XXL Nutrition

net begonnen

predator5693

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
65kg
hallo, ik ben nu net een week bezig met KT. ik ben begonnen met een basisschema omdat ik overal heb gelezen dat je eerst je spieren moet gewend laten komen aan het powertrainen. de sportschool heeft me wat oefeningen opgelegd dat ik moet doen maar mijn schouders zijn onderontwikkeld volgens mij. op de sshoulder chin press kan ik zowat maar 17,5 KG doen en dan nog heb ik moeite met 15 reps. zijn er oefeningen waarmee ik echt snel zou kunnen groeien in mijn schouders? en als het kan liefst met een kleine uitleg hoe ik het goed moet doen of eventueel een foto met de machine want ben nog niet zo snugger in die oefeningen.

ps. cambered french press op vlakke bank ben ik ook niet zo sterk in omdat mijn ellebogen altijd opengaan. wat zou nog een goede oefening zijn om de triceps te trainen. BTW ik ben zeker en vast niet sterk geboud. maandag heb ik overal 5 kg bijgedaan en een 4de set gedaan met zwaarder tot ik neit meer kan. stats = 1m87 groot ongeveer, 65 KG en op duwbank doe ik 30 KG setjes.

Lees dit draadje even door:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/emg-studies-spiergroepen-vs-oefeningen-72081/

Staat drie regels boven jou draadje, maar ik post het met veel liefde voor je. Puur platonisch natuurlijk. En om nou na een week te zeggen dat je schouder onderontwikkeld is... Niks is nu nog ontwikkeld naar BB maatstaven. Gewoon zorgen dat je de hele dag door je eiwitjes binnentikt, hard trainen, en voldoende rust houden. Meer is niet altijd beter.

Suc6

Ps, alles staat pretty much beschreven in de stickies.

ik zou zeggen, lees de stickies eens en zet de pindakaas en melk maar alvast klaar. Mogen wel wat kilotjes bij aan je lichaam..

• Topic Starter Topic Starter
melk kan ik inkomen, maar pindakaas is iets wat ik echt niet lust. kippewit al geprobeerd maar na 100gr naar binnen te werken had ik al genoeg voor de hele dag.

ja ik vind dat mijn schouders onderontwikkeld zijn. ik heb iemand leren kennen die ook net begonnen is en hij doet vb 40 kg op die zelfdde oefening waar ik 17,5 doe en anderzijds doe ik vb op een oefening (weet niet welke) voor de biceps dat ik 10 repts van 20 kg doe en hij kan maar 10 reps met 15 en 3 met 20. daarmee vond ik om mijn schouders wat te trainen.

thx alvast voor jullie hulp want ik wil er echt volledig voor gaan om massa en kracht bij te krijgen.

zo slap was ik ook toen ik begon, komt vanzelf goed. Altijd je best blijven doen en thuis veel eten (4000 caloriën minimaal)...en vooral niet te ongeduldig zijn.

schouderoefeningen; militairy press(barbell), dumbbell side raises(zittend+strikte uitvoering)

*je moet niet naar anderen kijken, je zegt het zelf al goed, je bent niet sterk gebouwd...schijt aan hebben en gewoon op je eigen tempo doorgaan en niet laten demotiveren of laten verleiden tot het gebruik van debiele gewichten zodat je geblesseerd raakt.

Laatst bewerkt:
Kdenk dat je als beginner met jouw stats best hetzelfde schema als mij kan volgen toen ik begon, zoek eens de Rippetoe thread op dit forum.
Sterker worden en puur de basis doen!

@post hierboven: 4000 is in het begin wat te veel als je 65 weegt, gewoon een jaar lang rustig cals opbouwen tot 4000 en beginnen bij 3000 is al voldoende denkik. Tot je 85 weegt, dan 2 maandjes cutten en kun je terug knallen

Laatst bewerkt:
deze jongen is een wandelend skelet, hij moet zich in het begin vooral niet tekort doen door te weinig te gaan eten, gewoon gelijk lekker veel en mocht ie na 2 maanden echt lovehandles krijgen dan kan er misschien wat af

Goed punt.

En verkijk je niet op wat andere mensen voor gewichten gebruiken.
1) Zegt ook niet alles over hoe je er uit ziet.
2) Ideale trainingsgewicht voor progressie zal verschillen.
3) De eerste tijd zal je het gewicht elke workout/week kunnen verhogen dus het verschil is zo gedicht.
4) Zware dingen optillen is maar 1/3de van BB.

Terug
Naar boven