MuscleMeat

Nieuwe hardeschijf - hulp nodig!

ik had niet gezien dat het een dubbel topic was:

-@Superknurft: volgens mij moet je BIOS toch iets zien hoor. BIOS update of niet. Voor uw bios versie te weten moet je gewoon even kijken als hij begint op te starten. Daar staat ergens wel een versie nummer (behalve als je zo een full screen lgo van asus krijgt. Ofwel moet je eens in je BIOS gaan om te zien of je daar iets vindt over versies

-@DJ
Ziet uw BIOS uw harde schijf ook totaal niet???

Normaal gezien zouden beiden BIOSen toch iet moeten zien.

Welke motherbord heb je dan kerel ,en ga niet k*tten met bios updaten want dat helpt niet ,kijk of je als je pc opstart of je op Ctrl+S of op F4 kunt drukken ...en dan kom je in de bios van RAID set up..ik neem aan dat je asus hebt of niet.

• Topic Starter Topic Starter
Welke motherbord heb je dan kerel ,en ga niet k*tten met bios updaten want dat helpt niet ,kijk of je als je pc opstart of je op Ctrl+S of op F4 kunt drukken ...en dan kom je in de bios van RAID set up..ik neem aan dat je asus hebt of niet.

Asus K8V SE Deluxe

Ik neem aan dat je Windows XP probeert te installeren?

Niet alle Sata/raid controllers worden standaard ondersteund onder windows xp, je moet in het begin van de setup de controller driver laden voor je SATA schijf, naar mijn weten is dit F6 indrukken op het moment dat je in het setup gebeuren zit. ( je ziet het onderaan ook snel voorbij komen) , Hierna is je schijf wel zichtbaar op het moment dat je een partitie moet selecteren voor windows.

Deze drivers zouden op de bijbehorende cd-rom van je moederboard moeten zitten, deze dien je op een diskette te zetten, de rest spreekt voor zich.

Ik neem aan dat je Windows XP probeert te installeren?

Niet alle Sata/raid controllers worden standaard ondersteund onder windows xp, je moet in het begin van de setup de controller driver laden voor je SATA schijf, naar mijn weten is dit F6 indrukken op het moment dat je in het setup gebeuren zit. ( je ziet het onderaan ook snel voorbij komen) , Hierna is je schijf wel zichtbaar op het moment dat je een partitie gaat selecteren voor windows.

Nee nee dat weet ik maar het zit anders, als ik mijn pc opstart, blijft ie stil staat op: "Searching Devices..." en dan 15 seconden later staat er: "Hardware device was not found!!!" Dan kan ik op "g" drukken om verder te gaan, en dan staat er "No hard disk!"

Dus zover kom ik niet eens.. :(

Heb je niet de raid sata aansluiting gebruikt?

Nee nee dat weet ik maar het zit anders, als ik mijn pc opstart, blijft ie stil staat op: "Searching Devices..." en dan 15 seconden later staat er: "Hardware device was not found!!!" Dan kan ik op "g" drukken om verder te gaan, en dan staat er "No hard disk!"

Dus zover kom ik niet eens.. :(

Ok, probeer hem voor de grap eens op RAID te zetten in je bios, dus daar waar je S-ata kan enablen...

En start dan nog eens opnieuw op en laat mij even weten wat je dan ziet.

Oke ik ga het proberen ;)

Oke Ik krijg dus deze melding als ik mn computer aandoe:

Scan devices, Please wait...
Press Tab key into user window

( enkele seconden later )

Hardware initiate failed please check device!!!
The bios does not be installed. Press g to continue

Wanneer ik dus Raid aanzet krijg ik daarna iets te zien met: "No controller fastrak" en iets met "bios" alleen gaat zo snel kan bijna niet lezen :P

Als ik op ( g ) klik kom ik iets verder en kan ik de bios in.

is niet goed he ? ;)

ff nadenken, kom zo bij je terug.

is niet goed he ? ;)

ff nadenken, kom zo bij je terug.

Oke dankje :D

Het gekke is in de winkel zeiden ze dat mijn moederbord ( Asus k8V se deluxe ) deze sata schijf moest kunnen draaien, en als ik mijn oude sata schijf erin doe werkt hij gewoon.

Dit is de harde schijf die het dus niet doet:

WD 250GB, Caviar SE16 SATA300, 7200rpm, 16mb

Oke dankje :D

Het gekke is in de winkel zeiden ze dat mijn moederbord ( Asus k8V se deluxe ) deze sata schijf moest kunnen draaien, en als ik mijn oude sata schijf erin doe werkt hij gewoon.

Dit is de harde schijf die het dus niet doet:

WD 250GB, Caviar SE16 SATA300, 7200rpm, 16mb

dat is een SATA2 schijf, die draait met 3 GB per sec. ipv 1.5 GB per sec. voor hetgeen je Mobo aankan !!

nieuwer Mobo halen en je bent van alle narigheid af!

:D

Juist, SATA2 inderdaad :) wilde het net gaan zeggen, maar weet alleen niet zeker of dat dan ook betekent dat je hem totaal niet kan zien....

Dus een nieuw moederbord.. duur grapje :P

Of je probeert je schijf te ruilen voor een normale S-ATA ...?

Die verkopen ze bij die winkel helaas niet meer..

Terug
Naar boven