- Waardering
- 658
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 125kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die pak ik sowieso wel 5x5. Ik moet er alleen een beetje omheen gaan bouwen.Dat had ik gelezen mop, maar waarom geen 5x5(BOR/MP/BP)?
(maandag)Hey joh, ga eens snel trainen!
Hoe gaat het met je rust week? Merk je dat je lichaam nu beter aanvoelt en je weer meer energie over hebt?
Damn. Ik begreep je verkeerd.
Doe je biceps bij BOR en triceps bij BP.
Maakt niet uit dat het zwaar is. Biceps doet mee met BOR, triceps bij BP.
Ik doe na benen nog 1 oef 4x8 biceps, na borst nog 1 oef 4x8 triceps (naast m'n aparte armendag).
Voor biceps zou ik concentration curls doen, voor triceps one arm triceps extension of rope pulldowns.. Zijn allemaal oefeningen waar je je 100% focust op biceps of triceps en waarbij je ook niet kan smokkelen.
Als je toch van schema wisselt en wat meer assistance work wil gaan doen, zou je ook overwegen om je trainingen te gaan afwisselen tussen kracht en volume. Dus bv de ene keer dat je een spiergroep traint 5x5, of 3x3 en de andere keer meer volume 3x8/10/12.
Ik kan niet zeggen dat ik veel energie over heb nee. Dat nog niet. Ik mis het trainen deze week ook niet echt, raar genoeg. Het is even goed zo.
Kan idd goed zijn.. Ik smokkel niet op mijn oefeningen hoor, ben wat dat betreft wel strikt!
Ja, kan idd een goed idee zijn maar hoe puzzel je dat zo neer dat het ook nut heeft? Daar heb ik geen bergen met ervaring mee.
De ene week 5x5, week er op 3x3 en meer gewicht, week daarop 3x8/10 en lager gewicht?

).
Je moet nog een beetje je eigen visie krijgen en het vertrouwen dat je elke training een goed gebalanceerd geheel neerzet. Uitgaan van plezier en dan komt het goed. Anders kom je maar eens wat trainingen meedoen bij FPA.

) auto te hebben, dan kom ik er op terug!Inderdaad; er zijn zoveel schema's, waar ook weer vele varianten op zijn. Uiteindelijk is geen enkel van die schema's/varianten de ultieme sleutel tot succes, want anders zou iedereen hetzelfde trainen (uitgaande van eenzelfde doel).
Ik deel de mening van g-men dat je een schema moet kiezen wat lekker voelt en je plezierig vind. Als je plezier hebt ben je automatisch meer gedreven, gefocust, etc. Plezier kan ook indirect zijn, bijvoorbeeld omdat een schema je een uitdaging geeft. Natuurlijk moet het samenhangend zijn, gebaseerd zijn op de juiste principes en aansluiten bij je doelen, maar 3 x 8, 5 x 5, volume met powertraining afwisselen maakt vrij weinig uit.
Ik wissel nu al een tijdje volumetrainingen met powertrainingen omdat ik het leuk vindt en het lekker voelt en ik vooruitgang boek. Voor mijn maatjes geldt hetzelfde, maar zij doen een 2-dagen split op 3 x 8. Of de vooruitgang sneller kan door een betere training? Uiteindelijk wel, geldt voor ons alledrie in dit voorbeeld, maar dan zijn zoveel andere aspecten van groter belang (meer rust, betere voeding). Wat belangrijker is is dat we allemaal telkens gemotiveerd zijn en daardoor ons schema strict volgen (het enige wat momenteel wel goed lukt).
Zoek niet naar het perfecte schema in het opzicht van reps/sets/soort training/oefening, maar stel een schema samen wat je voldoende gemotiveerd houd; uiteindelijk is dat het perfecte schema voor je is mijn mening. Daar zit helaas een trial-and-error fase in waarin je voor jezelf moet ontdekken wat goed voelt![]()
Alle andere manieren van trainen lijken voor mij dan min of meer 'niet afdoende'/'niet compleet'.
Klopt, zat ik mij later ook te bedenken ook ivm schouders.Probeer eens je rug ipv in elkaar te trekken zo wijd mogelijk te maken. Dan zal het er beter uitkomen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik merk dat mijn rug lekker gaat en blijft gaan. Ookal kan ik beperkt mijn rug trainen. Eigenlijk ben ik er wel blij mee. Als ik iets mooi vind dan is het wel een mooi gespierde rug. Ik ben er nog niet..we buffelen gestaag door.![]()

Ja, die tat moet ik nog eens wat aan laten doen. Die staat er al bijna 10 jaarHey Nit jij bent toch niet een van de tattoo killers?! Die hadden ook chinese tekens op hun rug!
OT: Mooi vrouwelijk figuur. Lekker zo doorgaan en ik ben het helemaal met je eens, gespierde rug is het vetste wat er is. Borst is zo overrated.