AndroidHealthClinic

Nitwit's log

Ik ben bezig met de 4 energie leveranciers. (ATP,CP, Afbraak van glucose/glycogeen, en oxydatie van glycogeen/vetzuren.)

De voorkeur voor duursporters om eigenlijk zo lang mogelijk in energie proces 4 (vetzuur oxydatie) te blijven zitten zodat ze op het einde gebruik kunnen maken van afbraak van glucose om nog een eindsprint in te zetten.

En dan natuurlijk heel het anaeroob-alactisch, aeroob-alactisch, anaeroob-lactisch verhaal wat bij die processen hoort.

Maar het lukt me aardig hoor :D

Ik ga inderdaad gehoor geven aan de vermoeidheid en een weekje rust pakken. Dat gaat niet meevallen, gok ik zo.. Maar we gaan het proberen.

Sport en Voeding van Peter van der Zon. Ik vind het een heel heldere cursus. Als ik deze af heb ga ik eens verder kijken wat ik nog meer kan gaan doen.
Gaaf! Klinkt superinteressant. Ik wil ook altijd de theorie achter dingen weten... Zal deze cursus in m'n achterhoofd houden.
:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.422
Ik kan het je wel aanraden ja!

Ja dat las ik inderdaad :D. Je schreef er al vaker over. Maar doe je alleen de basiscursus? Omdat je het ook al over energievoorziening hebt... Ik las dat er meer (vervolg)cursussen zijn die daar bijv. verder op in gaan. Ben je nog meer van plan hierna?

• #1.424
Ja dat las ik inderdaad :D. Je schreef er al vaker over. Maar doe je alleen de basiscursus? Omdat je het ook al over energievoorziening hebt... Ik las dat er meer (vervolg)cursussen zijn die daar bijv. verder op in gaan. Ben je nog meer van plan hierna?

Ik doe nu de basis inderdaad. Daarna 'trainen op kracht, massa en uithoudingsvermogen' en mogelijk daarna nog 'wedstrijdbegeleiding voor bb'ers' en 'sport en doping'.

Lijkt me eigenlijk allemaal wel leuk. :)

Voeding wil ik wel verder uitbreiden maar ik ga even kijken in welke vorm.

Ik doe nu de basis inderdaad. Daarna 'trainen op kracht, massa en uithoudingsvermogen' en mogelijk daarna nog 'wedstrijdbegeleiding voor bb'ers' en 'sport en doping'.

Lijkt me eigenlijk allemaal wel leuk. :)

Voeding wil ik wel verder uitbreiden maar ik ga even kijken in welke vorm.

Leuk! Houd ons op de hoogte over je cursus!
Ik ben zelf ook van plan om een cursus in de richting van voeding te gaan doen, puur voor mezelf, om dingen te begrijpen en om betere keuzes te kunnen maken. Ik dacht aan voedingsconsulent bij het Civas, is ook basis. Maar dit is meer gericht op sport en voeding, nog beter!

• #1.426
Leuk! Houd ons op de hoogte over je cursus!
Ik ben zelf ook van plan om een cursus in de richting van voeding te gaan doen, puur voor mezelf, om dingen te begrijpen en om betere keuzes te kunnen maken. Ik dacht aan voedingsconsulent bij het Civas, is ook basis. Maar dit is meer gericht op sport en voeding, nog beter!

Ja daar heb ik in eerste instantie naar gekeken. Op aanraden van iemand die ik ken. Maar voor mij was het inderdaad belangrijk dat het sport en voeding zou zijn. Aldoende deze keuze.

Ik zal hier mijn bevindingen blijven rapporteren ;)

Laatst bewerkt:
Prima ik blijf meelezen. Goed bezig ;) lekker gemotiveerd en geinteresseerd, heerlijk.
Succes ermee! Ga je voor een diploma of een getuigschrift?

• #1.428
Wil je er je werk van maken dan?

• #1.430
Wil je er je werk van maken dan?
Niet als main job. Als ik ergens al achter ben gekomen is dat de sport wereld een onberekenbare wereld is. CAO-loos, slecht betaalt werk, etc. Niet in loondienst dus. ;)
Als ik dit ga door zetten is het PT op eigen naam.
Daar ben ik wel naar toe aan het werken ja.

Wil je zelf ook wedstrijden draaien? Lijkt me wel een vereiste als PT toch?

Dat is geen vereiste hoor. Is mooi meegenomen en kan je gebruiken om klanten te trekken maar is niet noodzakelijk.

En begrijp je Nitwit. Heb zelf ook een tijdje als fitness instructrice gewerkt maar ik hield het gauw voor gezien. PT naast main job is wel leuk!

• #1.434
Waar komt die wijsheid vandaan? ;) Nee hoor. Niets geen vereiste. Ik ken meer PT-ers zonder wedstrijd ervaring dan met.

Als ik denk dat mijn fysiek er aan toe is om een wedstrijd mee te pakken: dan doe ik dat. Eerder niet. Ik ga om te winnen, niet voor de ervaring.

En begrijp je Nitwit. Heb zelf ook een tijdje als fitness instructrice gewerkt maar ik hield het gauw voor gezien. PT naast main job is wel leuk!
Ja juist. Lekker als erbij dus ;)

De meeste voedingsdeskundigen zijn ook niet altijd super slank ;)
Nee inderdaad! Ik ken overigens best wat 'stevige' voedingsdeskundige. Heel bijzonder. Netzoals een cardio PT-er (no shit..echt hilarisch, bij mij op de sportschool..) Die zelf hartstikke stevig is. :o Lekker reclame.

Ik ben wel van mening dat als je PT doet, je er zelf goed uit moet zien. Ok; je moet het doen met wat je van moeder natuur hebt gekregen, maar een dikke PT-er is echt een No-Go voor mij.
Practice what you preach.

nou als ik zo die arm op jouw avatar eens bekijk.... daar zou ik best wat pt van willen krijgen ;)

Nou het kan toch dat iemand wel de motivatie voor anderen heeft maar niet voor zichzelf; prioriteit bij anderen leggen. Maar ben het wel met je eens dat het er wat gek uitziet.
Je hebt imo inderdaad nu al een prima fysiek voor een personal trainer. Wat Dinky Toy zegt dus. Maar voor jezelf is dit nog niet genoeg, dat is dan ook een heel ander verhaal.. zoals hierboven genoemd.

Ik heb zelf een half jaar 2 dames onder de hoede gehad (ik speelde PT :) )
Vond het zelf erg leuk om te doen en volgens de dames gaf ik goede begeleiding en belangrijk het moet leuk zijn.
Je kan ook niet altijd gelijk de zwaarste dingen doen dus opbouwen en afwisselen.
Ik probeerde dus ook aparte oefeningen met ze te doen wat soms niet alleen functioneel was maar ook vreselijk leuk.
Toen kwamen net die grote ballen in de sportschool onder de aandacht en daar heb ik ze toen na de training wel eens buikoefeningen mee laten doen.

zoals deze zie bij minuut 5.17
De ene die kon het wel en de ander storte elke keer in elkaar
http://www.youtube.com/watch?v=A8ztZchV4Go&feature=related

heb toen ook overwogen om een cursus te volgen.
Het is er nooit van gekomen en soms heb ik er wel eens spijt van
Tja je moet het niet als baan zien maar als hobby waar je soms wat extra mee kan verdienen

• #1.438
Nou.. Zowaar geen moeite om niet te trainen. Mijn voeding is wel strikt maar verder geen training.

Ik ben ook aan het nadenken over mijn training.
Benen = no go. Althans, geen DL en SQ.

Dat laat BOR, MP, BP en incline BP over.
Daarom heen wil ik een nieuw schema gaan bouwen. Ik moet wel. Dat gekloot van de afgelopen tijd was puur en alleen omdat ik mij mentaal niet kon neerleggen bij mijn beperkingen en dus aan het 'rekken' was met gedonder in de hoop dat ik mijn 5x5 weer kon oppakken.

Suggesties zijn zeker welkom.

De beentraining van Gijs hou ik er in. Dat wordt wel een losse training. Ik merk dat deze training door de hoge reps veel impact heeft.

Ma/woe/vrij gaat het worden denk ik (gezien werkrooster)
Woe wordt been-trainingdag en MP.

Ma en vrij moet ik gaan invullen.

Ma:
BP
incl. BP

HIT, 20min. crosst.

Woe:
Benen
MP

Vrij:
BOR
Pull ups

HIT:20min. crosstr.

Wie heeft suggesties om dit toch zo compleet mogelijk te maken?
Ik loop wat vast in wat ik wil (5x5) en wat ik kan. Daardoor vind ik het heel erg moeilijk om een goed nieuw schema te maken.
Ik moet volgende week gewoon beginnen met een nieuwe start..en nu goed.

Doel: massa behouden en gainen + droger trainen. Gaat pittig worden maar ik wil het wel gaan proberen. Ik wil nog zo'n 3% zakken in vet..Dat wil ik gaan doen dmv HIT in 2trainingen mee te gaan nemen.
Voeding gaat naar 35/45/20. Vet just doesn't do it for me. Kcal ga ik niet heel ver naar beneden brengen, ik merk dat ik die 2000 waar ik deze week op zit, echt nodig heb. (tijdens 5x5 zat ik op 2300!)

Kortom: Shoot! Alle tips, op alle fronten zijn even heel hard welkom. Ik zit vast in mijn drang naar 5x5.:( Maar ik wil wel volgende week van start en er echt voor gaan om het anders te doen.

Sorry, misschien heb ik iets gemist maar waarom geen 5x5?

Terug
Naar boven