Fitness Seller

Nieuwjaarsfestijn in Rotterdam doelwit terroristen

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
ROTTERDAM - Doelwit van de drie terreurverdachten blijkt de feestende massa van de nieuwjaarsparty op de Rotterdamse Erasmusbrug te zijn geweest.

Dat heeft De Telegraaf woensdagavond vernomen bij welingelichte bronnen rond het onderzoek tegen de verdachten. De twee Marokkanen en de Soedanees die maandag - slechts uren voordat het feestgedruis in het hart van de stad in alle hevigheid zou losbarsten - op drie adressen in Rotterdam-West werden opgepakt door zwaarbewapende teams van de Dienst Speciale Interventies, liepen al wekenlang bij de geheime dienst AIVD en de Rotterdamse politie in de kijker.

Pas de afgelopen dagen bleek uit hun communicatie via internet wat de moslimextremisten precies beoogden: een bloedbad veroorzaken op de drukbezochte nieuwjaarsparty die zich urenlang op en rond de Erasmusbrug afspeelde.

Ramp

Door het kordate ingrijpen is waarschijnlijk een ramp van ongekende proporties voorkomen. Het feest werd bezocht door ruim 15.000 mensen die dicht opeengepakt naar allerlei optredens keken, een mensenmassa die niet of nauwelijks te beveiligen valt. Toch waren er die avond speciale maatregelen afgekondigd. Zo werd het bezoekers niet toegestaan om op de brug te komen. Van de twee Marokkaanse verdachten is bekend dat zij tevens de Nederlandse nationaliteit hebben. De opgepakte Soedanees verbleef al langere tijd illegaal in ons land, maar zou niet speciaal voor een aanslag naar Nederland zijn gestuurd.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft woensdag laten weten dat de drie verdachten worden voorgeleid aan de rechter-commissaris. De onderzoeksrechter bepaalt of de drie mannen langer vast mogen worden gehouden.

Net als België had ons land via informanten en infiltranten de afgelopen weken 'vage signalen' doorgekregen dat er rond de jaarwisseling een terroristische aanslag was gepland. Het is nog onduidelijk of er een verband is met de veertien mannen die kortstondig vastzaten in Brussel.
Nieuwjaarsfestijn doelwit terroristen - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]

Kwestie van tijd dat het wel lukt. Dit soort aanslagen zijn bijna niet te voorkomen.

zo! goed gewerkt daar inderdaad
ik zat met oudejaarsnacht in Rotterdam en ben blij dat dit goed is kunnen aflopen!!!
wil me niet voorstellen wat er had kunnen gebeuren!

Lang leve de politie ('die hier toch geen fl**ker doet')!

Godvergeten k*tfundi's. Moge Allah ze verteren in zijn vuur. (eeeh....) Immers, hij moet het er niet mee eens zijn geweest -> vergelding. (dat kan ik dan weer waarderen aan die Allah he :D)

Enfin, goed dat er zo kordaat is opgetreden en nieuwjaar geen bloedbad is geworden.

Lang leve de politie ('die hier toch geen fl**ker doet')!

Godvergeten k*tfundi's. Moge Allah ze verteren in zijn vuur. (eeeh....) Immers, hij moet het er niet mee eens zijn geweest -> vergelding. (dat kan ik dan weer waarderen aan die Allah he :D)

Enfin, goed dat er zo kordaat is opgetreden en nieuwjaar geen bloedbad is geworden.

whaha politie? wat is dat? dat zijn toch die dingen die vaak mensen bekeuren voor onzinnige dingen? hehe

Goede actie van de politie en AIVD.

Zo'n succes mogen ze zelf wel wat uitgebreider in het nieuws brengen vind ik. :)

over 3 jaar zijn ze weer vrij... k*t rechtsysteem in NL.
Wat mij betreft doodstraf.

Zoooooooooooo t*ring gaat lekker in nederland ..
MMh we moeten dus nu al van de voren gaan nadenken als we naar een plek gaan waar veel mensen komen .
Of dat wel of geen doelwit kan zijn voor terrorristen .

over 3 jaar zijn ze weer vrij... k*t rechtsysteem in NL.
Wat mij betreft doodstraf.

Iedere verdachte van een terroristisch misdrijf wordt sinds een aantal jaar onevenredig hard in zijn rechten beperkt door het wetboek van strafvordering.

Gelukkig, zoals blijkt, hopelijk, niet onterecht.

Goede actie van de politie en AIVD.

Zo'n succes mogen ze zelf wel wat uitgebreider in het nieuws brengen vind ik. :)

Mwa, ik mag niet hopen dat de politie zichzelf gaat verheerlijken met dit soort acties. Ik ben héél blij dat ze het hebben klaargespeelt, maar het is hun werk. Het resultaat ervan is niet dat we ze allemaal heel cool moeten vinden (zoals bij Idols), maar dat we zoveel mogelijk zekerheid en veiligheid hebben. To grow courage in a society.

Iedere verdachte van een terroristisch misdrijf wordt sinds een aantal jaar onevenredig hard in zijn rechten beperkt door het wetboek van strafvordering.

Gelukkig, zoals blijkt, hopelijk, niet onterecht.

Dat is goed, maar beperken is niet alles afnemen, en zolang niet alles word afgenomen blijven er kansen helaas:(

Maar goed dit soort dingen blijven moeilijk te voorkomen, zoals EricR al zegt het is gewoon wachten tot het wel een keer lukt. Tuig

Dat is goed, maar beperken is niet alles afnemen, en zolang niet alles word afgenomen blijven er kansen helaas:(

Maar goed dit soort dingen blijven moeilijk te voorkomen, zoals EricR al zegt het is gewoon wachten tot het wel een keer lukt. Tuig

Ik weet niet of het zo goed is. Zie het als een trade-off tussen enerzijds vrijheden en burgerrechten (rechtsgelijkheid!) die niet ingeperkt zijn en de daarmee bijkomende verhoogde risicos op aanslagen, en anderzijds vergaande inbreuken op rechten van burgers met bijbehorende verlaagde risico op aanslagen. In hoeverre wil je zo'n politiestaat verworden?

Maargoed deze machtsverschuiving naar het OM vindt wel plaats zonder een check or balance, uiteindelijk is de rechter in de tweede zaak tegen Samir A. dan toch maar overstag gegaan, maar niet zonder de hele jurisprudentie op zijn kop te zetten (strafbare voorbereiding op een misdrijf).

Anyways dit soort aanslagen op nietsvermoedende feestgangers moeten natuurlijk wel voorkomen blijven worden, ook tegen enige prijs.

IMO in geval van terrorisme hoeft de Nederlandse staat geen schuld te bewijzen, maar de verdachten hun onschuld. Als dat niet gegrond genoeg is, acute permanente uitzetting laten volgen en alleen volbloed Nederlanders kunnen hier blijven.

Paspoorten moeten hoe dan ook ingetrokken worden. Verder zie ik graag dat immigranten een verklaring tekenen waarin ze zweren aan de Nederlandse nationaliteit en het Nederlandse volk loyaal te zijn en je elk bestaansrecht binnen onze landsgrenzen verspeeld indien je een koppeling met terrorisme vormt.

Laatst bewerkt:
IMO in geval van terrorisme hoeft de Nederlandse staat geen schuld te bewijzen, maar de verdachte hun onschuld. Als dat niet gegrond genoeg is, acute permanente uitzetting en alleen volbloed Nederlanders kunnen hier blijven.

Ja is idd een mooi streven, maar jij weet net zo goed als ik en iedereen dat dat niet gaat gebeuren :(

Mwa, ik mag niet hopen dat de politie zichzelf gaat verheerlijken met dit soort acties. Ik ben héél blij dat ze het hebben klaargespeelt, maar het is hun werk. Het resultaat ervan is niet dat we ze allemaal heel cool moeten vinden (zoals bij Idols), maar dat we zoveel mogelijk zekerheid en veiligheid hebben. To grow courage in a society.

Nee niet verheerlijken, maar aan het grote publiek laten zien dat ze wat meer kunnen dan memory sticks kwijtraken. :)

Dat lijkt mij voor een verbetering van de publieke opinie over de AIVD geen slecht plan.

Zoooooooooooo t*ring gaat lekker in nederland ..
MMh we moeten dus nu al van de voren gaan nadenken als we naar een plek gaan waar veel mensen komen .
Of dat wel of geen doelwit kan zijn voor terrorristen .

Als je dat doet hebben ze iig een doel al bereikt.

• Topic Starter Topic Starter
triest dat zulke mensen dit willen doen, geestelijk ziek zijn ze

• Topic Starter Topic Starter
In en om het OV ben je inderdaad gewoon de lul als er een aanslag wordt gepleegd. Egocentrisch gedacht reis ik gelukkig zo goed als nooit tijdens de spitsuren met het OV. Een aanslag op een bijna lege bus of leeg treinstel schiet niet echt op natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar de rede waarom ze een bloedbad wilde aanrichten.

Terug
Naar boven