AndroidHealthClinic

Nieuwe hardeschijf - hulp nodig!

SuperKnurft

Colossal Veteran
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
62
Ik had dus problemen met m'n oude hardeschijf, dus ik besloot een nieuwe te kopen dus ik dat ding kopen, aansluiten, computer opstarten, vind hij heen hardeschijf! ik snap echt niet hoe het kan heb alles geprobeerd, sata is in de bios enabled, aansluitingen goed. En soms als ik me computer aan doe hoor ik ook een soort krassend geluid uit die hdd, heb ik zo'n ontzettende pech dat ik een stukke hardeschijf koop? :mad:

:D

Zijn die sata schijven nog met een jumper, staat die juist?

• Topic Starter Topic Starter
Er staat een jumper op daar heb ik niet aangezeten, bij die jumper staat dit:

Master/slave jumper not required for SATA
Jumpered pins 1 and 2 enable SSC ( spread Spectrum clocking )

en zo zitten die jumpers:

7 5 3 1
8 6 4 2

Dik gedrukt zijn die jumpertjes

Welke merk is het? Maxtor?

heb hetzelfde probleem. Net een HDD van Seagate (Barracuda 7200.7, 160 Gb) gekocht, en die wordt ook niet herkend. Heeft iemand een FAQ-site voor dit soort problemen? De site van Seagate helpt ook niet: die geeft voor dit serienummer een handleiding die niet klopt met wat ik in mijn PC heb! Er zitten volgende de handleiding allerlei stekkers aan, die ik helemaal niet heb. De handleiding gaat uit van ATA i/o connecties, maar ik heb gewoon IDE-connecties.

Wel 1 vraag: is mijn computer niet gewoon te oudbakken? Volgens het BIOS kan hij tot UDMA-6, maar misschien is dat voor mijn nieuwe HDD te weinig?

Probeer toch maar eens met die Master/Slave....

Indien je meerder HD's hebt,hang alleen maar desbetreffende schijf erop

Oh, en het magische woord: KARMA voor degene die de beste hint aandraagt. :D

En alvast karma voor Superknurft omdat ik meelift op zijn topic... :)

Laatst bewerkt:
Arghhhhh! ik heb een nieuwe hdd gehaald, en weer niks, ik ben ten einde raad..

Ziet uw BIOS die harde schijf?
Staan er opties in uwe BIOS om SATA in of uit te schakelen?

heb hetzelfde probleem. Net een HDD van Seagate (Barracuda 7200.7, 160 Gb) gekocht, en die wordt ook niet herkend. Heeft iemand een FAQ-site voor dit soort problemen? De site van Seagate helpt ook niet: die geeft voor dit serienummer een handleiding die niet klopt met wat ik in mijn PC heb! Er zitten volgende de handleiding allerlei stekkers aan, die ik helemaal niet heb. De handleiding gaat uit van ATA i/o connecties, maar ik heb gewoon IDE-connecties.

Wel 1 vraag: is mijn computer niet gewoon te oudbakken? Volgens het BIOS kan hij tot UDMA-6, maar misschien is dat voor mijn nieuwe HDD te weinig?

Je hebt toch geen sata schijf gekocht?

heb je geen IDE hdd gekocht:S

Je hebt toch geen sata schijf gekocht?

nou, dat is dus het vreemde. Ik wilde een IDE. Ik heb een IDE besteld, met normale IDE ports. Maar de handleiding van Seagate zelf lult alleen maar constant over S-ATA! Ik dacht toch dat ik, als ik er een 40-pins IDE stekker in kon rammen, altijd goed zou zitten. Blijkbaar niet. :(

Is het misschien iets met de schijfgrootte? Ik las wel ergens iets over LBA-problemen boven een grens van 137 Gb.???

Heb je het nu aangesloten via SATA of IDE

nou, dat is dus het vreemde. Ik wilde een IDE. Ik heb een IDE besteld, met normale IDE ports. Maar de handleiding van Seagate zelf lult alleen maar constant over S-ATA! Ik dacht toch dat ik, als ik er een 40-pins IDE stekker in kon rammen, altijd goed zou zitten. Blijkbaar niet. :(

Is het misschien iets met de schijfgrootte? Ik las wel ergens iets over LBA-problemen boven een grens van 137 Gb.???

Ja, jou moederbord is te oud om de volledige 137 GB te herkennen.
Je kan eens met een dos opstartdiskette proberen, ik heb dat vroeger ook eens voorgehad

Ik heb es op verschillende fora's gekeken, dat een bios update misschien welles zou kunnen helpen, weet iemand waar ik bij bios versie kan bekijken?, en waar ik de nieuwste versie vind voor mijn k8v se Deluxe moederbord?

Terug
Naar boven