AndroidHealthClinic

Nitwit's log

Is het raar als ik zeg dat je qua gezicht best op Pauline lijkt?:)

• Topic Starter Topic Starter
Is het raar als ik zeg dat je qua gezicht best op Pauline lijkt?:)
Hahha, vindt je? Hmm, je kent me wat langer dan alleen mijn avatar..
Compliment :)

Thanks dames.

Ik ga op dit moment 14% aanhouden als vet percentage..Lijkt toch redelijk passend te zijn. We zullen zien waar het gaat stranden.

Mijn blessure lijkt zich steeds sneller te herstellen na een training. Over 2 weken heb ik de orthomanueel therapeut nog! Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Vandaag even een hele korte training er tegen aan gemikt. (tijd gebrek)

Even rustig aan gehouden.

5x5 SQ oplopend van 30 naar 50 kg. Had geen last tijdens de uitvoering!! Hopen dat het zo blijft. Ik heb nu dat ik het wel voel maar geen echte pijn..hopelijk is het een stijgende lijn.

5x5 BOR van 30 naar 45kg

4x8 Stifflegged deadlift maar gewoon met 35 kg aangezien ik de boel nog voel van afgelopen zondag :rolleyes:

5x5 MP oplopend van 20 naar 30 kg

Hammergrip pullups 1x6 1x5 1x5

Planken 3x1 min.

3x10 barbell curl 15kg (had zwaarder gekund)
3x10 hammercurl 9kg
3x10 flyes 8 kg

Er zit ook weer weinig logica in deze training. :o Maar goed, ben bezig geweest. ;)
Niet een maximale training, verre van. Eerder even voorzichtig aan het aftasten geweest wat ik kan.

Nog een behoorlijk volume voor een korte training!

Sterke mp. Heb je wel eens je max geprobeerd? Hammergrip pull ups heb ik nog nooit gedaan, is dat lichter dan normale pull ups?

Hammmergrip (dus eigenlijk de smalste greep) is de lichtste variant om pull ups te doen.

Ik vind zelf chins (onderhandse greep) het makkelijkst.
Zal per persoon verschillen wat het makkelijkst is en hoe ver de stangen uit elkaar zijn bij hammer grip, maar vaak worden chins en HG pullups wel makkelijker gevonden dan de overhandse grip pullup.

Ik vind zelf chins (onderhandse greep) het makkelijkst.
Zal per persoon verschillen wat het makkelijkst is en hoe ver de stangen uit elkaar zijn bij hammer grip, maar vaak worden chins en HG pullups wel makkelijker gevonden dan de overhandse grip pullup.

Zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben in hoevere je de biceps kan gebruiken bij de pull.

Maar voor de rest beter onderbouwd dan ik :)

Sterke mp. Heb je wel eens je max geprobeerd? Hammergrip pull ups heb ik nog nooit gedaan, is dat lichter dan normale pull ups?
Nee nog nooit mijn max geprobeerd. Misschien binnenkort eens een keer doen!

Hammergrip is eigenlijk het enige wat ik geprobeerd heb. Ik had met mijzelf afgesproken dat ik chinups zou gaan doen als ik 1x10 hammergrip kan.

Ik blijf een beetje steken op 1x8 als max tot dus ver. Closegrip benchen en pushups blijven doen dus :cool:

Want, heeft toch weinig met je triceps en borst te maken?

Want, heeft toch weinig met je triceps en borst te maken?

Dacht ik dus ook. Ben ook even de juiste onderbouwing kwijt, maar toen degene die training gaf het uitlegde was het voor mij logisch.:o

Iemand die hier mijn geheugen kan opfrissen?

Nee nog nooit mijn max geprobeerd. Misschien binnenkort eens een keer doen!

Lijkt mij op het moment niet echt interessant voor jou. Bij 1rm pogingen is je techniek vaak iets minder (het moet uit je tenen komen bij wijze van spreken), zeker bij MP zal je core dan extra aangesproken worden. Als ik jou was zou ik dit pas gaan proberen als je helemaal pijntjes vrij bent.

Close grip bankdrukken en pushups (in mindere mate) hebben overdracht naar je MP, misschien dat jij daar mee in de war bent?

Lijkt mij op het moment niet echt interessant voor jou. Bij 1rm pogingen is je techniek vaak iets minder (het moet uit je tenen komen bij wijze van spreken), zeker bij MP zal je core dan extra aangesproken worden. Als ik jou was zou ik dit pas gaan proberen als je helemaal pijntjes vrij bent.

Close grip bankdrukken en pushups (in mindere mate) hebben overdracht naar je MP, misschien dat jij daar mee in de war bent?
Oeh, dat zou goed kunnen, zit ik mij te bedenken. Hmmz, never mind. Volgens mij ben ik idd dan in de war ???

Heeft iemand enig idee of dit wat is?
ik kom chronisch tijd te kort. Ik heb bedacht om de compounds op de gym te doen en dan thuis wat losse oefeningen om tijd te besparen in de gym.

http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p420_Gietijzeren-Halter-Plus-Set-70kg.html

Op zich prima, maar schroefdraad is minder gebruiksvriendelijk dan de halters die je gewend bent in de gym. Als wat meer besteden een optie is zou ik voor een losse halter zonder schroefdraad, een setje halterschijfen en clips gaan.

Mooi trouwens, die nieuwe pica :)

Ja, de losse dumbbells had ik ook liever gehad. Een tijd terug hadden ze een aanbieding maar die is er niet meer. Stom dat ik het toen niet gedaan had.

Ik ga anders nog even door zoeken naar een beetje betaalbare dumbbells..

Thanks. Foto's zijn toen gemaakt door een fotograaf die met 8mm werkt. Heel gaaf. Hij heeft er toen een aantal gemaakt voor een tentoonstelling. Ik kreeg er zelf ook een paar. Hij happy, ik happy!

Leuke foto
maar besef je wel dat nu hele volksstammen mannen met hun hoofd zo schuin aan het kijken zijn.
Zie je het voor je? :)

Wat wil je trouwens thuis voor oefeningen doen waardoor je tijd wint?
Heb je trouwens een stevige vloer voor je halter (anders iets van een rubber mat regelen)

Leuke foto
maar besef je wel dat nu hele volksstammen mannen met hun hoofd zo schuin aan het kijken zijn.
Zie je het voor je? :)

Geef toe dat jij het ook gedaan hebt :D.

@Nitwit: indrukwekkende trainingen tot nu toe, zou het heel jammer vinden als je overstapt op minder indrukwekkende trainingen thuis :(

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hij staat toch al online ;-) Op mijn FB ook, dus whatever.
Ben best blij met die shoot. Is al een tijd geleden maar toch. (2010)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jan 2012 om 21:35 ----------

Geef toe dat jij het ook gedaan hebt :D.

@Nitwit: indrukwekkende trainingen tot nu toe, zou het heel jammer vinden als je overstapt op minder indrukwekkende trainingen thuis :(

Ik blijf trainen in de sportschool hoor! Dat moet echt gewoon.. Wil ik ook. Gezellig en veel effectiever. Wil mijn losse isolatie oef. alleen thuis gaan doen ;)

Terug
Naar boven