MuscleMeat

Nieuw voedingsschema

Leqtor

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
90kg
Hallo,

Sinds een week begonnen met 3x in de week naar de sportschool te gaan. Eerst 60min krachttraining en daarna 20 min cardio.

Ben 21 jaar, 84kg, 184cm, en vetpercentage is 21 gemeten in de sportschool.
Nu is mijn hoofddoel afvallen. Ik zou graag een mening willen over dit schema.

Ochtend
Brinta 40 gram
Melk halfvolle 250ml
Whey 30 gram

Maaltijd 1
4 snee volkoren brood
4 plakjes kipfilet
Appel

Maaltijd 2
Banaan
4 snee volkoren brood
4 plakjes kipfilet

Maaltijd 3
100 gram zilvervlies rijst
150 gram kipfilet
150 gram groene groente

Maaltijd 4 (na trainen)
Whey 30 gram
Dextrose 25 gram
25 gram ongezouten pinda's

Maaltijd 5 voor slapen
450 gram magere kwark

IK heb een behoefte van 2742 kcal. Met dit schema kom ik op 2400 kcal, 203 eiwit, 297 kh en 42 vet.

Uiteraard is hier altijd ruimte voor enige verbetering dus bij deze als iemand tips heeft hoor ik ze graag.

Groet,

Lector

Laatst bewerkt:
Als je hoofddoel afvallen is kun je beter meer cardio doen. Als je daarnaast toch ook massa wilt opbouwen is dit wel een goed schema (met goed schema bedoel ik 60min krachttrainen, oefeningen spelen natuurlijk een rol), maar dan moet je niet verwachten dat je snel en veel zult afvallen (spier is immers zwaarder dan vet). Voedingsschema ziet er wel goed uit verder alleen zou ik proberen nog een blik tonijn of ander soort vis er aan toe te voegen.

In iedergeval goed dat je al bent begonnen!

cardio hoeft niet per se om af te vallen.... als je voedingsschema goed is!

voedingsschema:
naar mijn mening te weinig vetten
uitgaande van min 1 gr vet /kg lich gewicht heb je toch wel 85-90 gr nodig
voeg ergens iets van zalm of zo toe, of wat extra noten
Je eiwitten zijn redelijk.... dus dan ergens snijden in de KH om weer aan je aantal cal te komen. minder brood/ rijst dus

150 gr groente, terwijl je ook geen fruit een is erg weinig... zou ook kijken of je dat wat op kan halen

De pinda's van na het trainen opschuiven naar voor het slapen
vet uit noten vertragen de eiwit vertering, dat is juist niet de bedoeling met de whey na het trainen, maar wel met de caseïne uit de kwark waar je de hele nacht van wil genieten ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt! Ja ik eet meestal nog 2 stuks fruit op een dag meestal iets van kiwi of banaan. Ja over die pinda's, die neem ik ook meestal net iets voor de kwark.

waarom staan die dan niet in je schema??
hoe kunnen we nu serieus tips geven als je niet alles wat je eet opschrijft?

Terug
Naar boven