XXL Nutrition

Nickyo's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Stronglifts 5x5 training 15

Squat
5x5 55kg makkelijk

Bench

5x5 37,5kg makkelijk

BOR

5x5 45kg moelijk

Op- en/of aanmerkingen

Poging twee dit keer wel net gehaald met de BOR op 45kg.

Laatst bewerkt:
Stronglifts 5x5 training 16

Squat
5x5 57,5kg redelijk

Overhead press

3x5 37,5kg
1x4 37,5kg
1x3 37,5kg

Deadlift

5x5 75kg redelijk

Op- en/of aanmerkingen

Helaas gefaald op de overheadpress.

Laatst bewerkt:
Mooie diepe squat, ik zie dat je fel op een goede uitvoering let, heel verstandig!
Je bent goed bezig.

Stronglifts 5x5 training 17

Squat
5x5 60kg makkelijk

Bench

5x5 40kg makkelijk

BOR

5x5 47,5kg moelijk

Op- en/of aanmerkingen

Ondanks dat ik BOR bij 45kg een keer heb gefaald, nu toch gewoon 47,5kg gehaald.
Bij BOR voel ik nog steeds niet echt mijn rug, ik probeer echt mijn elleboog de lucht in te steken en echt die muscle mind connectie te maken maar
ik voel het gewoon niet. Niet zoals bij de bench dat mijn chest echt vol loopt.. Dat heb ik totaal niet bij mijn rug.

Laatst bewerkt:
Film anders je BOR eens?

Stronglifts 5x5 training 18

Squat
5x5 52,5kg redelijk

Overhead press

3x5 37,5kg
2x4 37,5kg

Deadlift

5x5 80kg redelijk

Op- en/of aanmerkingen

Overhead press weer gefaald maar wel één rep meer dan de vorige keer.

Laatst bewerkt:
@Mentat het is idd eens fijn te lezen dat een beginner op een goede manier traint en zijn best doet zonder al te veel bro-science
Op deze manier gaat hij ver geraken.

Stronglifts 5x5 training 19

Squat
5x5 65kg redelijk

Bench

5x5 42,5kg makkelijk

BOR

5x5 50kg moelijk

Op- en/of aanmerkingen

Ik heb mijn techniek wat aangepast met de BOR, ik ga nu met mijn ellebogen dichter langs mijn lichaam, ik voel opzicht meer rug activatie, alleen voelt/is de ROM veel korter waardoor het ineens een stuk makkelijker aanvoelde. Het was vrij druk dus heb het nog niet op kunnen nemen, maar een video volgt zeker.

Laatst bewerkt:
Stronglifts 5x5 training 20

Squat
5x5 67,5kg redelijk

Squat 67,5kg

Overhead press

2x5 37,5kg
2x3 37,5kg
1x2 37,5kg

Deadlift

5x5 85kg redelijk

Op- en/of aanmerkingen

Helaas slechte dag voor mijn overhead press. App zegt nu een deload, dus terug naar 32,5kg. Helaas.

Laatst bewerkt:
OHP is ook mijn eerste fail en deload geweest ( op 45 kg btw ) ..

Mooie diep squat nog .. vanaf de 80kg kon ik niet meer ATG , nu op 105 kg 90graden

Ga zo door !

OHP is ook mijn eerste fail en deload geweest ( op 45 kg btw ) ..

Mooie diep squat nog .. vanaf de 80kg kon ik niet meer ATG , nu op 105 kg 90graden

Ga zo door !
Dan had je heel wat meer basis kracht dan mij. Ik zag het ook wel aankomen, bij 35 kg waarom sommige reps dat ik er echt doorheen moest drukken. Het ging alles behalve vloeiend en soepel. Nu een kleine deload en hopen dat ik vanaf daar in elk geval tot 40kg kan komen. Dat zou mooi zijn.

Thanks, mijn squat wordt nu ook wel vrij zwaar. Tot 75 zou nog wel gaan gok ik zo maar daarna wordt het een probleem. Dus ik moet maar eens kijken hoe ik dat ga doen zonder spotter. Wellicht de spotstang wat hoger hangen en dan maar niet zo diep, of gewoon proberen aan te voelen tot hoever ik kan en dan maar niet tot falen gaan.

Stronglifts 5x5 training 21

Squat
5x5 70kg redelijk

Bench

5x5 45kg makkelijk

BOR

5x5 52,5kg moelijk

Op- en/of aanmerkingen

-

Laatst bewerkt:
Mooie gewichten al!
begin je al veel verschil kwa spiermassa te zien?

Mooie gewichten al!
begin je al veel verschil kwa spiermassa te zien?
Ik begon met ongeveer 21% vetpercentage Dus ik ben nog aan het cutten. Ik begon bij 81 kg, ik zit nu op 78kg. Ik hoop nog een paar kg te verliezen en daarna wil ik zo snel mogelijk bulken met een klein overschot. Het liefst 2 jaar lang oid om echt van bijv 75 naar 95 kg te gaan.

Ik zie voornamelijk verschil ik mijn armen. Ik staar mezelf ook nog niet echt blind op mijn fysiek maar meer op statistieken. Dus nog 2-3 maandjes volhouden om te cutten, en daarna eindelijk bulken. Maar in kracht merk ik het zeker wel. Bijvoorbeeld ik zit nu op 45 kg bench press, maar dit is eigenlijk nog erg makkelijk. Paar kilo erbij op kan natuurlijk wel groot verschil maken maar ik weet nog dat alleen de stang redelijk zwaar aanvoelde. Zelfde geldt voor de squat, die was op 40 kg al redelijk zwaar, nu ik op 70 kg zit, voelt 40 kg als destijds de lege stang. Dus het kan niet anders dan ik wel wat massa heb aangemaakt, maar het zal erg minimaal zijn omdat ik aan het cutten ben, en slechts 2 maand bezig ben. Maar de "noobie" gains zorgen er in elk geval voor dat ik uberhaupt spiermassa kan aanmaken terwijl ik aan het vet verliezen ben. Dus daar maak ik dan nog graag even gebruik van.

Je bent aardig verstandig bezig, ook netjes dat je en vet verliest en sterker word, dat is echt een ideale situatie. Idd hier zo goed mogelijk gebruik van maken, dit gaat over enkele maanden trainen zeer moeilijk worden.

Je bent aardig verstandig bezig, ook netjes dat je en vet verliest en sterker word, dat is echt een ideale situatie. Idd hier zo goed mogelijk gebruik van maken, dit gaat over enkele maanden trainen zeer moeilijk worden.
Voor ik begon heb ik hier behoorlijk ingelezen. Nu alles nog ervaren =p.

Stronglifts 5x5 training 22

Squat
5x5 72,5kg redelijk

Overhead press
5x5 32,5kg redelijk

Deadlift

5x5 90kg redelijk

Op- en/of aanmerkingen

Voor de squat heb ik nu de spotters hoger gezet. Het zakken doe ik dus nu veel gecontroleerder (en dus langzamer). Ik kom nog tot parallel, mocht ik het niet meer kunnen houden dan ben ik in elk geval safe. Ik zak dus tot ongeveer 1 cm afstand van de spotters. Deadlift wordt al vrij lastig, de start positie voelt ook niet relaxt aan. Voelt erg geforceerd, wellicht door korte hamstrings oid.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven