Fitness Seller

Nieuw trainingsschema voor onbepaalde tijd!

Sieb

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Beste DBB'ers,

Naar aanleiding van mijn topic in 'Trainingen en Oefeningen' maak ik dit topic aan met mijn nieuwe schema... Na toch al goed advies te hebben gekregen in mijn oude topic wilde ik het hier toch ook nog even duidelijk laten zien om nog wat meer meningen te krijgen!

Oude topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/muay-thai-voor-trainingsmethode-111825/

Ik ben van plan om naast 2 keer in de week Muay Thai ook nog 1 keer te gaan fitnessen. Dit gebeurt op de vrijdag. Om dat er tijdens de Muay Thai trainingen natuurlijk al veel wordt gedaan aan spieruithouding dacht ik aan een schema om echt kracht en explosiviteit mee op te bouwen.

Mijn schema ziet er nu als volgt uit:

Vrijdag A:
Deadlift
Cleans
Push press
Bench press
BOR

Vrijdag B:
Squat
Cleans
Push press
Bench press
Chin ups

Ik zit nog te twijfelen over het aantal sets en het aantal hh... Ik dacht zelf aan 5x5.

Graag jullie meningen!

Grtz Sieb.

• Topic Starter Topic Starter
Niemand die iets heeft aan te merken op dit schema ???

Hoi! Lekkere basisoefeningen. 25 setjes is wat hoog, maar opzich wel te doen. Waarom doe je de push press voor benchpress? Benchpress lijkt mij prioriteit hebben bij vechtsport.

edit: En die cleans? Waarom wil je die in je schema? Ik vraag dit omdat je die er evt uit kunt halen en bench press na deadlift doen. Zo heb je meer energie voor bench press gezien hier denk ik meer prioriteit moet liggen. Tenzij jij dit met argumenten weerspreekt!

Hoi! Lekkere basisoefeningen. 25 setjes is wat hoog, maar opzich wel te doen. Waarom doe je de push press voor benchpress? Benchpress lijkt mij prioriteit hebben bij vechtsport.
En die cleans? Waarom wil je die in je schema?
Waarom zou bench prioriteit hebben?
Push press is explosiever, net als de clean trouwens.

• Topic Starter Topic Starter

edit: En die cleans? Waarom wil je die in je schema? Ik vraag dit omdat je die er evt uit kunt halen en bench press na deadlift doen. Zo heb je meer energie voor bench press gezien hier denk ik meer prioriteit moet liggen. Tenzij jij dit met argumenten weerspreekt!

ja niet echt een reden voor om push press voor bench press te doen, ik wil eigenlijk als eerste de zware compounds doen...

Zoals flying fox zei cleans voor explosiviteit. Tijdens de Muay Thai trainingen wordt er ook altijd veel opgedrukt.

Ivm bench press prioriteit. Ik zie push press meer als prioriteit voor vechtsport (en dandere sporten) omdat je ook op je benen staat en het explosief is.
Misschien ben ik hier verkeerd in.

De kracht die je aan een stoot geeft komt toch niet alleen uit je armen, maar ook voor een groot deel uit je benen en de rest van je lichaam,

Ivm bench press prioriteit. Ik zie push press meer als prioriteit voor vechtsport (en dandere sporten) omdat je ook op je benen staat en het explosief is.
Misschien ben ik hier verkeerd in.

De kracht die je aan een stoot geeft komt toch niet alleen uit je armen, maar ook voor een groot deel uit je benen en de rest van je lichaam,

Ok. Ik heb kennelijk te weinig kennis over boks-technieken e.d. Een benchpress leek mij zeer gunstig voor een stevige punch, meer dan push-press.

Terug
Naar boven