover mensen die gepokt en gemazeld zijn in de boksport zoals Ross en zoals zo'n beetje iedere serieuze bokstrainer, be my guest. Ik ben er van overtuigd dat een grote sterke nek je serieus voordeel bied bij het absorberen van een stoot.[/quote]

hahaha wat ben jij zielig gast hahaha ga toch effe een leven zoeken...je nek zal al wel dik genoeg zijn, figuurlijk dan

sterke nek heeft niets, maar dan ook niets met KO gaan te maken!

ko ga je doordat je kleine hersenen doorgeen geschud worden, en daardoor gaat je licht uit!

en door een stevige nek staat je hoofd vaster op je romp en ga je bij een geïncasseerde klap dus minder doorheen geschud worden.

moeilijk he :o

Lollige discussie :D

Ik zou zeggen laat je een keer KO slaan door iemand, train dan je nek een tijdje en kijk of het weer even snel gebeurd. Zo ja heeft het dus geen effect maar heb je er wel weer een mooie nek bij. Iedereen blij.

nek

nek trainen heeft dus wel zin als je een vechtsporter bent.

een stevige nek zorgt er beter voor dat het hoofd stabiel blijft wanneer er een klap geincasseerd moet worden.en dat moet je.iedere bokser/kickbokser krijgt ze te verwerken ,dus je kan je er beter op voorbereiden (en kom niet met excuses aan'ga jij je nek maar trainen , dan spar ik wel in die tijd.wat een kletspraat.je doet het erbij.niet of of.maar en en.en...het kan zelfs met 5 minuten effect hebben zo'n nektraining.)

met een sterke nek gaat het hoofd gaat niet zo snel 'tollen' na een stoot.
kijk naar de stoten die Evander Holyfield geincasseerd heeft in de twee partijen tegen Mike Tyson.

dat waren rake stoten met volle impact die hij te verwerken kreeg.hij pakte ze.nam ze.
en REKEN maar dat zn sterke nek hem daarbij geholpen heeft.
had hij een slanke nek gehad ,had zn hoofd weggezwiept geweest,gevolg=KO.geen discussie hierover.

ik vind het vreemd dat hier überhaupt nog over gediscussieerd word.
en wat een arrogantie en grofheid van sommigen.
zal wel met deleeftijd en gebrek aan fatsoen te maken hebben...

feit is wel dat je extra voorzichtig moet zijn met bij het trainen van de nek.
omdat het een delicaat lichaamsdeel is waar enorm veel zenuwen door heen lopen.dus goed gecontroleerd uitvoeren,en geen tactieken toepassen als forced reps ,negative training.
en ook bij dit lichaamsdeel speelt aanleg een rol.
Mike Tyson en Evander Holyfield hebben ook niet bepaald een fijne gelaatstrekken,om het maar zo te zeggen.die hebben minder moeite een dikke nek op te bouwen dan een fijngebouwde jongen.denk eens aan al die rugbyspelers en american football spelers.daar word ook veel op nektraining gehamerd.
het voorkomt gevaarlijke,levensgevaarlijke blessures,een stevige nek.het kan net dat verschil uitmaken tussen wel en niet in een rolstoel.

persoonlijk vind ik het niet mooi ,een dikke nek.sterk is het wel en zo oogt het ook.
maar schoonheid kan ik het niet vinden.

maar goed ieder zn ding.

Laatst bewerkt:
Wat jij hier zegt is eigenlijk wel onzin, kijk naar evander holyfield die heeft een stierennek en die ging misschien 1x knock-out terwijl hij een kleine zwaar gewicht was

Omdat 1 iemand een grote nek heeft en niet snel knock out gaat, gaat het dus automatisch om de nek die daar voor zorgt? hahaha Evander Holyfield heeft ook een snor misschien is dat wel het geheim.......................

Bobsapp heeft ook een grote nek en die beer gaat zo knock out...

hahaha wat ben jij zielig gast hahaha ga toch effe een leven zoeken...je nek zal al wel dik genoeg zijn, figuurlijk dan[/QUOTE]

klein klein kleutertje wat doe jij in mijn hof....je plukt er al mijn bloemetje af en maakt het veel te grof. Och mijn lieve mamaatje zeg het niet tegen papaatje, ik zal zoet naar schooltje gaan en de bloemetjes laten staan.

Right, back to discusion, of juist niet eigenlijk. Zal me persoonlijk gezien worst wezen wie zijn nek traint en wie niet. Genoeg links en namen erop gezet van toptrainers en topatleten die zweren bij nektraining. Ik blijf mijn nekroutines dan ook trouw volgen, en voor de rest.....who cares?

cheers

hahaha wat ben jij zielig gast hahaha ga toch effe een leven zoeken...je nek zal al wel dik genoeg zijn, figuurlijk dan

klein klein kleutertje wat doe jij in mijn hof....je plukt er al mijn bloemetje af en maakt het veel te grof. Och mijn lieve mamaatje zeg het niet tegen papaatje, ik zal zoet naar schooltje gaan en de bloemetjes laten staan.

Right, back to discusion, of juist niet eigenlijk. Zal me persoonlijk gezien worst wezen wie zijn nek traint en wie niet. Genoeg links en namen erop gezet van toptrainers en topatleten die zweren bij nektraining. Ik blijf mijn nekroutines dan ook trouw volgen, en voor de rest.....who cares?

cheers
volg je eigen weg.
een sterke nek voorkomt gewoon ongelukken.het is niet zomaar dat al die coaches van american football spelers hameren op nektraining.als een bokser een zwakke nek heeft knakt die sneller bij een mep.dus niet alleen een KO maar zelfs een gebroken nek/ de dood kan dan het gevolg zijn.
dat schijnt abracadabra te zijn voor sommigen hier.

er zijn ook nog steeds mensen die 'weten'dat er geen mensen op de maan zijn geweest.
want,'geleuv-ie dat?ze maken zoveel op tv joh'.

als je naar www.bodybuilding.com gaat kom je geen mensen tegen die zeggen dat nektrainen voor vechtsporters onzin is.
die zeggen eerder,'unless you are a boxer or do MMA why would you train your neck'. dat kom ik daar veel tegen.doe deadlifts of shrugs zeggen ze dan,en als je bokser bent pak dan je nek er extra bij.

formule 1 coureurs trainen hun nek ook trouwens.niet in verband met een boks KO.
maar wel vanwege de zijwaartse krachten die er op hun nek komt.die zijn niet weinig.

Laatst bewerkt:

cheers
het is niet gezegd dat je met een dikke nek niet knockout kan gaan.
en de dikste nek hoeft ook niet de sterkste te zijn.zelfde met benen etc.
maar ook die slanke thaiboks jongens pakken hun nek mee.al is het alleen maar door neck-curls te doen met hoofd zonder gewicht.

en trouwens, train je verdediging 15 minuten meer ipv 15 minuten je nek te trainen. als je de slagen kunt blokken/ontwijken heb je geen sterke nek nodig om er zogezegd voor te zorgen dat je minder snel onderuit gaat, beter voorkomen dan genezen!!

je krijgt als bokser altijd stoten te verwerken.
er is er geen 1 die ze niet kreeg.

Mike Tyson trainde zn nek ,elke dag dacht ik.ook veel shrugs.met een relatief licht gewicht,als het klopt wat iemand zei.
bruggen deed hij ook.wat wel risicovol is.nek machines zijn dan een betere keuze.of de nek/hoofd-harnas.

maar ook trainde hij onder Cus D'amato specifiek op het ontwijken van stoten.
dus bobbing and weaving zonder dat hij terug mocht stoten.
alleen maar stoten ontwijken terwijl haar naar voren of naar achteren bewoog.
het is niet of of,maar en en.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080403181821AAZRXtH

Laatst bewerkt:
Ik heb wel gemerkt dat sinds mijn nekspieren een heel stuk sterker zijn geworden, mijn hoofd minder pijn deed bij een harde klap. Ik denk dat door de dikte en kracht van je nekspieren je hoofd ook beter klappen opvangt/absorbeert. hierdoor draait je hoofd ook minder hard mee, wat voor mijn gevoel redelijk veel invloed heeft op je evenwichtsorgaan.
Hierdoor ben ik dus minder snel duizelig enz.
Laat je hoofd maar eens heel snel achter elkaar alle kanten op slaan, met je nek gespannen en je nek ontspannen. Voel het verschil

Terug
Naar boven