Nou.. Nee. Ik ken wel iemand die dat wel kanOeh, dus je kan mij helpen met mijn fysiotherapie huiswerk?![]()
Zit op mijn fb. Die zit in d'r laatste jaar geloof ik.Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nou.. Nee. Ik ken wel iemand die dat wel kanOeh, dus je kan mij helpen met mijn fysiotherapie huiswerk?![]()
Zit op mijn fb. Die zit in d'r laatste jaar geloof ik.Nou.. Nee. Ik ken wel iemand die dat wel kanZit op mijn fb. Die zit in d'r laatste jaar geloof ik.

Even copie/past, een theorie: jullie visie?
"Hoe kijk jij naar het idee dat mensen met relatief veel fast twitch weefsel moeizamer hun vetreserves aanspreken?
En dat dus mensen met veel slowtwitch weefsel dat wel veel sneller doen. Ik kan niet hoog in mijn vet % gaan zitten qua eten, dat merk ik bijna dezelfde week nog bijwijzevan. (negatief) Daar uit zou je dus kunnen concluderen (dat en snelle toename van kracht) dat ik veel fast twitch weefsel bezit?"
Shoot!
) hebben van nature een hogere stofwisseling. Zij moeten veel meer Kcals consumeren om op gewicht te blijven, laat staan in gewicht toe te nemen. Omdat zij meer Kcals verbranden zullen zij dus ook makkelijker vet verbranden. Denk maar aan types die schijnbaar ‘alles’ lijken te kunnen eten zonder vet aan te zetten.Hoezo is het brosience dat je genetisch niet meer slow of fast twitch fibers hebt?
Ik krijg dit gewoon te horen in mijn fysiologie lessen en van mijn docenten bij fysiotherapie.
Het is zelfs onzin wat je zegt.
Je kan niet van bv fast naar slow twitch over schakelen.
Je kan wel van type 2 (fast twitch) wat varieren, naar bv type 2a en type 2b.
Ik heb er wat mooie tabelletjes van in mijn fysiologie boeken, die zal ik wel even laten zien als ik tijd heb

Hoezo is het brosience dat je genetisch niet meer slow of fast twitch fibers hebt?
Ik krijg dit gewoon te horen in mijn fysiologie lessen en van mijn docenten bij fysiotherapie.
Het is zelfs onzin wat je zegt.
Je kan niet van bv fast naar slow twitch over schakelen.
Je kan wel van type 2 (fast twitch) wat varieren, naar bv type 2a en type 2b.
Ik heb er wat mooie tabelletjes van in mijn fysiologie boeken, die zal ik wel even laten zien als ik tijd heb
Wil je dan meteen het verband tussen die spiervezels en vetverbranding in je boek opzoeken? Dat is namelijk wat ik broscience noemde.
Een krachtsporter heeft meer spiermassa en die toegenomen massa bestaat vrijwel uitsluitend uit type 2 spiervezels. Dat zijn de vezels die groeien.

Waarom moet het zo moeilijk?
Je kan van alles proberen met je dieet en zo weet je vanzelf wat het beste werkt.
Je kan van alles proberen met je dieet en zo weet je vanzelf wat het beste werkt.

Gewoon alles tegelijk doen, er is altijd wel iets wat werkt dan![]()

Wat we momenteel aanhouden in de gezondheidszorg =
Type 1
Type 2:
- fast twitch slow fatigue
- fast twitch fast fatigue
Type 2a is dus een fast twitch fiber die meer naar 1 kan neigen.
Type 2b hebben de eigenschap dat ze wat meer naar type 2a kunnen gaan (dus minder fatigue) maar 2a kan minder makkelijk naar 2b.
Van slow <> fast gaan we niet meer uit.
Ik ga zo even het fijne opzoeken in de boeken, ik moet dit weten voor mijn tentamen volgende week![]()
)Ik zie de relevantie ook niet zo van fiber type en dieetstrategie, maargoed kwam hier alleen maar even om op wat inhoudelijke punten te reageren (kon het niet laten)