Fitness Seller

Nieuwjaarsfestijn in Rotterdam doelwit terroristen

De reden is waarschijnlijk gewoon westerlingen/'heidenen'-haat. En het is eng omdat het opeens zo dichtbij is.

Hmz ik heb ook zo m'n bedenkingen bij de westerse wereld. Maar geen haar op m'n hoofd (en dat zijn er nogal wat) die er aan denkt met een grote boem om m'n middel in een menigte 'op de knop te drukken'.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.” - Weinberg

Hmz ik heb ook zo m'n bedenkingen bij de westerse wereld. Maar geen haar op m'n hoofd (en dat zijn er nogal wat) die er aan denkt met een grote boem om m'n middel in een menigte 'op de knop te drukken'.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.” - Weinberg

Dat wil ik graag weten.Leg uit :D

Nee maar jij bent dan ook niet gehersenspoeld en geobsedeerd en overgeleverd aan Allah.

De kans op een aanslag blijft vrij klein maar als er naast me opeens een bebaard figuur zich gaat bezighouden met korangebeden ben ik toch snel weg denk ik.

Ik zat vorige winter op Almere Centrum te wachten op m'n trein richting A'dam Centraal. Helemaal achteraan het op het perron zat een gast, ingepakt in z'n das om z'n hals en z'n baard was nog zichtbaar. Met grote reisrugzak die hij ook afdeed en naast zich neerzette, zat behoorlijk wat in.

Ik liep er langs en opeens BAM, waas voor m'n ogen en zag er een terrorist in, hij stapte achteraan in en ben toen blijven zitten en 20 minuten gewacht op de volgende trein in die k*tkou. Uiteraard onterecht, maar dat soort observeringen zetten je aan het denken.

Heb het wel vaker gehad, verdenkingen, met Islamitische lui met veel bagage en die zich kalm en rustig gedragen.

Westerlingen haat..kan idd. of haat tegen diegene die geen Islamieten zijn.

Maar als we de rollen nu eens om zouden draaien, en dat 'wij'( de ongelovigen) extremistisch worden tegen hen... Dat zou dus oorlog kunnen worden. Zou het zover kunnen komen? Ik denk het wel wanneer er een weer een aanslag gepleegd wordt. Ik denk niet dat er dan alleen maar debatten worden gevoerd of stille tochten worden gehouden.

Dat wil ik graag weten.Leg uit :D

Ieder systeem verdient z'n bedenkingen. Dat per definitie. Een systeem dat geen kritiek verdraagt/krijgt bekijk ik met argusogen. (natuurlijk is ook geen enkel systeem perfect, dus een systeem dat wel als zodanig wordt beschouwd, wordt niet goed beschouwd)

Verder lijkt het me duidelijk: obesitas, gevolgen van vrije marktwerking, superioriteitsdenken vanuit democratie, de democratie zelf, consumentisme, en natuurlijk Wilders.

of worden ze gedrild, en door wie?

Feitelijk door hun eigen etnische roots. (Noord) Afrikanen en bewoners uit het Midden-Oosten hebben nu eenmaal een snellere neiging tot geestelijke instabiliteit en een snelle omezwaai geleid door emoties in alle saamhorigheid. Probeer dat eens te vinden in Scandinavie.

Gelijkheid is echter niet meer dan een kunstmatig gelegde bodem van een samenleving om te zorgen dat er geen grootschalige slagvelden en moordpartijen ontstaan. En terecht.

Maar wanneer je werkelijk objectief oordeeld, is die gelijke behandeling gewoon van de zotte omdat niet iedere gemeenschap dezelfde werklust en drang kent om progressief het welzijn en comfort hogerop te tillen.

Racisme is wat anders dan het eerlijk durven benoemen van een volksaard. En er zijn een aantal etnische groepen, die wanneer ze niet hun ontplooiing bereikt hebben en zichzelf gigantisch tegen zijn gekomen, gelijk maar de hele boel voor anderen ook lopen te slopen en af te breken.

Als de wereld vol had gestaan met Scandinaviers en hun koele nuchtere aard. Was het allemaal een stuk prettiger geweest. Het valt niet te ontkennen dat etnische zuiverig dus wel degelijk rust op een fundament. Al is het het verschrikkelijkste wat de mensheid heeft gekend en zal nooit meer mogen plaatsvinden waar dan ook ter wereld. Maar waar het idee al duizenden jaren lang uit voortvloeid is wel duidelijk.

Goed dat die kerels tijdig zijn opgepakt!

• Topic Starter Topic Starter
Wel eens in een Midden-Oosters land geweest, Marky? Want zoveel gezwets over volksaard heb ik nog niet vaak gezien.

Feitelijk door hun eigen etnische roots. (Noord) Afrikanen en bewoners uit het Midden-Oosten hebben nu eenmaal een snellere neiging tot geestelijke instabiliteit en een snelle omezwaai geleid door emoties in alle saamhorigheid. Probeer dat eens te vinden in Scandinavie.

Gelijkheid is echter niet meer dan een kunstmatig gelegde bodem van een samenleving om te zorgen dat er geen grootschalige slagvelden en moordpartijen ontstaan. En terecht.

Maar wanneer je werkelijk objectief oordeeld, is die gelijke behandeling gewoon van de zotte omdat niet iedere gemeenschap dezelfde werklust en drang kent om progressief het welzijn en comfort hogerop te tillen.

Racisme is wat anders dan het eerlijk durven benoemen van een volksaard. En er zijn een aantal etnische groepen, die wanneer ze niet hun ontplooiing bereikt hebben en zichzelf gigantisch tegen zijn gekomen, gelijk maar de hele boel voor anderen ook lopen te slopen en af te breken.

Als de wereld vol had gestaan met Scandinaviers en hun koele nuchtere aard. Was het allemaal een stuk prettiger geweest. Het valt niet te ontkennen dat etnische zuiverig dus wel degelijk rust op een fundament. Al is het het verschrikkelijkste wat de mensheid heeft gekend en zal nooit meer mogen plaatsvinden waar dan ook ter wereld.. Maar waar het idee al duizenden jaren lang uit voortvloeid is wel duidelijk.

Ik ben bang dat je individuen en sociale constructies flink door elkaar haalt. Eerst heb je het over individuen, vervolgens over volken. Ik geloof niet dat mensen uit Afrikaanse landen feitelijk anders denken dan mensen uit Nederland. De omgeving waarin ze opgroeien echter is bijzonder verschillend. Overigens heb je onder Nederlanders ook genoeg mensen die de boot missen en vervolgens voor de rest de zaak lopen verzieken. De hangmat-uitkeringstrekker.

Mocht Nederland een knetter arm land zijn geweest, dan waren wij de 'Afrikanen'. (inc. de bejegening door de 'niet-Afrikanen). En zijn de scandinaviërs zo 'koel en nuchter' doordat ze genetisch zo zijn bepaald? Waarom zijn er dan zo gigantisch veel zelfmoorden?

Normaal vind ik dat je heel lucide schrijft, maar dit mist imo de plank.
Is racisme dan het oneerlijk benoemen van de volksaard? Zijn Nederlanders écht gieriger dan andere landen? Of zijn onze gebruiken behoudender? (vergelijk bijv: sparend Nederland -> lenend Nederland) Zijn Belgen écht dommer? En zijn Duitsers meer geneigd tot genocide? Joden meer gehaaid in het bankwezen dan andere volkeren? Iig: ik denk dat de lijn tussen eerlijk en oneerlijk gewoon niet te trekken is.

Wel eens in een Midden-Oosters land geweest, Marky? Want zoveel gezwets over volksaard heb ik nog niet vaak gezien.

Kom jij dan maar met een tegenwoord Eric, uiteraard heb ik niet gezegd dat wanneer je je tussen de gewone mensen bevind dat je zoiets direct opmerkt. Ik spreek hierover generaties lange ontwikkelingen waarbij een groter percentage van een bevolking eerder de neiging heeft tot specifieke gedragingen. Die binnen andere gemeenschappen in veel mindere mate opduiken. Als dat volgens jou niet refereerd naar de volkaard, ben ik benieuwd welke verklaring jij er dan voor hebt.

Kom jij dan maar met een tegenwoord Eric, uiteraard heb ik niet gezegd dat wanneer je je tussen de gewone mensen bevind dat je zoiets direct opmerkt. Ik spreek hierover generaties lange ontwikkelingen waarbij een groter percentage van een bevolking eerder de neiging heeft tot specifieke gedragingen. Die binnen andere gemeenschappen in veel mindere mate opduiken. Als dat volgens jou niet refereerd naar de volkaard, ben ik benieuwd welke verklaring jij er dan voor hebt.

De programmeerbaarheid van ieder mens door zijn omgeving.

Het heeft denk ik ook te maken met de ontwikkeling van onze Westerse wereld, wij lopen veel meer voor op mensen uit bijv Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

Het heeft denk ik ook te maken met de ontwikkeling van onze Westerse wereld, wij lopen veel meer voor op mensen uit bijv Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

Ik kan het mishebben, maar ik kan me niet voorstellen dat er delen in de wereld zijn waar oorlogen hebben gewoed die meer schade hebben veroorzaakt dan in 'het westen'.

Ik vind het erg gevaarlijk om over 'voorlopen' te spreken. We zijn van alle delen in de wereld wss het meest wetenschappelijk, dat wel. Maar de wetenschap heeft geen moraal, alleen een methode. Einstein zorgde (indirect) voor een atoombom en voor gigantische inzichten...

Dat wij een staten hebben waarin gelijkheid een groot goed is, zie ik verder niet als een verdienste van de mensen die er wonen, maar van een relatief handjevol denkers (en doeners) in onze geschiedenis. Dat is imo absoluut niet iets waar we ons voor op de borst moeten/kunnen kloppen.

Terug
Naar boven