AndroidHealthClinic

Nitwit's log

15minuten door het zwembad heen rennen op ondiep water zeker?:p heb nu zo'n raar beeld in me hoofd.. zag er wss erg debiel uit:D mooi fysiek weer hoor, die lats:eek:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.542
15minuten door het zwembad heen rennen op ondiep water zeker?:p heb nu zo'n raar beeld in me hoofd.. zag er wss erg debiel uit:D mooi fysiek weer hoor, die lats:eek:

1.30m water. Prima hoogte. Gewoon volgas rennen door het water. Niemand die het ziet op de vroege ochtend :cool: En anders maar wel. Soit.

Nou, net terug van de fysio.
Stuk of 8 wervels zaten supervast. Hij heeft ze gemanipuleerd, knakte lekker :D:o
Ik mag even geen sportactiviteiten meer uitoefenen deze week. Geloof me: ik wil ook niet.

Ik ben zo stronteigenwijs dat mijn lichaam gewoon rigoreuze manieren aan het bedenken is om mij toch te laten rusten. :o

Ik weet een mooi supplement voor jou Nit, pause workout. Bevat al het tegenovergestelde van de pre-workouts + ritaline.

J/K:o You go girl.

Tja en lichaam is heel efficient ingesteld hoor, als jij niet naar de signalen luisterd..geeft je lichaam gewoon NOG duidelijkere signs af:P NU vakantie houden dus..

• #2.546
Ik doe niets meer.. I swear..

good girl! ;)

• #2.548
:d

8 wervels die wat vastzitten is normaal als er iets mis in bij je SI. Niet zo vreemd, heeft even tijd nodig om weer een gezonde spanning te vinden. Frank heeft me vandaag ook weer even heerlijk gekraakt. Gingen er weer heel wat en kan weer diep ademhalen. Vind het niet meer opzienbarend het hoort er gewoon bij.

• #2.550
8 wervels die wat vastzitten is normaal als er iets mis in bij je SI. Niet zo vreemd, heeft even tijd nodig om weer een gezonde spanning te vinden. Frank heeft me vandaag ook weer even heerlijk gekraakt. Gingen er weer heel wat en kan weer diep ademhalen. Vind het niet meer opzienbarend het hoort er gewoon bij.

Ja, het zit wel boven in mijn rug/nek..dus of dat van het SI is?? Geen idee eigenlijk.

SI zelf gaat wel ok. Laatste 2 dagen zelfs best prima.

No offence naar nitty natuurlijk, maar tussen jullie zit wel een flink niveau verschil.
Nitwit lijkt me nog niet der mate zwaar trainen dat ze haar lichaam relatief zo zwaar belast als dat jij doet (met coïtusen verschil mee gerekend ofc).

Als ik kijk naar de mate van slijtage en belasten op haar ondersteunende structuren moet dat toch niet heel erg zijn. De reden van alle lasten zou ik daarom ook niet zo snel bestempelen als 'iets wat er bij komt met de sport' maar een afwijkende belastbaarheid.

je hoeft geen 15 jaar geneeskunde te studeren om te weten dat als je hobby is om rondjes te lopen met 500kg dat gevolgen heeft.
Echter is de belasting van nitty niet zo hoog op haar skelet en ondersteund weefsel.

Daarom lijkt mij het heel belangrijk voor nitty om niet te denken 'het zit nou eenmaal in de sport', maar meer 'waarom wijkt mijn belastbaarheid af van wat ik eigenlijk anatomisch gewoon moet kunnen doen'.

• #2.552
Ja, daar zit ik dus ook meer aan te denken. Ik weet dat de ene wervel die gekraakt is ook een hekel punt was na mijn auto ongeluk. Het lijkt wel een terug val na belasting?
Meestal doe ik niet zo veel pushups? Zou kunnen dat het daar in zit?

Het blijft gissen. Vooralsnog ben ik gewoon blij als de pijn weer over is.

Maarten wat ik aangeef is het volgende: Als er iets mis is bij je SI is het niet meer dan normaal dat er verderop blokkades ontstaan. Een Fysio bekijkt het vanuit de onderste schakels naar boven toe. Probleem bij je voeten? Last knieen, heup etc je lichaam moet ergens het probleem van je voeten compenseren en dus krijg je op termijn ook daar last.
Dit is gewoon standaard ketengericht denken.

Verder heb je gelijk ik ben niet te vergelijken met Sharon maar dit lijkt mij nogal logisch.

Is er eigenlijk al een oorzaak gegeven waardoor dat SI gewricht lastig blijft doen?
Bij mij was het bijvoorbeeld m'n linker erector spinae en m'n rechter piriformis waardoor mijn ruggengraat scheef werd getrokken. Doordat ik dat wist kon ik het zelf weer beter behandelen met behulp van m'n foamroller.

• #2.555
Ik heb een breuk gehad in mijn SI, daar huizen nu een aantal chronische ontstekingen.

• #2.556
Vandaag heb ik ein-de-lijk weer eens getraind.

Rustig aan want mijn rug is killing me. Maar voelde tijdens het benchen wel wat knakjes, dus ik hoop dat het sporten mijn rug weer recht trekt. :cool:

Geen noemenswaardige training, beetje van alles, gewoon even de boel weer op spanning zetten en activeren. Deze week lekker even aanmodderen, volgende week weer vol gas.

Voel me echt weer heerlijk.

Hartstikke fijn dat je je weer heerlijk voelt, een beetje rust heeft je blijkbaar goed gedaan :)

Okee dan, lekker rustig aan gedaan!
juiste beslissing na een vakantie;)

Dat is weer leuk om te lezen dat je weer wat kon trainen.. En dat je weer wat lekkerder voelt.. Nou maar duimen dat het goed blijft gaan ;)

succes meid... doe voorzichtig met die barbell... alleen lastige jongetjes pijn doen, niet jezelf ;)

Terug
Naar boven