MuscleMeat

niet naar de sportschool durven

Pics?

Als je niets doet, ga je er niet op vooruit. Stroop je mouwen op en maak er wat van. Iedereen die in jouw ogen iets bewonderenswaardig heeft gedaan, heeft namelijk ook op enig moment in zijn of haar leven de mouwen opgestroopt.

Je besteedt veel energie aan negatieve gevoelens. Besteedt deze energie aan trainen en je zult iedere keer een stap dichterbij komen om de persoon in de spiegel te zien die je wilt zijn.

Oh ja, pics?

Dit vooral niet doen, niet dat een homegym verkeerd is, maar een angst ontwijken is het slechtste wat je kan doen, je angst wordt hier steeds groter van.
+1.

Alles waar je bang voor bent of moeilijk vind. Moet je juist opzoeken en zien als een uitdaging. Het zien als een leer moment, een ervaring die het leven rijker maakt. Dit staat aan de basis van persoonlijke groei in het leven. Anders leef je met angsten. Waarom niet je dromen leven?

Post foto's zodat wij kunnen zien of er iets aan je mankeert.

Succes en veel plezier woensdag! Dat is ook belangrijk :)

gewoon gaan joh.iedereen heeft weleeens die gedachten.maar iedereen is daar om trainen.het is juist goed om te trainen om meer zelfvertrouwen te krijgen etc.
en let niet op mensen die je scheef bekijken.niet omdat je ''dik'' bent.nee !! er zijn gwn vreemde mensen.
die ik dagelijks wel tegenkom in de gym en buiten de gym.
in deze wereld moet je sterk in je voeten staan.wat anders?hoe net iemand al zei.je kan jezelf niet verstoppen thuis met een zal chips.dan ben je zwak.veels te zwak.sta op en let niet op mensen.maar let op jou gevoelens en heb controle.jij bent jij !! iedereen anders.
ik ben van belgie .of anders kon je met me naar de gym.
haha

succces

Heey

Denk zo bij je zelf als ik nu een jaar goed train en eet dan kijk iedere vrouw en man in de sportschool naar je om en denkt "WauW dat ik wil ook met een jaar"
toen ik in de sportschool kwam voor het eerst was ik echt een klein scharminkel( But i just didn't gave a ****)

Veel suc6!

Ik vond het naar de sportschool gaan juist mooi om naar anderen te kijken, doelen te stellen, wauw zo wil ik er ook uitzien, of hij is sterk.

tot ik iedereen voorbij streefde en realiseerde dat ik in een k*thealthcenter zat

ik train alleen maar zodat ik teminste nog wat kan bereiken als god bijvoorbeeld zou vragen wat heb je bereikt in het leven sta ik dan niet met mijn mond vol tanden
Misschien was het grappig geweest als spelling en interpunctie in orde waren.

Ik ken nog iemand die niet meer naar de gym durft. Een meisje genaamd Lisa, maar zij heeft wel een goede reden.

wat een hete discussies in mijn topic;)
maar aan de meeste reacties heb ik wel wat denk ik zelfs die elkaar tegenspreken. Nu heb ik alleen even het probleem dat ik nu op een afdeling zitten waar ze nog moeilijk beginnen te doen ook als je savonds weg wilt zelfs al is het om trainen:rolleyes:. Maar het is geen gesloten afdeling en ik denk ze wel aan het verstand te kunnen peuteren dat het goed voor mij is als ik ga trainen.
dus bedankt voor de reacties en ik zal mijn best doen om de waanideeen te overwinnen. Woensdag mag ik sowieso wel savonds weg dus dan ga ik het weer proberen:rolleyes: of eh, gewoon doen natuurlijk.

Hebben ze daar geen fitnessruimte? Elke zichzelf respecterende instelling heeft tegenwoordig wel een gym volgens mij. De trend dat sporten gezond is en goed werkt op je psyche wordt steeds meer overgenomen.
Allicht vrij basic, maar dan kan je in iedergeval iets doen!

Je verhaal klinkt vrij herkenbaar, zij het dan iets meer uitgesproken dan bij mij het geval is / was.

Zelf heb ik heel wat vooruitgang geboekt door mezelf er vooral op te wijzen dat er een fout zit in mijn denken. Je hebt een idee in je hoofd zitten ('man, ik zie er stom uit', 'oh nee, die zit me aan te gapen'...) en begint je daarop te fixeren waardoor die gedachte alsmaar sterker wordt.
Met vrij veel geduld en oefenen leerde ik mijn gedachten om te buigen op die momenten naar iets anders. Als je jezelf op dat vlak wat kent, begin je te merken dat die 'aanvallen' zichzelf aankondigen; hartslag gaat wat omhoog, een benauwd gevoel... (Of dat was dan toch bij mij het geval, misschien is dit bij jou wel constant aanwezig.)
Op die momenten concentreerde ik me op de spier die ik aan het trainen was, de muziek in mijn oortjes, het gewicht dat op en neer gaat... Het klinkt idioot, maar 8 op de 10 keer hielp dit.
De overige keren was dit niet voldoende en moest ik mezelf gewoonweg dwingen om te denken "f*k dis sh*t, ik ben hier om mijn borstspier billenkoek te geven. Concentreer je daarop, anders voel je je straks schuldig dat je er niet alles uitgehaald hebt!"

Het helpt...

Daarbovenop kan je nog eens simpelweg op sociaal vlak een freak zijn, net zoals ik. Daar wringt het schoentje hem dan ook vooral bij mij. Pak dit dan aan bij de oorsprong; zet je eens na een training aan de bar en praat mee met de gedachte dat je elk moment kan vertrekken, knik de mensen in de fitness zelf goeiedag zonder dat je daarom je levensverhaal hoeft te vertellen. Ga de patser naast de bench vragen of hij het toestel nog nodig heeft, ook al weet je dat hij die niet gebruikte (haha :) )

Het kan ook belangrijk zijn een gym te zoeken waar je je gemakkelijk voelt. Zo ben ik van een megalomane healthcity terug naar een gezellig kleine en warme gym gegaan... En mijn gevoel daar scheelt enorm...

Gewoon verstand op nul en gaan met die banaan!

Bij een gebrek aan energie tijdens de training verorber ik vaak de mensen, die zich niet op hun plek voelen in de gym. Twee vliegen in 1 klap (hij/zij wil er niet zijn en ik....tja, ik heb gewoon honger). Hmmm.....(sorry flauw).

Conclusie: face up! Een groot deel van je mede sporters is begonnen vanwege een minderwaardigheidscomplex. Geloof me, die neemt met rasse schreden af naarmate de tijd vordert. Ik ben er van overtuigd dat dit voor iedereen geldt. Dus ga je gewoon eerst eens trainen op tijdstippen dat het wat rustiger is en - stapje bij beetje - opbouwen.

Succes!

knop op 0 en gaan.
Ik ben er zeker van dat je het je na een jaar niet beklaagt!

Gewoon face-up de sportschool in lopen, lekker trainen, beetje chicks checken, inspiratie halen uit grote gasten. En bedenk hoe je over een tijdje shredded door die gym loopt en al die onzekere gastjes naar jou opkijken.

Terug
Naar boven