AndroidHealthClinic

nieuw en onervaren

Hesjeee

Novice
Waardering
0
Hallo daar,
ik ben Jeroen en ben 20 jaar. Ben sinds kort ingeschreven bij een sportschool om meer spiermassa te krijgen. zoals je al in de titel kunt lezen ben ik helemaal nieuw op het gebied van krachttraining. ben dus opzoek naar een goed sportschema om mee te beginnen. heb ook geen idee wat ik met het eten moet doen dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Meer info over mij:
- 69 kg
- 175 cm
- vet percentage van 24% (gemeten op weegschaal)

mijn doel is om meer spiermassa te krijgen, en ik hoop hier meer info te verkrijgen.

Hoi Jeroen,
Begin met de sticky's in de voeding en trainings sectie. Hier vind je heel veel goede info die je op weg kan helpen. Als je daarna nog vragen hebt kun je ze gerichter stellen en kunnen mensen je beter helpen. Heel veel succes!

Ik zou een full body programma aanraden met veel compound oefeningen? :) ICF 5x5 is wel een tof schema
En daarnaast op je voeding gaan letten, je wilt een calorie overschot hebben zodat je gains kan maken.

Ik zou beginnen met een 3 daagse full body schema (gebasserde om voornamelijk compound oefeningen). Zorg ervoor dat je je volume in-check houdt (niet te veel sets, reps, 5x5 is goede) en probeer elke workout meer gewicht te gebruiken (dit kan je makkelijk doen omdat je net begonnen bent met gewichttraining).

Stronglifts 5x5 is een goed schema om alle compounds te leren en goed sterk te worden.
Over je voeding: zorg dat je 1,7-2,0 gr per kg lichaamsgewicht eet en 1 gram vet/kg, de rest opvullen met koolhydraten.

Vetmeting op weegschaal is niet betrouwbaar.

voedingsschema opstellen.

5x5
fb
push pull legs.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties! Ik ga volgende week beginnen met trainen. Weten jullie nog een goede app waar ik alle oefeningen bij kan houden?

simpel workout log, ik heb die op android, werkt wel chill

Indd 5x5 ben ik ook mee begonnen, het vraagt niet te veel van je maar ik merk wel dat ik me eigen kracht begin te ontdekken, succes! En honger,,,,dus meer eten

Terug
Naar boven