Fitness Seller

Next Gen vs PC

Gast 104861

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
377
Lengte
1m68
Massa
76kg
wat is volgens jullie de beste keuze ohgv gaming? een PS4/Xbox One of toch een PC?
zit zelf nog te twijfelen of ik een PS4 zal kopen of moet doorsparen om een PC in elkaar te zetten.
Mijn setup is nu nog namelijk 903 euro:
Gigabyte GTX 770 OC Windforce 3X
ASRock B85 Pro4
Intel Core i5 4570 / 3.2 GHz
Sharkoon VS3-V
ASUS VX238H
Samsung Super-WriteMaster SH-224BB
Gigabyte GK-KM6150
Crucial Ballistix Tactical
Seagate Barracuda ST1000DM003
TP-LINK TL-WN781ND

wat zijn volgens jullie dus de voor- en nadelen van next-gen consoles en PC's?
is het zo dat een PC van 400 euro al betere specs heeft dan de PS4?

Ik (erg persoonlijk) vind een 'PC" aangezien je die kan blijven "upgraden"..

Afhankelijk van wat voor soort 'gamer' je bent.

Ik heb een ps4 alleen zijn amper leuke spellen..ik vind pc niks maar ps4 heb je voor nu ook weinig aan.

pc-markt is op het moment beetje nutcase... AMD doet het niet zo goed financieel, kan alle kanten op.

Je set-up is gewoon ok.

wat zijn volgens jullie dus de voor- en nadelen van next-gen consoles en PC's?

next gen console gaat zeker 6+ jaar mee, nieuwe ws pc niet.

is het zo dat een PC van 400 euro al betere specs heeft dan de PS4?

Ja, maar specs zeggen niet alles.
Als ik weet dat je 1 hebt, kan ik mijn game programmeren volgens die 1.
Als ik weet dat je 2 hebt, kan ik mijn game programmeren volgens die 2.

Als je stuk of 700 gangbare eenheden hebt wordt het al pak moeilijker.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
pc-markt is op het moment beetje nutcase... AMD doet het niet zo goed financieel, kan alle kanten op.

Je set-up is gewoon ok.

Dus jij raadt een PS4 aan? ben eigenlijk erg benieuwd naar spellen als Red Dead Redemption 2, Assassin's Creed Unity, Watch Dogs en The Division. Nadeel is dat ik ook benieuwd ben naar Arma III en Rome II Total War en dat soort dingen. Wat denk je dan dat de beste keus is voor mij? Toch een PS4?

---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------

en wat zijn eventueel dingen in mijn setup waar ik op kan bezuinigen dat mijn pc toch rond de 400/500 euro komt?

Vindt PC persoonlijk een stuk fijner gamen, nadeel is dat het wel duurder is dan een console bij aanschaf, voordeel dat je alle spellen gratis kunt downloaden. (keys om online te spelen zijn relatief goedkoop op bijv. directgamingkeys.com)
Muis is in mijn optiek veel sneller om te aimen etc, en strategy games(favoriete games) zijn veel simpeler op de pc, als die er überhaupt al zijn op de console. FIFA is daarentegen weer echt k*t, maar is ook een k*tspel :roflol:

Dus ik zou zeggen PC

Zoals al gezegd hierboven zijn er voor de PS4 op dit moment nog maar weinig goeie games. Zelf heb ik BF4 en Watch Dogs en heb Killzone gehad maar snel weer verkocht. En BF4 en WD kun je ook gewoon op je PC spelen, al schijnt WD daar wel wat problemen te hebben.

The Division lijkt me wel heel vet maar gaat nog heel erg lang duren he.

• Topic Starter Topic Starter
ik koop nu dan nog niks, ik kijk over driekwart jaar hoe duur mijn setup is (waarschijnlijk rond de 600/700 euro) en hoe de spellen zijn op de PS4. ondertussen heb ik dan ook meer geld

Driekwart jaar niet gamen :o

Dus jij raadt een PS4 aan? ben eigenlijk erg benieuwd naar spellen als Red Dead Redemption 2, Assassin's Creed Unity, Watch Dogs en The Division. Nadeel is dat ik ook benieuwd ben naar Arma III en Rome II Total War en dat soort dingen. Wat denk je dan dat de beste keus is voor mij? Toch een PS4?

---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------

en wat zijn eventueel dingen in mijn setup waar ik op kan bezuinigen dat mijn pc toch rond de 400/500 euro komt?

Ik raad niks aan tot de volgende generatie cpu/gpus uitkomt, en dat is nog tijdje.

Zijn er al veel games uit voor de Ps4 ??
ik zie er niet zo veel ?!

Oo ja een beetje OT me volgende GPU kost 3000Euro LOL.........
de Titan Z......

http://www.youtube.com/watch?v=_j5WaLr0DJk
http://www.geforce.com/whats-new/articles/announcing-the-geforce-gtx-titan-z

Aardige prijs.
Mag ik vragen waar jij je pc voor gebruikt?

ik koop nu dan nog niks, ik kijk over driekwart jaar hoe duur mijn setup is (waarschijnlijk rond de 600/700 euro) en hoe de spellen zijn op de PS4. ondertussen heb ik dan ook meer geld

Ik zou inderdaad nog wachten met het kopen van de ps4. Er zal vast ook weer een betere en vernieuwde PS4 uitkomen en er zijn dan ook genoeg keuzes uit meer spellen.

Ik heb zelf gekozen voor een PC.

Betere graphics, mitst je goede hardware hebt.
Je kan blijven update
Je kan gewoon een xbox 360 controller ofzo aansluiten.
Games gewoon illegaal downloaden
En als je toch een game legaal wilt kopen. Kan je ze binnenhalen via steam en betaal je 20 euro ofzo.

GVD Ray, ik mag hopen dat je veel 'computing'' doet of CUDA development, want voor gaming is die Z een beetje overkill als je geen triple 1440p monitor setup hebt of 4K display :p Of wil je het vooral gebruiken voor OC-en? 2x GTX 780 SLI is eigenlijk al even snel, en dan ben je al met 1300-1400 euro klaar? Desnoods 2 Titan Blacks, dan ben je 100% sneller als 1 Titan Z. Voor hetzelfde geld kan je ook nog 4x GTX 780 TI halen? En in het rode kamp heb je voor hetzelfde geld 2x R9 295X2, en die zijn meteen watercooled. Op OC gebied kom ik vooral tri/quad Titan tegen.

OT: Gezien de lifespan van consoles (6 jaar of langer), zijn ze qua specs vanaf ze in de winkel liggen eigenlijk al verouderd.. Volgens mij zijn de games beperkt tot 1080p 30fps via hdmi. Op de pc wil ik toch wel minstens gemiddeld 60fps hebben in game. Wat dat betref is pc gaming gewoon superieur t.o.v. consoles, maar het is maar net welke game experience je voorkeur heeft en wat voor games je wilt spelen. Enige wat je om de 2-3 jaar moet updaten is je GPU. Bezuinig daar niet teveel op, juist de high end GPU's zijn na die jaren nog aardig wat geld waard op de tweedehandsmarkt. Dus al het geld wat je daar nog voor vangt, kan je weer investeren in je nieuwe high end GPU. Single GPU setup is meestal wel aan te raden, al is de scaling en support van dual GPU's de laatste tijd wel toegenomen. CPU bottleneck komt niet zo snel voor indien je een unlocked versie haalt die je kan overclocken. Een i5 2500k is snel zat om met de huidige GPU's te werken zonder bottleneck. Op CPU gebied zou ik eigenlijk ook adviseren te wachten op Broadwell, maar de Devils Canyon i7 4790k die binnenkort uit komt vind ik persoonlijk wel interessant.

Laatst bewerkt:
Op de PS4 draaien games ook met 60fps. Daarnaast is de PC natuurlijk veel krachtiger dat lijkt me logisch.

Ook next gen wordt op pc's gemaakt. Daarom blijft voor het mij altijd pc-master race. Maar goed, omdat ik totaal niet van schiet spellen hou is mijn gaming wat kleiner geworden. Ik speel op het moment Diablo 3: RoS, eindeloos grinden. Ik vind dat leuk maar veel mensen niet.

Het is altijd een keuze van persoonlijke voorkeuren. De 1 zegt koop ps4 de ander Xbox1 en de derde roept pc. Je moet kijken wat er op de markt is en wat je leuk vindt. Daar maak je je keuze mee.

Laatst bewerkt:
Pc masterrace als je de centen hebt
Verder kan je pc er prima mee door.

Terug
Naar boven