Fitness Seller

Nieuwjaarsfestijn in Rotterdam doelwit terroristen

De docu's die ik ken scheren alle religieuze denominaties gewoon lekker over één kam. Allemaal labbekakkerig gejammer over god/allah/whatever. Maar het wordt idd pas écht leuk als bijv christenen over moslims beginnen, of moslims over joden e.d. Cracking you up! Ik kwam laatst een RK docu tegen over Mormomen. OMG :roflol:

Bijzonder veel docu's ook over christenen hoor. Jesus Camp etc etc. Niet als moslim een beetje de gebeten hond spelen: alle religies zijn jammerlijke overblijfselen van een ver verleden. Tegenwoordig kompleet nutteloos en imo gevaarlijk.

DBC01 postte een hele tijd geleden 'the politics of fear', was mooie docu.

Mja probleem is dat die documentaires nooit aantonen dat er normale mensjes rondlopen die "aanslagen" afkeuren. Dan gaat het meestal inhoudelijk in op het geloof zelf.

Ik ben het ook met je eens dat er eenzijdige berichtgeving plaatsheeft in de media die graag allerlei verhalen over terrorisme opblazen voor de kijkcijfers, en regeringen overdrijven de dreiging ook om zich meer macht toe te kunnen eigenen. Echter, dit alles is NIETS in vergelijking met wat gebeurt in de Arabische wereld bijvoorbeeld. Daar is de anti westerse en pro islam berichtgeving nog vele malen erger, wat weer sterk bijdraagt aan de haatgevoelens jegens niet-moslims in het algemeen en joden in het bijzonder. De islamitische landen gebruiken het excuus van moslimterrorisme trouwens ook graag om politieke tegenstanders op te pakken en soms zelfs te executeren.

Daar heb je zeer zeker gelijk in!! Maar is dit dan zo anders dan wat "het westen" vroeger zelf deed? Ik kan me de Ketterijen en bijvoorbeeld de beeldenstorm nog herinneren uit de geschiedenisboeken. :(

Laatst bewerkt:
Daar heb je zeer zeker gelijk in!! Maar is dit dan zo anders dan wat "het westen" vroeger zelf deed? Ik kan me de Ketterijen en bijvoorbeeld de beeldenstorm nog herinneren uit de geschiedenisboeken. :(

Zeker, het westen is natuurlijk ook niet altijd even beschaafd geweest, beschaving ververven is nu eenmaal een lang proces. Hier hebben gedurende de middeleeuwen de fanatieke christenen eeuwenlang de vooruitgang en vrijheid tegengehouden, terwijl de arabische wereld juist bloeide. Daarna kwam in Europa gelukkig de renaissence. Hopelijk volgt de islamtische wereld dezelfde trend. :)

Wel grappig dat mensen het er zo vaak over hebben dat het westen vroeger kruistochten hield. De moslims hebben immers net zo goed herhaaldelijk Europa aangevallen, bijvoorbeeld in Spanje en de Balkan, ze zijn zelfs tot in Frankrijk gekomen! Dat wordt kennelijk voor het gemak maar even vergeten. In die tijd was de hele wereld nu eenmaal constant met elkaar in oorlog.

Laatst bewerkt:
Mja probleem is dat die documentaires nooit aantonen dat er normale mensjes rondlopen die "aanslagen" afkeuren. Dan gaat het meestal inhoudelijk in op het geloof zelf.

Daar heb je hooguit gezond verstand voor nodig, om te bedenken dat er ook normale mensen tussen zitten. Ik zelf heb geen behoefte aan demonisatie van hele volksstammen. Dat laat ik 'liever' aan religieuzen demagogen en andere potentaten over. Maar kom op zeg; van een afstandje is het vermakelijk. (edoch, Jesus Camp gaf me wel de kriebels...)

Dus? waarom uiten de moslims zich zo geweldadig en de joden niet?

:roflol: Haal je hoofd eens uit het zand man. Joden besnijden (om te beginnen) ook ieder jochie. Barbaars. En de manieren waarop zijn soms helemaal goor:
http://www.slate.com/id/2133654/fr/rss/

En de burgemeester van New York wilde naar mijn weten ook nog geen actie ondernemen onder het mom van 'vrijheid van religie'.

De bezetting van Palestina lijkt me verder ook een redelijk geweldadig geheel...

Jammer dat ze het niet door hebben kunnen zetten, anders stuurden ze misschien alle buitenlanders het land uit.

Go Mikki, go Mikki :popcorn:

Tjah, maar jij bent dan beinvloed door eurocentrische propaganda.
Ik daarentegen ga niet zomaar uit van dat ze daar voor een goede reden zitten

Hahaha, het wordt steeds grappiger. Maar goed dat jij gegrond bewijs hebt voor al je overtuigingen mannetje :roflol:

Ik moet beetje denken aan de uitspraak van Theo Maassen:

"Zijn fundamentalisten dom? Is dat het probleem? Hebben die gewoon een beperkte hersencapaciteit waardoor ze maar één leer kunnen bevatten en dat het dan vol is. Dat er geen ruimte meer is voor twijfel?"

En zo is het gewoon. Kortzichtigheid, tunnelvisie. Het is lachwekkend en tegelijkertijd erg zielig.

Zeker, het westen is natuurlijk ook niet altijd even beschaafd geweest, beschaving ververven is nu eenmaal een lang proces. Hier hebben gedurende de middeleeuwen de fanatieke christenen eeuwenlang de vooruitgang en vrijheid tegengehouden, terwijl de arabische wereld juist bloeide. Daarna kwam in Europa gelukkig de renaissence. Hopelijk volgt de islamtische wereld dezelfde trend. :)

Wel grappig dat mensen het er zo vaak over hebben dat het westen vroeger kruistochten hield. De moslims hebben immers net zo goed herhaaldelijk Europa aangevallen, bijvoorbeeld in Spanje en de Balkan, ze zijn zelfs tot in Frankrijk gekomen! Dat wordt kennelijk voor het gemak maar even vergeten. In die tijd was de hele wereld nu eenmaal constant met elkaar in oorlog.

Haha ja laten we hopen van wel!! En tuurlijk hebben zij het westen ook vaak aangevallen, het landje pikken ging om en om:D

Maar het is wel zo dat je het Midden Oosten wel een beetje kan vergelijken met het Westen van vroeger :) Want vroeger was hier ook veelste veel invloed van de religie, iets wat er eigenlijk nog steeds is, maar dan achter de schermen :).
Maar ff iets stoms om back on topic te komen. Als ik zeg dat ik in naam van DBB:) een gymzaal moet opblazen, geloven jullie dat toch ook niet? Zelfs niet als 10 man dat zal zeggen :) Dan waarom wel 100 achterlijke mensen die met dynamiet staven een markt in rennen in de naam van Allah :).

Hmm de joden, mja kan je ook boeken over vol schrijven wat zij allemaal wel niet geflikt hebben. Maar moet zeggen ze doen het nu allemaal slimmer dan vroeger, behalve in Israel :) Door wie denk je dat de wereld zowat geregeerd wordt? Denk je dat Bush zelf zijn beslissingen maakt? Wat voor geloof hebben veel "belangrijke/machtige" mensen:D

Laatst bewerkt:
Maar ff iets stoms om back on topic te komen. Als ik zeg dat ik in naam van DBB:) een gymzaal moet opblazen, geloven jullie dat toch ook niet? Zelfs niet als 10 man dat zal zeggen :) Dan waarom wel 100 achterlijke mensen die met dynamiet staven een markt in rennen in de naam van Allah

als ze het dynamiet al bijhebben geloof ik die achterlijke mensen wel hoor... :rolleyes:

Maar ff iets stoms om back on topic te komen. Als ik zeg dat ik in naam van DBB:) een gymzaal moet opblazen, geloven jullie dat toch ook niet? Zelfs niet als 10 man dat zal zeggen :) Dan waarom wel 100 achterlijke mensen die met dynamiet staven een markt in rennen in de naam van Allah :).

Beetje een 'valse' voorstelling:

Als er nu iemand een moslim neerschiet, de keel doorsnijdt en een brief met een mes in z'n borst vastprikt en in de brief staat dat het 'evangelie' van arnoldfan en Cirkel voor hem de reden was om het te doen, men vervolgens threads gaat zoeken op DBB over moslims, dan wordt de zaak al wat anders natuurlijk. Helemaal als er vervolgens een spotprent over DBB wordt gepubliceerd die resulteert in massale protesten (al dan niet aangeslingerd door stokende mods) of een 'FATwah'.

Ik ben zelf niet van mening dat de Islam/Christendom per definitie gewelddadig is. Ik ben wél van mening dat ignorance op welk vlak dan ook, in alle gevallen onwenselijk is. Religie heeft de sterke neiging ignorance te vergroten. Maar zo'n beetje iedere vorm van ignorance heeft levens op z'n naam staan: van 'anti-vaxers' tot HIV-deniers tot religies. People can find reasons to do STUPID things almost anywhere.

Denk je dat Bush zelf zijn beslissingen maakt? Wat voor geloof hebben veel "belangrijke/machtige" mensen:D

Don't care eigenlijk. Volksleiders die (openlijk) geloven in 'skydaddies' of 'vagevuren' hebben imo niet de capaciteiten die nodig zijn voor hun vak. (wat natuurlijk niet wil zeggen dat bijv. atheïsten die per definitie wel hebben)

Terug
Naar boven