MuscleMeat

Nieuw voedingsschema 2de bulk.

StartingGrower

Advanced Bodybuilder
Waardering
69
Lengte
1m76
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Goedemiddag heren,

Zouden jullie me schema even kunnen checken?

Mijn onderhoud zit op 2800kcal. Helaas heb ik (nog) niet invloed op het avondeten. Maar moeders let er altijd op dat dit gezond is. Zij is zelf namelijk ook goed bezig met sport.

Zoals jullie zien heb ik me schema zo ingevuld dat ik op iets meer dan 2800kcal zit zonder me avondeten. Dus in principe is me avondeten me bulk.

De appel die in t schema staat verwissel ik nog redelijk vaak voor een kiwi of een ander stuk fruit. Normaal gesproken eet ik altijd amandelen maar dit verwissel ik nog wel eens voor andere noten, of ik maak er een mix van.

Ik slik ook omega 3 en extra vitamientjes.

Het eerste wat er word aangepast, mocht ik niet meer aankomen, is meer rijst en kip tussen de middag, heb al gemerkt dat dit nog een beetje weinig is voor een echte maaltijd.

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Alvast bedankt!! :D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bij deze de e/k/v verhouding dat paste er niet bij bestand was te groot.

(e) 35 / (k) 45% / (v) 20%

eiwit: 240

KH: 312

Vet: 61

Ik kan je vetten nergens vinden, je eiwitten zitten echt te hoog 240 gram en je avond eten zit hier nog niet eens bij. pak 2 tot max 2,5 gram eiwit per kg.

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------

ow zie nu je reactie op vetten, die mogen nog wat hoger pak 1 gram vet per kg

Je kunt beter inderdaad grammen aanhouden, niet de procenten.
Dus 1 tot maximaal 2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en zoals hardcore17 al zegt, 0,8 tot 1 gram vetten per kg lichaamsgewicht.

Rest kan ik niet zien bij gebrek aan de juiste technologie :o

thanks voor jullie reactie, oke beter dus de grammen aanhouden ik heb inderdaad meer naar de procenten gekeken. had zelf gedacht met het avondeten extra carbs te pakken door extra rijst of macaroni etc op te scheppen en zo de verhouding redelijk te krijgen naar 30-50-20.

Olijfolie in me ochtendshake zou wel een goede oplossing zijn om nog wat extra vet te pakken. Zijn dus nog wel wat aanpassingen te doen als ik jullie zo hoor.

thanks voor jullie reactie, oke beter dus de grammen aanhouden ik heb inderdaad meer naar de procenten gekeken. had zelf gedacht met het avondeten extra carbs te pakken door extra rijst of macaroni etc op te scheppen en zo de verhouding redelijk te krijgen naar 30-50-20.

Olijfolie in me ochtendshake zou wel een goede oplossing zijn om nog wat extra vet te pakken. Zijn dus nog wel wat aanpassingen te doen als ik jullie zo hoor.

In de ochtend wil je snel je eiwitten binnenkrijgen, door vetten toe te voegen gaat dit langzamen. Je kunt vetten beter nemen op een moment dat niet net na het opstaan is en niet rondom je training is. (Dus middag als je avond traint en avond als je middag traint).

In de ochtend wil je snel je eiwitten binnenkrijgen, door vetten toe te voegen gaat dit langzamen. Je kunt vetten beter nemen op een moment dat niet net na het opstaan is en niet rondom je training is. (Dus middag als je avond traint en avond als je middag traint).

Dan zal ik deze gaan indelen vooral smiddags en pas voor t slapen.

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:56 ----------

owja, de eiwitten uit havermout en brintha die moet ik lijkt me logisch mee tellen maar dan hou ik toch geen reet over om eiwit uit vlees te halen?

Alle eiwit (en koolhydraten en vetten hetzelfde) uit alle producten meerekenen. Als je daardoor niks meer overhoud voor vlees, dan zal je ergens anders wat minder moeten pakken. Je kan wel iets meer eiwitten nemen, maar niet onnodig veel.

Alle eiwit (en koolhydraten en vetten hetzelfde) uit alle producten meerekenen. Als je daardoor niks meer overhoud voor vlees, dan zal je ergens anders wat minder moeten pakken. Je kan wel iets meer eiwitten nemen, maar niet onnodig veel.

oke duidelijk.

Zodra je teveel eiwit eet, word dit toch ook omgezet in energie dus eigelijk kan dit dan gebruikt worden als KH toch? Wat is het nadeel van teveel eiwit eten? Is dit gewoon voor je nieren? En dat je die calorieen beter kan gebruiken voor kh om betere energie te hebben ofzo?

Of het slecht is voor je nieren zijn meningen over verdeeld, george farah (mr olympia oud deelnemer en trainer van bodybuilders) heeft vaak gezien dat het fout ging met nieren door teveel eiwit.
Grootste reden vind ik toch wel dat als je teveel eiwit neemt, je inderdaad te weinig koolhydraten kan nemen voor energie.

80 gr (ongekookte) rijst is toch niet weinig?
Vind eerder je 50 gr broccoli aan de lage kant, zou dat eventueel verhogen naar 100-200 gr en dan iets minder rijst nemen.

80 gr (ongekookte) rijst is toch niet weinig? Vind eerder je 50 gr broccoli aan de lage kant, zou dat eventueel verhogen naar 100-200 gr en dan iets minder rijst nemen.

Ik vind dit weinig omdat ik gewend ben 150gr rijst te eten in de middag :p.

Als ik eerlijk ben weeg ik me groente niet af. Ik doe die op gevoel. Maakt kwa kcal toch niet zo heel veel uit. Doe ook de ene keer bloemkool of wortels etc. ik switch hier graag mee.

Ik vind dit weinig omdat ik gewend ben 150gr rijst te eten in de middag :p.

Als ik eerlijk ben weeg ik me groente niet af. Ik doe die op gevoel. Maakt kwa kcal toch niet zo heel veel uit. Doe ook de ene keer bloemkool of wortels etc. ik switch hier graag mee.

150gr ongekookt gewogen? :eek:
50gr broccoli IS gewoon weinig, ik denk dat een goed bakje wel 200/250 gram is. Ik eet tenminste 200 gram :p

150gr ongekookt gewogen? :eek: 50gr broccoli IS gewoon weinig, ik denk dat een goed bakje wel 200/250 gram is. Ik eet tenminste 200 gram :p

Hahaha in de middag heb ik tijdens werk rustig de tijd om te eten. Dus deed t in me vorige bulk gelijk goed. Deed er wel 45min over maar goed :p

Ik denk dat ik meestal ook wel rond de 150gr aan groente zit.

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Goedemiddag heren, Zouden jullie me schema even kunnen checken? Mijn onderhoud zit op 2800kcal. Helaas heb ik (nog) niet invloed op het avondeten. Maar moeders let er altijd op dat dit gezond is. Zij is zelf namelijk ook goed bezig met sport. Zoals jullie zien heb ik me schema zo ingevuld dat ik op iets meer dan 2800kcal zit zonder me avondeten. Dus in principe is me avondeten me bulk. De appel die in t schema staat verwissel ik nog redelijk vaak voor een kiwi of een ander stuk fruit. Normaal gesproken eet ik altijd amandelen maar dit verwissel ik nog wel eens voor andere noten, of ik maak er een mix van. Ik slik ook omega 3 en extra vitamientjes. Het eerste wat er word aangepast, mocht ik niet meer aankomen, is meer rijst en kip tussen de middag, heb al gemerkt dat dit nog een beetje weinig is voor een echte maaltijd. Ben benieuwd naar jullie meningen. Alvast bedankt!! :D

Sorry Hell voor me discriminatie in me openingspost :haha:

Hahaha in de middag heb ik tijdens werk rustig de tijd om te eten. Dus deed t in me vorige bulk gelijk goed. Deed er wel 45min over maar goed :p

Ik denk dat ik meestal ook wel rond de 150gr aan groente zit.

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Sorry Hell voor me discriminatie in me openingspost :haha:

Maakt niet uit :p

Terug
Naar boven