Fitness Seller

Niet aankomen ongeacht de voeding

GroundZero

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
115kg
Vetpercentage
19%
Beste,

ik ben al maanden lang bezig om te proberen om aan te komen in gewicht. Ik eet veel rijst en kip en gebruik ook het nodige qua shakes. Echter kom ik maar niet over de (niet lachen... :P ) 75KG heen.

Ik heb altijd 62KG gewogen tot ik hiermee begon. Ik ben relatief snel naar de 75KG heen geschoten maar ik blijf hier nu hangen.

Ik eet toch echt veel per dag, soms zelf 6000 calorieën (even simpel en snel gerekend) terwijl een volwassen man er maar 2500 nodig heeft, om te bulken dus ca. 3000.

Ik pak elke dag twee keer een weightgainer van "Mutant Mass" en ook nog een van "Whey". Daarnaast gewoon de Eiwit shake van Whay en het normale eten wat ik doe. Bijna altijd groentes en kip met rijst of pasta in de avond, tussen door een bord of 4 aan brinta en in de ochtend vaak brood met rood vlees.

Al bij al eet ik toch behoorlijk veel maar aankomen dat gebeurd niet. Ik heb het voor de gein eens nagevraagd bij de doktor maar hij beweerd dat het mijn bouw is en dat ik gewoon niet "meer" kan aankomen als nu.

Kunnen jullie mij wat advies geven? ik spendeer momenteel behoorlijk wat geld aan eten en supplementen en van alles om aan te komen maar niks werkt. Is het mogelijk dat je ook gewoon echt niet meer kunt aankomen omdat dit je bouw is?

onzin, aankomen kan iedereen, bottom line is dat je meer moet eten.

maak een schema voor jezelf waarbij je uitrekent wat je dagelijks binnen krijgt. Je roept wel 6000 kcal maar hier kan je je nog wel eens in vergissen.

Vervolgens volg je het schema een week en meet je de resultaten, gebeurt er niks? dan verhoog je je kcal inname (met stappen van 250 kcal zou ik voorstellen in jou geval). Dit blijf je herhalen tot je aankomt.

succes!

6000 kcal lijkt me zeer onwaarschijnlijk, en die weight gainers zijn overbodig, gewoon een goed voedingsschema op (laten) stellen... En die dokter van je lult ook uit zijn spreekwoordelijke nek

Simpele vraag, simpel antwoord.
Gewoon meer eten.

Eet gewoon vettige dingen
kaas, volle producten, spek, noten, ...

gewoon zes liter cola per dag drinken

post je voedingschema eens? en die "dokter" van je zou ik niet geloven..

myfitnesspal

kun je het zelf bijhouden.

Ik at op jouw gewicht al 3500 kcal

• Topic Starter Topic Starter
gewoon zes liter cola per dag drinken

hahahahaha, en dan op mijn 30e geen tanden meer in de mond hebben haha :P :D
Ik zal eens kijken op my fitness pall en een voedingschema heb ik niet echt om heer eerlijk te zijn.

Zoals ik al zeg, ik pak de weightgainers. Deze zou twee maal 1800 kcal moeten zijn. Verder tweemaal daags goed bord rijst of pasta met kip.
Vier tot zesmaal per dag brinta, uiteraard bij het avond eten altijd ook groentes en zo en regelmatig andere dingen maar wel altijd gezond. Geef junkfood of dat soort dingen.
Volle producten altijd en zo voort.

Misschien verstandiger om een schema op te stellen en het eens echt tot in detail bij te houden. Ik heb het wel eens gedaan en sommige dagen douw ik echt 6000 kcal naar binnen
(incl. de weightgainers als ik die dingen moet geloven) maar vervolgens voel ik me rot omdat ik te veel op heb haha en aan het eind van de week wegen we nog steeds het zelfde. Ik ga eens kijken op my fitness pall en zal het eens enkele
weken bijhouden.

Je eet geen 6000+kcal per dag.

hahahahaha, en dan op mijn 30e geen tanden meer in de mond hebben haha :P :D
Ik zal eens kijken op my fitness pall en een voedingschema heb ik niet echt om heer eerlijk te zijn.

Zoals ik al zeg, ik pak de weightgainers. Deze zou twee maal 1800 kcal moeten zijn.

Euh, wat? Bekijk het label nog eens voor de grap...1800 kcals? Ik weet niet hoeveel gainer je dan zou moeten neme maar dat klopt niet. Gainers bestaan meestal grotendeels uit complexe carbs en eiwit.
1 gram koolhydraten levert 4kcals
1g eiwit 4kcals
1g vet 9 kcals
Dus of jou serving size is 450 gram gainer per keer, of je moet je label nog eens goed nakijken;)

En het zou goed kunnen dat je een erg snel metabolisme hebt, ik kende iemand die bulkte op 8000 omdat zn metabolisme erg snel was, maar waarschijnlijk eet je gewoon niet genoeg. Tel je kcals eens voor de grap, ik denk als je aan de 3500 komt dat t al veel is.

Denk dat je nog niet eens rond de 3500 per dag komt.
Je kan wel 1 dag een keer 6000 kcal naar binnendrukken. Maar dat schiet niet op om dat maar 1 dag te doen.

Ben heel erg benieuwd naar jou schema, als je niks afweegt zegt men al snel dat ze "veel" of "weinig" eten.

Add 2 liter chocomelk per dag. Deed ik ook en ik werd huge (vooral rond mijn middel maar toch huge)
Het is gewoon niet mogelijk dat je 6000cals per dag eet.
Iedereen die dat eet met jouw lichaamsgewicht komt aan ongeacht je metabolisme.

Je eet soms 6000 per dag, is dat eens per week of per 2 weken?Wat is je dagelijkse cal intake, en laat die shakes eens weg en ga gewoon goed eten, denk dat je daar meer aan hebt in deze fase dan al shakes te nemen.
En misschien eens anders gaan trainen, als in zwaarder oid?

pasta met kaas en gehakt enzo. **** rijst. gainzzzz

• Topic Starter Topic Starter
hahaha goeie antwoorden hier. Ik gebruik veel weightgainers (en dus geen vast voedsel lol) misschien daarom? mijn meta is inderdaad snel denk ik... ik werk minimaal 4000 PER DAG naar binnen maar ik kom letterlijk geen gram aan.

Ik heb de tip gevolgd en ben gaan kijken bij My Fitness Pal en heb het volgende schema gemaakt. Graag jullie suggesties :)

Ik weet dat Natrium en Suiker niet goed is maar dit krijg ik echt wel binnen want ik gooi suiker door de brinta en zout over het avond eten en dergelijke.

Er zit niet heel veel variatie in maar goed, dat vind ik niet erg. Hopelijk wat suggesties en reacties op het schema. Als ik het kan verbeteren dan hoor ik dat graag!

P.S. de suggestie om shakes weg te laten is natuurlijk prima, alleen heb ik het probleem dat als ik onderstaande eet op een dag dat ik gewoon stamp vol zit. Eet ik meer (wat ik wel eens heb gedaan weken lang achter elkaar) dan moet ik zo erg stampen dat ik er gewoon misselijk van word. Vandaar dus dat ik weightgainers gekocht heb... ik vind dit best wat schelen en een stuk makkelijker. Natuurlijk als jullie zeggen dat dit een domme keuzen is dan zal ik deze laten voor wat ze zijn en over gaan naar normaal eten ;)

Overigens, misschien ook niet onbelangrijk om te vermelden, ik drink ca. 2 liter water per dag voornamelijk tijdens het trainen. Is niet veel maar goed, het is toch 2 liter :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

P.S. Op de verpakking van de gainer staat 1800KCal als je het met 400ml volle melk mixed :D

Terug
Naar boven