Fitness Seller

Niet luisteren naar de politie? 7 kogels in je rug..

Bezoekers in dit topic

Buurtbewoners bevestigen zeven à acht schoten te hebben gehoord. Al snel is duidelijk dat het om Mike gaat, 'de buurtbewoner met het korte lontje'. De Rotterdammer heeft een bloedhekel aan stadswachten, met wie hij geregeld in de clinch ligt om zijn loslopende honden. In de buurt staat hij bekend als fanatiek Feyenoordsupporter.

Flatbewoner Jasper (27) kent Mike vooral van zijn scheldkannonades over diens club Ajax. 'We zijn rivalen. Daarom praatten we amper tegen elkaar.'

Doodschieten gaat wat ver maar het komt niet echt over als een verlies voor de samenleving dat die Mike er niet meer is. Maar goed misschien was hij wel een hele lieve jongen die gewoon verkeerd begrepen werd.

Debielen die ruzie maken over voetbalclubs mag de politie nog wel wat meer lood voor reserveren.
 
pepperspray had ook ze werk wel gedaan denk ik
 
Het schieten in een been tot daar aan toe is okay....pistool leeg schieten in iemand zijn rug kan echt niet. Gewapende orde handhavers zijn er om een reden, maar of ze er mee om kunnen gaan is wat anders
 
Wat zijn tokkies ?
...

De term tokkie wordt (voornamelijk in Nederland) gebruikt als een scheldwoord voor een persoon of groep mensen met overheersend negatieve kwaliteiten of asociaal gedrag.
Het woord is afgeleid van de familienaam Tokkie. De term ontstond toen de Nederlandse familie Tokkie in 2005 een grote dosis (negatieve) aandacht kreeg met hun asociale gedrag in de documentaireserie Familietrots. Van deze familie draagt echter alleen de moeder van het gezin de achternaam Tokkie. De andere gezinsleden dragen de achternaam Ruijmgaart.
De rest van de familie zelf kon het niet waarderen dat de familienaam werd gebruikt als negatieve term: In april 2009 eisten ze 50.000 euro van Van Dale omdat deze de term tokkies had opgenomen in het woordenboek met de betekenis 'asociaal gedrag'.[1]
De benaming 'tokkie' is typisch Nederlands. In Vlaanderen gebruikt men in de regel het woord 'marginaal' om een tokkie mee aan te duiden.
 
Ik vind t typisch dat een agent die in regio R'dam-zuid werkt zich zo erg bedreigd voelde door een hoolie met wandelstok dat hij geen andere uitweg ziet dan schieten.
Je zou denken dat ze wel erger gewend zijn in deze buurt.

Ja dit dus.

Dagelijkse kost als je t mij vraagt.

Ik lees nergens dat Mike klappen uit heeft gedeeld (misschien wordt dat naderhand bekend), dus hij zou waarschijnlijk zeer provocerend over zijn gekomen.
Kan me een incident herinneren in HvH waar twee agenten tegen ik weet niet hoeveel "SCF" stond. Ok, daar was ook een doodde te betreuren, maar dat was door een verdwaalde kogel. Nu is het 4 (agent, stadswachten ven een buurtbewoner) tegen 1 (Mike) en die agent lost acht gerichte schoten in totaal?! mmmmmmm beetje raar.
 
Laatst bewerkt:
Politie is goed bezig de laatste tijd :o

Ik zie niet hoe je het ooit kan goed praten iemand 7 keer in zijn rug te schieten. 1-2 kogels zou ruim voldoende moeten zijn. Al lijkt mij het onwaarschijnlijk dat zelfs dat nodig was. Je gaat iemand toch niet schieten omdat die weg rent, al is het een dief die met 1 miljoen aan diamanten weg rent keur ik dat niet goed. Die kan je heus wel op een andere manier pakken/aanhouden.

maar goed.. nu wachten op de andere kant van het verhaal.
 
ben benieuwd hoe t echt is gegaan aangezien je t maar van 1 kant hoort
 
Patricia & Remco Hoefnagel.

Whaha wat een sbs6 verhaal. Gast was waarschijnlijk een kansloze rakker, one down, couple of milion to go.
 
'Mike had 7 kogels in zijn rug'

Patricia Hoefnagel (31) kan niet geloven dat ze haar verloofde Mike (29) is verloren na een ruzie over hun honden. De Rotterdammer werd kwaad over een boete en werd door een agent doodgeschoten. 'Mike was weerloos.'


Patricia, schooljuf, is stuk van verdriet. 'De wildste verhalen gaan rond. Mike zou met een hakbijl achter de stadswachten zijn aangehold. We hebben niet eens een bijl thuis. Wat moeten we daar in vredesnaam mee?'

Haar ogen zijn rood en opgezwollen. Vanaf het balkon op de tweede etage van haar appartement aan de Fazantstraat in Rotterdam-Zuid heeft ze zondagavond urenlang naar de witte tent van de recherche staan staren. Daar, in de tuin van haar achterburen lag het levenloze lichaam van haar vriend. Zonder dat ze bij hem mocht.

Mike heeft haar die ochtend nog een ontbijtje op bed gebracht en vertrekt vrolijk naar voetbalclub TransvaliaZW. Rond etenstijd is hij weer thuis, waar zijn drie hondjes Stoondy, Bailey en Boefie hem kwispelend opwachten om uitgelaten te worden.

Knallen
'Ik stond een eitje voor Mike te bakken toen hij terugkwam. Het leek of zijn hals door iemand was opengekrabd. Hij deed de honden naar binnen en was weer weg voor ik er erg in had. Hij nam een wandelstok mee,' snikt Patricia.

Vlak daarna hoort ze knallen. 'Alsof iemand met iets hards op een autodak sloeg. Er ontstond rumoer in de straat, waarop ik naar beneden ging. Een kennis zei tegen mij: het is niet goed. Het gaat om Mike.'

Patricia, die op afstand wordt gehouden door agenten, ziet dat Mike wordt gereanimeerd en dat de hulpverleners het opgeven. Mike is dood. Huilend valt ze op straat. Zo vindt haar broer Remco haar.

'Ik mocht niet bij mijn zus, maar heb me niet laten tegenhouden,' zegt Remco. 'Ik ben onder de linten doorgerend naar mijn zus, en zag Mike liggen. Hij was zeven of acht keer geraakt.'

Feyenoordsupporter
Buurtbewoners bevestigen zeven à acht schoten te hebben gehoord. Al snel is duidelijk dat het om Mike gaat, 'de buurtbewoner met het korte lontje'. De Rotterdammer heeft een bloedhekel aan stadswachten, met wie hij geregeld in de clinch ligt om zijn loslopende honden. In de buurt staat hij bekend als fanatiek Feyenoordsupporter.

Flatbewoner Jasper (27) kent Mike vooral van zijn scheldkannonades over diens club Ajax. 'We zijn rivalen. Daarom praatten we amper tegen elkaar.'

Ruzie
Volgens getuigen is een ruzie met twee stadswachten aan de schietpartij voorafgegaan. Mike zou even na 18.00 uur op de Carnissesingel, nabij zijn huis, zijn aangesproken door twee vrouwelijke stadswachten. Hij krijgt een boete voor het niet aanlijnen van zijn hondjes. Als de stadswachten hem vastpakken, reageert hij agressief. Ze moeten van hem afblijven.

'Hij zal best boos zijn geweest. We willen ons hondje Boefie namelijk niet aanlijnen. Die heeft maar drie pootjes en loopt moeilijk,' legt Patricia uit. Een buurtbewoner schiet de stadswachten te hulp en slaat Mike op zijn gezicht. De gewonde Rotterdammer staat op en verdwijnt kwaad naar huis om terug te keren met een wandelstok; een houten exemplaar met ijzeren punt.

getuige
Dan wordt hij geconfronteerd met een met spoed opgeroepen politieagent. Getuige Nick Post (27) gelooft niet wat hij dan ziet. ,,Het was een agent in burger die riep: 'Politie, laat je wapen vallen'. Mike rende daarop weg en werd direct in zijn been geschoten,'' zegt Post.

'Waarschijnlijk was hij in paniek, want hij bleef rennen. Een waarschuwingsschot werd niet gelost, die agent schoot wel zeven keer achter elkaar alsof het een automatisch wapen was. Ik riep nog tegen die agent: 'What the **** doe jij nou? Ben je niet goed bij je hoofd dat je je wapen in één keer leegschiet in zijn rug?'

Patricia is ontroostbaar. Ze was 8 jaar samen met Mike. Ze spaarden om te trouwen. Dat ging moeizaam, want Mike was werkeloos. Hij is verhuizer, maar door de ingestorte woningmarkt verloor hij zijn baan.

Zijn dochtertje uit een eerdere relatie was veel bij hem en Patricia thuis. Zondagavond zou het meisje weer thuiskomen. Lijkbleek kwam het meisje gistermiddag pas thuis. Oma Dora Hoefnagel ving haar trillend van emoties op. 'Mike laat zijn vriendin en kindje achter. Waarom hebben ze niet alleen in zijn benen geschoten?'

Patricia grijpt haar gouden naamkettinkje om haar hals vast. ,,Van Mike gekregen. Voor hij de hondjes uitliet, zei hij nog: schatje, ik hou van je. Ik ben zo terug. Hij is nooit meer thuisgekomen."


Patricia, Mike's vriendin : 'Hij zei nog: Schatje, ik hou van je. Ik ben zo terug'

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterd...013/04/09/Mike-had-7-kogels-in-zijn-rug.dhtml

===============================================

Volgens een getuigen rende het slachtoffer van de roverheid weg en had niks anders dan een stok.
7 kogels in je rug pak aan!
Ja man dat is er wel over. Absoluut geen reden om te gaan schieten... Hij liep weg...amai das erg ze. Die agent verdient gevangenisstraf. Ik kies niet snel de kant van "crimineel" maar dit gaat er toch over. Sommige agentjes voelen zich nogal. Omdat hij weg liep zal hij zich in zn kleine peewee getergd gevoelt hebben en met zijn wapen zijn mannelijkheid willen bewijzen hebben...
 
Politie is goed bezig de laatste tijd :o

Ik zie niet hoe je het ooit kan goed praten iemand 7 keer in zijn rug te schieten. 1-2 kogels zou ruim voldoende moeten zijn. Al lijkt mij het onwaarschijnlijk dat zelfs dat nodig was. Je gaat iemand toch niet schieten omdat die weg rent, al is het een dief die met 1 miljoen aan diamanten weg rent keur ik dat niet goed. Die kan je heus wel op een andere manier pakken/aanhouden.

maar goed.. nu wachten op de andere kant van het verhaal.


dit dus hoe erge tokkie het ook geweest moge zijn.

vooral dat in de rug ook, hoe kun je in godsnaam bang worden van iemand zijn rug. ben echt benieuwd wat er nou precies gebeurd is.
 
Zo te lezen maakte de agent in burger zich ook niet als agent bekend maar riep hij enkel "laat je wapen vallen". En begon dan lekker te schieten. En zeker in zo'n margi buurt ga je toch niet blijven staan als iemand een pistool op je richt? Of moet men er tegenwoordig vanuit gaan dan iemand met een pistool een agent is en niemand kwaad wil doen?
 
De agent zag hem gewoon voor een kakkerlak aan. Even apeldoorn bellen dan maar.
 
Scheelt ons weer wat uitkering, toch mooi meegenomen
 
Begrijp ook niet hoe iemand een gevaar kan vormen die met zijn rug naar je toe staat.
En waarom er dus geschoten had moeten worden.
Maar die agent zal wel weer een bloemetje krijgen.

Een zaak als deze krijgt heus wel een staartje hoor, en hij krijgt echt geen bloemetje. Ik vraag me af of dit het hele verhaal is. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat een agent 7 kogels lost in iemands rug.
 
@ dat schieten: Weet niet of één van jullie wijsneuzen wel eens heeft geschoten met een politiewapen / glock / dat kaliber, maar op meer dan 25 meter raak je geen k*t, dus als je iemand, al rennend, 8 keer kan raken was hij verdomd dichtbij...

En als hij dan ook nog voor Feyenoord is zou ik hem ook vol met lood pompen
Dan moet jij wat beter leren schieten :D


Al zeggen ze wel dat het als een auto wapen klonk. Dus snel schieten + bewegend doelwit is idd zo goed als onmogelijk te raken op een afstand.



OT: ik vind dat die agent mooi gelijk heeft en ze vaker zo moeten optreden!
 
Realiseer je verder ook dat getuigenverslagen vaak erg inaccuraat zijn. Hetgeen we denken te hebben waargenomen is vaak een mix van fictie en subjectieve werkelijkheid, zoals wij die hebben waargenomen. En zeker in een situatie waar adrenaline en heftige emoties een rol spelen (een schietpartij) is een getuigenverslag altijd discutabel qua betrouwbaarheid. Denk dat het wijsheid is het onderzoek af te wachten voordat we conclusies trekken hier.
 
Niets meer van gehoord, wat wel verdacht is. Als de politie in zn recht was zouden we er nog wel iets van gehoord hebben. Doofpot?
 
Ik kan alleen reageren op deze versie van de feiten, die agent is in dit verhaal een perfect voorbeeld van een persoon die totaal niet geschikt is om deze functie uit te voeren OF het was gewoon met opzet om van deze persoon af te zijn waar ze ongetwijfeld een hekel aan hadden vanwege zijn eerder gedrag.

Afwachten of deze versie van de feiten correct is, zo ja, tenminste ontslag voor die agent en ook celstraf want er is geen sprake van zelfverdediging of gerechtvaardigd geweld als je iemand die wegrent (en verder niemand in gevaar brengt) meerdere malen in de rug schiet.

Wie deze persoon was of welke bijdrage hij leverde boeit verder weinig. Iedereen zou in principe dezelfde rechten moeten hebben.
 
  • Like
Waarderingen: Obee
Back
Naar boven