AndroidHealthClinic

Niet luisteren naar de politie? 7 kogels in je rug..

Al die reacties van domme mongooltjes die meteen een mening hebben en psygologie schrijven in plaats van psychologie. Dit is een verdraaide kant van het verhaal. Zij weet totaal niet wat er gebeurd is, dus hoe kan zij nou het gehele verhaal vertellen?

Gericht op de feiten. Mike, een jongen met een kort lontje, krijgt ruzie met de stadswachten over iets wat hem vaker duidelijk en helder is gemaakt. Hierop krijgt hij een bekeuring en flipt. Hierop schiet dus een andere wijkbewoner te hulp(?) en slaat hem op zijn gezicht. Hij gaat na binnen om een wandelstok te pakken met ijzeren punt. Wat wil hij hiermee doen? Als ik een gokje mag wagen weet ik het wel. Nou is het probleem dat er al een agent is gearriveerd. Deze agent ziet iemand die waarschijnlijk een dreigende houding heeft en een potentieel wapen in zijn handen heeft. Wat hierna gebeurt is onduidelijk, maar het eindigt met 7 kogels in Mike zijn rug/benen/lichaam.

Hoe kunnen jullie nou oordelen over deze agent die een opleiding hiervoor heeft gevolgd en waarschijnlijk 100x beter getraind is dan jullie? Waarom moet hij meteen gestoord zijn om deze jongen (die een naam heeft in de wijk) neer te schieten? Ik snap de haat op de politie niet... Meest ondankbare werk wat er is, maar wel moet gebeuren! Je doet het toch altijd fout in de ogen van de andere mensen.

Dus jij weet precies wat een agent wel en niet mag? Ook de uitzonderingen, etc?

Hoeveel streepjes heb jij?

getuige
Dan wordt hij geconfronteerd met een met spoed opgeroepen politieagent. Getuige Nick Post (27) gelooft niet wat hij dan ziet. ,,Het was een agent in burger die riep: 'Politie, laat je wapen vallen'. Mike rende daarop weg en werd direct in zijn been geschoten,'' zegt Post.

'Waarschijnlijk was hij in paniek, want hij bleef rennen. Een waarschuwingsschot werd niet gelost, die agent schoot wel zeven keer achter elkaar alsof het een automatisch wapen was. Ik riep nog tegen die agent: 'What the **** doe jij nou? Ben je niet goed bij je hoofd dat je je wapen in één keer leegschiet in zijn rug?'
Wat ik hieruit kan opmaken is dat hij (wel) 7x geschoten heeft en als deze al ALLEMAAL raak waren niet alleen zijn rug raakte. Dit is dus pure speculatie van de getuigen wat wordt overgenomen als feiten. Mogelijk is hij maar 1x in zijn rug geraakt. De situatie wordt al heel anders als hij bijv. naar een kant rende waar veel omstanders staan.. Er wordt dan dus een gevaar gevormd voor deze mensen.

Good for you, zeker niet afgemaakt?:trollface:
1) de getuige verklaart dat hij BLEEF RENNEN, als hij een gevaar voor omstanders zou hebben betekent dan zou hij wat anders hebben gezegd dan "bleef rennen". Eerder iets als "dreigde aan te vallen".

2) lijkt me sterk dat een agent zn wapen gaat legen in een richting waar het vol omstanders staat, en nog sterker dat hij dan ook maar 1 kogel zou laten missen in die richting ALS hij al zoiets onverantwoord zou doen, wat enorm onwaarschijnlijk is.

3) mijn punt was niet "hij is 7 keer in zn rug geraakt", mijn punt was dat hij 7 keer beschoten is met zn rug gekeerd naar de agent;)

Ik vind t typisch dat een agent die in regio R'dam-zuid werkt zich zo erg bedreigd voelde door een hoolie met wandelstok dat hij geen andere uitweg ziet dan schieten.
Je zou denken dat ze wel erger gewend zijn in deze buurt.

Al die reacties van domme mongooltjes die meteen een mening hebben en psygologie schrijven in plaats van psychologie. Dit is een verdraaide kant van het verhaal. Zij weet totaal niet wat er gebeurd is, dus hoe kan zij nou het gehele verhaal vertellen?

Gericht op de feiten. Mike, een jongen met een kort lontje, krijgt ruzie met de stadswachten over iets wat hem vaker duidelijk en helder is gemaakt. Hierop krijgt hij een bekeuring en flipt. Hierop schiet dus een andere wijkbewoner te hulp(?) en slaat hem op zijn gezicht. Hij gaat na binnen om een wandelstok te pakken met ijzeren punt. Wat wil hij hiermee doen? Als ik een gokje mag wagen weet ik het wel. Nou is het probleem dat er al een agent is gearriveerd. Deze agent ziet iemand die waarschijnlijk een dreigende houding heeft en een potentieel wapen in zijn handen heeft. Wat hierna gebeurt is onduidelijk, maar het eindigt met 7 kogels in Mike zijn rug/benen/lichaam.

Hoe kunnen jullie nou oordelen over deze agent die een opleiding hiervoor heeft gevolgd en waarschijnlijk 100x beter getraind is dan jullie? Waarom moet hij meteen gestoord zijn om deze jongen (die een naam heeft in de wijk) neer te schieten? Ik snap de haat op de politie niet... Meest ondankbare werk wat er is, maar wel moet gebeuren! Je doet het toch altijd fout in de ogen van de andere mensen.

Dus jij weet precies wat een agent wel en niet mag? Ook de uitzonderingen, etc?

Waar al die haat voor politie vandaan komt? Voornamelijk omdat ze de uitvoerende hand zijn van de overheid die ons allen constant uitperst voor meer geld door middel van stompzinnige boetes zoals kleine snelheidsovertredingen, rommel op straat, wildplassen etc. Maar voor echte criminaliteit is geen tijd meer, dus wanneer mijn huis wordt leeggeroofd komen ze potverdomme geeneens meer aangifte opnemen (true story). Zou dat misschien de reden zijn dat we snel vingertje wijzen naar de politie?

Toegegeven, het is het beleid wat dit bepaalt, maar de volgende keer dat ze gaan staken zouden ze dat eens moeten doen om het moeten uitvoeren van stompzinnig beleid, en niet die twee extra stuivers per maand. Misschien dat ik, als normale hardwerkende burger, dan ook weer eens wat respect kan opbrengen voor onze lokale platvoeten.

3 bruine, heb mijn kont niet goed afgeveegd.
1) de getuige verklaart dat hij BLEEF RENNEN, als hij een gevaar voor omstanders zou hebben betekent dan zou hij wat anders hebben gezegd dan "bleef rennen". Eerder iets als "dreigde aan te vallen".

2) lijkt me sterk dat een agent zn wapen gaat legen in een richting waar het vol omstanders staat, en nog sterker dat hij dan ook maar 1 kogel zou laten missen in die richting ALS hij al zoiets onverantwoord zou doen, wat enorm onwaarschijnlijk is.

3) mijn punt was niet "hij is 7 keer in zn rug geraakt", mijn punt was dat hij 7 keer beschoten is met zn rug gekeerd naar de agent;)
1. rennen naar waar... Kan zijn dat op 200m een school lag, maar dit is even pure speculatie. Daarover is nog teveel onduidelijk. je hebt idd gelijk dat de getuigen niet zegt dat hij dreigde aan te vallen.

2. bijv. 2 omstanders of hij rende mogelijk in de richting van de persoon die hem sloeg (deze kan alleen staan). Weer pure speculatie, maar zeker weten doen we niet.

3. Dat is duidelijk, dan heb ik niks gezegd.

Waar al die haat voor politie vandaan komt? Voornamelijk omdat ze de uitvoerende hand zijn van de overheid die ons allen constant uitperst voor meer geld door middel van stompzinnige boetes zoals kleine snelheidsovertredingen, rommel op straat, wildplassen etc. Maar voor echte criminaliteit is geen tijd meer, dus wanneer mijn huis wordt leeggeroofd komen ze potverdomme geeneens meer aangifte opnemen (true story). Zou dat misschien de reden zijn dat we snel vingertje wijzen naar de politie?

Toegegeven, het is het beleid wat dit bepaalt, maar de volgende keer dat ze gaan staken zouden ze dat eens moeten doen om het moeten uitvoeren van stompzinnig beleid, en niet die twee extra stuivers per maand. Misschien dat ik, als normale hardwerkende burger, dan ook weer eens wat respect kan opbrengen voor onze lokale platvoeten.
Jij stemt? In ieder geval stemmen veel mensen. Ze stemmen op politici die het beleid bepalen. Deze geven hun beleid weer door aan de hoogste functionarissen van de politie en zo gaat het na beneden. Hoe lager je komt, hoe groter de zogenaamde storm van kritiek is. Kritiek op het bestuur is er nauwelijks, maar een boa uitschelden is dagelijkse kost. Deze mensen doen net als jij gewoon hun baan en hier heb je net als overal klootzakken bij, goedzakken, etc. Als je echt wat wilt veranderen moet OOK JIJ er wat aandoen! Start een petitie of demonstratie. Typisch Nederlands om de vinger de andere kant op te wijzen, maar zelf niet op te komen voor jouw idealen! Het is toch je eigen land? Laat je mening dan horen en gelden en niet alleen 1x per 4 (vaak minder) jaar.

Laatst bewerkt:
Zieke aim, zou gelijk in mijn clan mogen bij Call of Duty :D

1. rennen naar waar... Kan zijn dat op 200m een school lag, maar dit is even pure speculatie. Daarover is nog teveel onduidelijk. je hebt idd gelijk dat de getuigen niet zegt dat hij dreigde aan te vallen.
2. bijv. 2 omstanders of hij rende mogelijk in de richting van de persoon die hem sloeg (deze kan alleen staan). Weer pure speculatie, maar zeker weten doen we niet.
dat kan inderdaad zo zijn, heb ik toch nergens ontkend? mijn originele post was:
kan net zo goed zijn dat die agent niet goed in zn bol is (psychische inzinking ofzo) en daarom zoiets heeft gedaan.
Meteen "Niet luisteren naar de politie? 7 kogels in je rug.." roepen en ervan uitgaan dat het een mentaal gezond iemand is die zomaar even besluit iemand in zn rug te schieten omdat hij een machtsgeile agent is, voordat er ook maar enige andere informatie beschikbaar is, is een beetje kort door de bocht.
Vind je niet "PatrickvH"?

ik snap niet wat je probleem is. Ik beweer nergens dat hij effectief niet goed in zn bol is, ik beweer nergens dat zijn acties niet "terecht" zijn kunnen geweest, ik zeg enkel dat voorbarig uitspraken maken zoals patrickvh deed kort door de bocht is en geef een alternatief als mogelijkheid:rolleyes:

Jij was de idioot die "Dus jij weet precies wat een agent wel en niet mag? Ook de uitzonderingen, etc?" typte als reactie op deze post van me:
Getuige zegt dat eerste kogel in zn been was en de rest in zn rug, je hebt als agent geen recht om iemand in zn rug te schieten die niet rechtstreeks meer een gevaar betekent voor anderen, boeit dan weinig dat de media besluit er zo'n zielig verhaal van te maken. Valt natuurlijk wel te betwisten over de geloofwaardigheid van een getuige die getuigt in de media en eentje die het doet onder ede in een rechtzaak
Dat vetgedrukte klopt gewoon, jij was degene die deed alsof ik meteen er vanuit ging dat de agent 'buiten het boekje' gegaan was, wat NERGENS in mijn posts af te leiden is:eyes:

@ dat schieten: Weet niet of één van jullie wijsneuzen wel eens heeft geschoten met een politiewapen / glock / dat kaliber, maar op meer dan 25 meter raak je geen k*t, dus als je iemand, al rennend, 8 keer kan raken was hij verdomd dichtbij...

En als hij dan ook nog voor Feyenoord is zou ik hem ook vol met lood pompen

Ik weet weinig van de dagelijkse praktijk bij de politie, maar vraag me zomaar af wat een agent in burger uberhaupt in een woonwijk te zoeken heeft. In zijn eentje ook nog.

Agenten in burger vind ik sowieso een eng idee trouwens.

• Topic Starter Topic Starter
kan net zo goed zijn dat die agent niet goed in zn bol is (psychische inzinking ofzo) en daarom zoiets heeft gedaan.
Meteen "Niet luisteren naar de politie? 7 kogels in je rug.." roepen en ervan uitgaan dat het een mentaal gezond iemand is die zomaar even besluit iemand in zn rug te schieten omdat hij een machtsgeile agent is, voordat er ook maar enige andere informatie beschikbaar is, is een beetje kort door de bocht.
Vind je niet "PatrickvH"? :eyes:

Speculeren over wat ik vind en waar ik vanuit ga, nu als feit neerzetten is kort door de bocht beste Angelus. :)
Mijn naam is overigens zonder haakjes hoor.

ik heb een jaar politieschool gevolgd phaggot:roflol:

Worden daar geen eisen gesteld in Belgie dan? :roflol:

Speculeren over wat ik vind en waar ik vanuit ga, nu als feit neerzetten is kort door de bocht beste Angelus. :)
Mijn naam is overigens zonder haakjes hoor.
b*ch please:rolleyes:
Wou waarschijnlijk niet op de grond liggen.
Ja wie niet horen wil moet voelen is het motto van de politie, luisteren zal je!

Begrijp ook niet hoe iemand een gevaar kan vormen die met zijn rug naar je toe staat.
En waarom er dus geschoten had moeten worden.
Maar die agent zal wel weer een bloemetje krijgen.
tis dus wel duidelijk genoeg "wat jij vindt":)

Worden daar geen eisen gesteld in Belgie dan? :roflol:
ik steek met kop en schouders uit boven nagenoeg iedereen op bijna elk vlak, ik ben dan ook een ubermensch:)

(alleen moet mn VP een beetje omlaag:trollface:)

b*ch please:rolleyes:
tis dus wel duidelijk genoeg "wat jij vindt":)

Dacht juist na het lezen van je posts van de laatste tijd dat je het stadium van autistische trol wel gepasseerd was.
Was sarcasme Angelus, maar dat is voor autisten moeilijk waar te nemen.

[Angelus]
ik steek met kop en schouders uit boven nagenoeg iedereen op bijna elk vlak, ik ben dan ook een ubermensch:)

(alleen moet mn VP een beetje omlaag:trollface:)

Wat jij wil ;)

Dacht juist na het lezen van je posts van de laatste tijd dat je het stadium van autistische trol wel gepasseerd was.
Was sarcasme Angelus, maar dat is voor autisten moeilijk waar te nemen.
natuurlijk was dat sarcasme, dat was mn punt net:roflol:
dat jij er meteen van uitgaat dat die agent zomaar besluit iemand zonder reden neer te knallen. Of was het misschien sarcasme in sarcasme, en dat je die indruk wou wekken voor de lol?

laatste lijkt me onwaarschijnlijk gezien de aard van je topics altijd;)

Ik weet weinig van de dagelijkse praktijk bij de politie, maar vraag me zomaar af wat een agent in burger uberhaupt in een woonwijk te zoeken heeft. In zijn eentje ook nog.

Agenten in burger vind ik sowieso een eng idee trouwens.

Waarschijnlijk op zoek naar hooligans met 3 potige hondjes

natuurlijk was dat sarcasme, dat was mn punt net:roflol:
dat jij er meteen van uitgaat dat die agent zomaar besluit iemand zonder reden neer te knallen. Of was het misschien sarcasme in sarcasme, en dat je die indruk wou wekken voor de lol?

Oh nu beweren dat je het wel door had terwijl je er net nog uiterst serieus op in ging.
Nee ga ik helemaal niet vanuit, er zal altijd een reden zijn, maar wellicht geen goede gerechtvaardigde.
Ik kan me in ieder geval er geen voorstelling bij maken waarom iemand met zijn rug naar je toe zo gevaarlijk is dat dat gevaar uitgeschakeld moet worden :)
Kan natuurlijk ook een gebrek van inzicht zijn van mij, ik ben immers geen ubermensch met de wijsheid in pacht.. :)

Als je met dat laatste sarcasme bedoelt met een kern van waarheid, dan ja.
Ik heb inderdaad niet heel veel vertrouwen in een organisatie dat eigen reputatie voorop stelt en zo nodig feiten naar voordeel verdraaid.

laatste lijkt me onwaarschijnlijk gezien de aard van je topics altijd;)

Lijkt je waarschijnlijk? Je moet is wat minder gokken Angelus.
Ben nu wel benieuwd naar die zogenaamde aard van mijn topics, vertel eens wat is die aard?
Of wat is mijn aard? kom eens met een profielschets. :D

Jongens, ga het eens gezellig uitpraten met een pintje of 10...

Die angelus leeft voor discussies..

Dit soort zaken zijn zonder schuldige aan te wijzen volgens mij het gevolg van hardere samenleving. Burgers niet meer bang voor politie of andere autoriteiten waardoor politieagenten steeds sneller angstig zijn en menen hun vuurwapen te moeten gebruiken.

Of dat terecht is, kun je hier niet over oordelen maar geweld tegen politie wordt steeds 'normaler'.

Terug
Naar boven