Fitness Seller

nieuws berichten in de Zwolse Courant

dickdale

Novice
Waardering
0
Bodybuilders horen celstraf eisen

ZWOLLE - Anderhalf jaar cel. Zo luidde gisteren de eis tegen de mannen die gehandeld zou hebben in anabole steroïden.
Het gaat om een voormalig Nederlands kampioen bodybuilden (38) uit Almere, zijn Zwolse distributeur (45 en voormalig bodybuildprof) en zijn Kamper bezorger (29). Het gebruik van de verboden middelen werd grif toegegeven. Volgens de Almeerder kan een wedstrijdbodybuilder niet zonder spierversterkende middelen. Maar de handel werd door het drietal ontkend.

Bodybuilder kan niet zonder anabolen’

door ROY TOUKER

ZWOLLE/KAMPEN - Tegen voormalig Nederlands kampioen bodybuilden M.B. (38) uit Almere is gisteren anderhalf jaar cel, waarvan een halfjaar voorwaardelijk, geëist vanwege de handel in anabole steroïden. Zijn Zwolse distributeur M.F.V. (45), een voormalig bodybuildprof, en zijn Kamper bezorger G.N.D. (29) hoorden dezelfde straf tegen zich eisen. Het drietal gaf het eigen gebruik grif toe.
Volgens B. redt een wedstrijdbodybuilder het niet zonder spierversterkende middelen.

De handel in de anabolen werd gisteren bij de Zwolse rechtbank door de drie echter hevig ontkend.

‘Anabolen horen bij deze sport. Ik gebruik al jaren en schaam me daar niet voor’, gaf B. de rechters mee. Hij zou de middelen nog steeds gebruiken en Kampenaar D. zei ook nog aan de anabolen te zijn. Zwollenaar V. zou inmiddels met het gebruik ervan gestopt zijn.

Volgens het Openbaar Ministerie voorzagen B. en zijn medewerker D. in een groot deel van 2004 Zwollenaar V. van de anabolen. V. verkocht de middeltjes vervolgens door aan in de sportschool opgedane klanten. Volgens sommige klanten van V., onder wie een leraar, waren zij al jarenlang klant van hem.

Honderden gesprekken

Het Openbaar Ministerie kwam de handel in verboden middelen als Stanozolol, Proviron en Testosterone-Cypionate in 2004 op het spoor. Al in januari van dat jaar kwam er bij de politie informatie binnen over de handel en wandel van Zwollenaar V. Hij zou bij de sportschool waar hij toen actief was de middeltjes verkopen. Uit printgegevens van zijn telefoon kwam naar voren dat hij in die tijd honderden gesprekken voerde, waarvan alleen al ruim honderd met de Kamper ‘bezorger’ D. die in dienst was van de groothandel in voedingsupplementen van B. in Almere.

Vrachtje

V.’s telefoon werd vervolgens getapt en de man zelf geobserveerd. Daaruit kwam volgens het OM naar voren dat D. de anabolen vaak afleverde bij V.

De Zwollenaar kwam op 19 oktober 2004 in Almere een vrachtje afhalen en werd prompt aangehouden. In de auto van V. en bij hem thuis werd vervolgens het nodige spul aangetroffen. Flinke hoeveelheden anabolen, vond de politie ook bij het bedrijf van B. Bij de rechtbank hield B. gisteren hardnekkig vol dat dat allemaal voor eigen gebruik was. De Inspectie voor de Gezondheidszorg had in een schrijven aan de officier van justitie laten weten dat de hoeveelheid daarvoor veel te groot was. Een bodybuilder die aan de anabolen is, zou volgens de Inspectie drie ampullen per week gebruiken. B. bestreed dat en zei dat zijn dagelijks gebruik al op twaalf ampullen lag.

De bij V. en B. gevonden preparaten bleken na onderzoek afkomstig uit dezelfde partijen. V. ontkende echter spullen van B. afgenomen te hebben en omgekeerd ontkende B. de leveranties. De Zwollenaar en de Kampenaar zouden weleens middeltjes uitgewisseld hebben, maar dat zou niet meer dan een vriendendienst zijn geweest. Ook ‘zijn klanten’ zou hij alleen maar hebben voorzien als hij eens wat van zijn eigen ‘kuurtjes’ overhield. Dat strookt niet met de beweringen van diezelfde klanten. Zo had de eerder opgevoerde leraar na verloop van tijd een eigen klantenkringetje opgebouwd en kocht hij naar eigen zeggen de anabolen bij V. in. De advocaten van het drietal schrokken danig van de eis van de aanklager. Naar de mening van de strafpleiters had het OM de redelijke termijn voor vervolging overschreden, omdat er meer dan twee jaar overheen was gegaan. Die termijn is inderdaad met twee maanden overschreden, maar volgens de aanklager kwam dat ook omdat het dossier pas medio 2005 bij het OM belandde.

Dat de aanklager het principe van gelijke monniken, gelijke kappen aanhing, was tegen het zere been van de advocaat van Kampenaar D.. ‘Er is hier geen sprake van gelijke monniken. D. was in dienst van het bedrijf van B en leverde alleen maar pakketjes af. Zonder te weten wat erin zat. Meer dan een wat dommige bezorger is hij niet.’

Uitspraak 18 januari.

Wedstrijdbb, voedingssupplementverkoper, sportschool eigenaar: ze zijn allemaal verdacht en niet voor niets.

T zullen je vrienden maar zijn ;)

Ik ken geen enkele (bodybuildinggerichte) sportschooleigenaar die geen
Aas verkoopt.

Alleen vragen die gasten 12 E voor een ampul, haha

:P

Al in januari van dat jaar kwam er bij de politie informatie binnen over de handel en wandel van Zwollenaar V. Hij zou bij de sportschool waar hij toen actief was de middeltjes verkopen.

moraal van het verhaal; niet wijs lopen doen op de sportschool dat je handelt.

V.’s telefoon werd vervolgens getapt en de man zelf geobserveerd. Daaruit kwam volgens het OM naar voren dat D. de anabolen vaak afleverde bij V.

moraal van het verhaal #2; niet over de telefoon handelen (damn dat weet iedereen)

Volgens sommige klanten van V., onder wie een leraar, waren zij al jarenlang klant van hem.

moraal van het verhaal #3; leraren zijn niet te vertrouwen

.

Een bodybuilder die aan de anabolen is, zou volgens de Inspectie drie ampullen per week gebruiken. B. bestreed dat en zei dat zijn dagelijks gebruik al op twaalf ampullen lag
Moraal van het verhaal #4; Wees zo ****ing huge dat ze je nog gaan geloven ook als je zegt dat je 12 ampullen per dag gebruikt :roflol:

justitie moeten gewoon niet zeiken!!! drugs delen ze gratis uit aan de junks in plaats van af laten kicken maar als iemand anabolen wil nemen om zn lichaam er beter uit te laten zien dan beginnen ze te janken en waarom? omdat ze er zelf niet aan verdienen...!!!! een dealer? wanneer ben je nou een dealer? als je iemad helpt om eraan tekomen? wat maakt dat nou uit? wij BBers hebben de pech dat het voor ons niet gratis uitgedeeld word door de overheid zoals methadon etceteraaaaaaaaaa

3 ampullen in de week ??? zou wat wezen als ik ze wijs zou maken dat ik 3 10ml. vials in de week nodig heb :D wat nou 12 vials... 30 en voor minder doe ik het niet :D

-rodge

justitie moeten gewoon niet zeiken!!! drugs delen ze gratis uit aan de junks in plaats van af laten kicken maar als iemand anabolen wil nemen om zn lichaam er beter uit te laten zien dan beginnen ze te janken en waarom? omdat ze er zelf niet aan verdienen...!!!! een dealer? wanneer ben je nou een dealer? als je iemad helpt om eraan tekomen? wat maakt dat nou uit? wij bodybuilders hebben de pech dat het voor ons niet gratis uitgedeeld word door de overheid zoals methadon etceteraaaaaaaaaa

Zeker waarheid, je haalt me de woorden uit de mond. Als je word gepakt voor het dealen van drugs waar junks voor gaan stelen en dergelijke krijg je mischien een half jaartje. Maar als je in anabolen handeld die op korte & lange termijn beter zijn dan drugs. En waar mensen niet zo snel voor gaan stelen enzo krijg je verdomme 2 jaar. Echt waar niet te geloven. ???

En er is anderhalf jaar "ge eist"dus komen ze er bijna zeker met een voorwaardelijke straf vanaf.Dus 2 jaar geen A.S verkopen,klaar....

3 ampullen in de week ??? zou wat wezen als ik ze wijs zou maken dat ik 3 10ml. vials in de week nodig heb :D wat nou 12 vials... 30 en voor minder doe ik het niet :D

-rodge

in een ampul zit toch meestal 1 tot 2ml??denk niet dat die gast 12x 10ml AS per dag in z'n donder zet?

nou dat is niet zekr dat ze met voorwaardelijk afkomen vriend....weet niet hoe je daar bij komt...ik vind het gewoon tegek voor woorden dat er zo zwaar over gedacht word...die t*fus officier van justitie wil alleen maar scoren zoveel mogelijk straffen uitdelen..geloof me ik weet hoe het zit!!!! druge delen ze zelf uit op elke hoek van de straat!!! daar zit het kromme weer van die zieke land...zolang ze er zelf niet aan kunnen verdienen worden ze pissig en dan willen ze je pakken....

moraal van het verhaal; niet wijs lopen doen op de sportschool dat je handelt.

moraal van het verhaal #2; niet over de telefoon handelen (damn dat weet iedereen)

moraal van het verhaal #3; leraren zijn niet te vertrouwen

.

True....

De overheid is zoooo hypocriet. :rolleyes:

Freddy Heineken is dood, maar kan me niet herinneren dat die kerel ooit voor de rechter heeft moeten verschijnen voor het aan de man brengen van een zwaar verslavende, giftige stof dat meer levens gekost heeft dan heroine, cocaine en AAS bij elkaar.

De zwaarste harddrug alcohol mag in overvloede worden verkocht en men doet moeilijk over AAS gebruik.

Zet een aantal gecontroleerde verkooppunten voor AAS in. De overheid pakt zn graantje omzetbelasting en winstbelasting mbt de AAS verkoop mee.

Wij kunnen veilig kuren, iedereen happy.

ach ja dan word het 25 euro voor 1 decatje dat gaat niemand betalen....de meeste gebruiken al UG labs dus dat loopt de overheid ook weer mis (de sukkelsssssssssssssss) hadden ze eerder moeten wezen....dan had het niet nodig geweest om die ug labs te starten ivm de vele nepzooi die er is....nederland pakt altijd de verkeerde dingen aan...hebben we altijd al gedaan zullen we altijd doen.... mensen met verkeers boetes zetten ze vast in een cel terwijl 6 verkrachters naar huis worden gestuurt in afwachting van het proces... maar ja daar kunnen we lang over praten schiet toch niet op...hopen dat die jongens er goed vanaf komen zodat ze snel weer hun brood kunnen verdienen, ik hoop wel dat ze het nu slimmer aanpakken...

Het is de overheid hoofdzakelijk om misgelopen inkomsten te doen. Daarom hebben ze de pluk-ze wet ook in het leven geroepen voor criminele organisaties.

Om met terugwerkende kracht een deel (of alles ) van de misgelopen inkomsten terug te halen.

Tegenwoordig kun je tegen betaling van enkele tonnen je gevangenisstraf ook al voor een aanzienlijk deel afkopen. Uiteraard wordt het niet onder die noemer gebracht. ;)

De echte OG's zitten nog altijd in de regering :cool:

Drugshandel bv is verboden, maar wordt je gepakt en kan men je naam aan een 2e of 3e persoon linken, val je onder de pluk-ze wet en kunnen ze alle met drugshandel vergaarde inkomsten opeisen.

Kortom, de overheid profiteert simpelweg flink van handel in verboden middelen.

Damn ken ook een leraar die aan bodybulding doet, geeft les op de basisschool.

Terug
Naar boven