MuscleMeat

Nieuw trainingsschema of aanpassing huidig schema

Bezoekers in dit topic

Dank weer!

Jouw redenering rondom de looptraining te zetten op de LB dagen volg ik wel. Ook naar vermoed ik tbv de daarmee extra gecreëerde volledige rustdagen.

Ben nog wel even benieuwd naar jouw gedachten rondom m'n nieuwe schema.
 
Dank weer!

Jouw redenering rondom de looptraining te zetten op de LB dagen volg ik wel. Ook naar vermoed ik tbv de daarmee extra gecreëerde volledige rustdagen.

Ben nog wel even benieuwd naar jouw gedachten rondom m'n nieuwe schema.
 
Vind het persoonlijk wel erg veel op de LB dagen. Mijn ervaring is dat Back squat en conventionele deadlift op één dag is zeer belastend is voor onderrug en niet ideaal. Ook twee maal deadlift per week wordt vaak te belastend. Zeker in combinatie met de belasting die de cardio ook op benen geeft. Ik zou het simpeler houden:

Training A
Back Squat 3 sets van 6-8 reps.
Rom.deadlift 4 sets van 6-8 reps
leg press 3 sets van 8-12 reps
leg curl 3 sets van 12-15 reps
Sitting calf Raise 3 sets van 10-12 reps

ABS 3 sets van 12-15

Training C
Deadlift X sets van 5 (Opbouwen naar 1 maximale set bijv als 150 max is: 5x70-5x90-5x110-5x130-5x140-5x150)
Front squat 4 sets van 8-12 reps
Sitting hip extension 4 sets van 12 reps
Standing calf Raise 3 sets van 10-12 reps
ABS 3 sets van 12-15

UB Trainingen zien er verder prima uit (volume op de tweede UB dag mag iets lager voor mijn gevoel. Abs op LB dagen alleen lijkt me ook voldoende).
 
Dank weer! Je slaat de spijker vwb belasting van de onderrug en benen wel aardig op z'n kop. Ik doe nu, zeg maar, 2,5 x deadlift per week maar vooral de laatste dag voelt idd als erg belastend (merk ik de volgende dag ook wel). Normaal hardloop ik dat wel los maar laatste 2 weken niet meer. Ik dacht zelf dat het wellicht de verandering en daarmee aanpassing van m'n lichaam was maar twijfel idd ook wel aan een te forse load op de onderrug (zeker icm back squat). De deadlift op dag A schuif ik er bij deze tussenuit ;-)

Ga nog wel even stoeien met de loopjes. Persoonlijk vind ik LB en hardlopen op 1 dag gevoelsmatig toch wel pittig (ook qua motivatie). Ga de komende weken wat experimenteren tussen loopjes op de rustdag en op de LB-dagen.

Dank voor de input!!!!
 
Vragen voor TS:
1. Waarom loop je alles in D2?
2. Waarom loop je dezelfde afstand 3x p/w?
Waarom vragen klinken altijd wat kritisch, maar het wordt me niet helemaal duidelijk waarom je de duurloopjes doet zoals je ze doet.

Suggesties voor TS:
1. Google eens op Cardiac Output Training, gebruik (een deel van je) duurloopjes daarvoor. (120/130-150 bpm en dan 30-90 minuten volhouden)
2. 3x p/w ub/lb met 3x p/w cardio, maar de dag voor LB alleen een rustig loopje.

Uiteindelijk kan je, zoals al eerder gezegd niet twee meesters dienen. Wat wel kan is dat je de ene activiteit zover terugbrengt dat je nog wel behoud wat je hebt opgebouwd om meer energie in progressie van de andere activiteit te kunnen steken.

B.V: ipv 3x12 naar 2x6 + 1x12, of 2 van de 3 D2 loopjes vervangen door D1 (met dezelfde duur)
 
Reden van D2 loopjes is divers. Ten eerste is door overtraining van een paar jaar geleden alles boven D2 verboden terrein geweest voor mij.

Daarnaast trainen in zone D2 een zeer efficiënte zone voor uithouding, vetverbranding en goed vol te houden. Enige probleem is dat vermoeidheid moeilijk is te monitoren. Je voelt niet dat je vermoeid raakt maar dit sluimert er wel langzamerhand in. Verder zit de 3 x p/w 12 KM helemaal in m'n systeem en een afstand waar ik m'n hand niet meer voor omdraai. Pure comfortzone dus ;-)

Ik ken de trainingen zoals jij adviseert allemaal wel vanuit m'n verleden. Kleine aantekening is uiteraard wel dat je nooit iemand kunt sturen op absolute hartslagwaarden (zal 120/130-150 bpm). Zones (drempelwaarden) zijn uiteraard bij iedereen anders. Zo is bij de één een omslagpunt van 135 bpm en bij de ander pas op 170 bpm.

Ik ben me ervan bewust dat hardlopen m'n gains tegenwerkt en de krachttraining m'n hardlopen dwarszit. Maar de combi vind ik wel prettig om toch wat fitheid, lenigheid, kracht en atletisch lichaam te behouden.

Ik merk echter wel dat ik momenteel wat meer neig naar krachttraining dus vandaar mijn vragen rondom hypertrohie, schema's en combinatie cardio/kracht.
 
Back
Naar boven