De docu's die ik ken scheren alle religieuze denominaties gewoon lekker over één kam. Allemaal labbekakkerig gejammer over god/allah/whatever. Maar het wordt idd pas écht leuk als bijv christenen over moslims beginnen, of moslims over joden e.d. Cracking you up! Ik kwam laatst een RK docu tegen over Mormomen. OMG
Bijzonder veel docu's ook over christenen hoor. Jesus Camp etc etc. Niet als moslim een beetje de gebeten hond spelen: alle religies zijn jammerlijke overblijfselen van een ver verleden. Tegenwoordig kompleet nutteloos en imo gevaarlijk.
DBC01 postte een hele tijd geleden 'the politics of fear', was mooie docu.
Mja probleem is dat die documentaires nooit aantonen dat er normale mensjes rondlopen die "aanslagen" afkeuren. Dan gaat het meestal inhoudelijk in op het geloof zelf.
Ik ben het ook met je eens dat er eenzijdige berichtgeving plaatsheeft in de media die graag allerlei verhalen over terrorisme opblazen voor de kijkcijfers, en regeringen overdrijven de dreiging ook om zich meer macht toe te kunnen eigenen. Echter, dit alles is NIETS in vergelijking met wat gebeurt in de Arabische wereld bijvoorbeeld. Daar is de anti westerse en pro islam berichtgeving nog vele malen erger, wat weer sterk bijdraagt aan de haatgevoelens jegens niet-moslims in het algemeen en joden in het bijzonder. De islamitische landen gebruiken het excuus van moslimterrorisme trouwens ook graag om politieke tegenstanders op te pakken en soms zelfs te executeren.
Daar heb je zeer zeker gelijk in!! Maar is dit dan zo anders dan wat "het westen" vroeger zelf deed? Ik kan me de Ketterijen en bijvoorbeeld de beeldenstorm nog herinneren uit de geschiedenisboeken.

Laatst bewerkt: