MuscleMeat

Nitwit's log

Vind triceps kickback niet echt een geschikte eerste oefening voor je triceps, zou eerder een cable pushdown of iets dergelijks doen (je zou bijv. ook al je incline met smalle grip kunnen doen). Is teveel een afwerkoefening.

Flyes zou ik niet aan het einde van je training doen, eerder voor mijn armen net achter rug.

Oja kickbacks waren mij destijds ook al afgeraden door weet niet meer wie.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.483
Ma:
BP 5x5
incl. BP 5x5
Lying tri (bb) extensions 4x8
Tri kickback 4x8
Shrugs 4x8

HIT, 25min. crosst.

Woe:
MP 5x5
Push ups (zo veel mogelijk)

Benen volgens Gijs zijn schema:
Bulg.split sq. 3x20
Hyperext. 3x15
Hip bridges 3x15
Calf raises (toch staand, ik kan het wel)3x25 met 60kg
Leg raises 3x20
Planken 3x1 min. (als ik het er nog uit krijg)

Vrij:
BOR (5x5)
Pull ups
Lat. puldown 4x8
Cable face pul 4x8
Flyes 4x8 (borst hier ivm veel borst op maandag)
Bicep dbconcentr. curl 3x10
Bicep bbcurl 3x10

HIT:25min. crosstr.

Ik geloof dat ik hier aardig mee zou kunnen leven.
Als ik een dag extra kan trainen zou ik nog buik los meenemen. Maar dat hangt heel erg af van mijn rooster + zoon.

Tips?? Commentaar?

Aangepast Dirk, alleen vind ik de cable pushdown echt ruk. 22,5 kg is daar ook max. Ik heb de kickback met de extension gedraaid. Voor mij maakt dat eigenlijk weinig uit, waarom zou je dat zo doen?

---------- Post toegevoegd Sun 15 Apr 2012 om 12:42 ----------

Oja kickbacks waren mij destijds ook al afgeraden door weet niet meer wie.
Mascha heeft het in haar log daar juist wel over. Ik vind ze ook wel fijn om te doen eigenlijk, al kan ik ze niet zwaar.

Nog een bp erbij pakken (small bp voor tri's is voor mij echt 1 handje er tussen)zie ik niet zitten.

Ik heb net de foto's gezien.
Wil je nu 3% zakken?
Waarom? Dan blijft er niks over ja.
Bedoel het niet lullig, maar je hebt eerst spiermassa nodig om te cutten.
Als ik jou was zou ik eerst gaan bouwen, iets boven onderhoud eten, maar wel schoon.

• #1.485
Het aller liefste zou ik met iemand meedraaien die wedstrijd ervaring heeft. Maar goed, hier in de buurt is weinig te vinden geloof ik. In alle 2 de sportscholen waar ik train ben ik de enige die zo traint. Weinig vrouwelijk inspiratie daar te vinden.

Ik ga binnenkort wel een keer naar FPA, daar wat inspiratie op doen met Gijs. :)

Ik zit op een punt waar alles nauw komt en ik vertrouwen in mijzelf verlies wegens gebrek aan ervaring. In mijn hoofd weet ik het wel maar ik raak afgeleid en daardoor raak ik overzicht kwijt. Vervolgens ga ik twijfelen. Zo dom eigenlijk..

Ik kan ze ook niet zwaar, maar vond ze ook niet leuk meer om te doen; te lang mee bezig. Dus daarom overhead db extensions gepakt. Gaan m'n triceps toch iets meer van "branden". Dips werden me ook aangeraden, maar nog niks mee gedaan.

Mja 3% zakken is wel erg veel. Ze heeft wel spiermassa, zeker, maar ik zou ook bang zijn om het kwijt te raken :p.

• #1.487
Ik heb net de foto's gezien.
Wil je nu 3% zakken?
Waarom? Dan blijft er niks over ja.
Bedoel het niet lullig, maar je hebt eerst spiermassa nodig om te cutten.
Als ik jou was zou ik eerst gaan bouwen, iets boven onderhoud eten, maar wel schoon.
Ik eet altijd schoon. Ik zit op dit moment rond 2000kcal, tot een week of 3 terug zat ik op 2200/2300kcal.

Uiteindelijk wil ik 3% zakken ja. Maar meer massa is mij ook lief. Ik weet het, ik wil iets dat voor onmogelijk aangezien wordt. :o

Ik zit op een punt waar alles nauw komt en ik vertrouwen in mijzelf verlies wegens gebrek aan ervaring. In mijn hoofd weet ik het wel maar ik raak afgeleid en daardoor raak ik overzicht kwijt. Vervolgens ga ik twijfelen. Zo dom eigenlijk..
Ik denk, dat dat menselijk is ;).

Aangepast Dirk, alleen vind ik de cable pushdown echt ruk. 22,5 kg is daar ook max. Ik heb de kickback met de extension gedraaid. Voor mij maakt dat eigenlijk weinig uit, waarom zou je dat zo doen?

Mascha heeft het in haar log daar juist wel over. Ik vind ze ook wel fijn om te doen eigenlijk, al kan ik ze niet zwaar.

Jouw intentie is nu om massa te bouwen, Mascha is natuurlijk in een veel verder gevorderd stadium. Je kan dat prima als 3e oefening doen, maar zou altijd beginnen met een zware oefening (beter nog 2). Jammer dat jullie cablestation niet zwaarder gaat! Overhead cable extension of reversed grip cable pushdown vind ik ook erg fijne oefeningen.

Nog een bp erbij pakken (small bp voor tri's is voor mij echt 1 handje er tussen)zie ik niet zitten.

Ik begin maandag ook vaak met vlak bankdrukken de incline daarna doe ik dan al vaak smal, je pakt dan evengoed ook bovenkant borst aan.!

• #1.490
Jouw intentie is nu om massa te bouwen, Mascha is natuurlijk in een veel verder gevorderd stadium. Je kan dat prima als 3e oefening doen, maar zou altijd beginnen met een zware oefening (beter nog 2). Jammer dat jullie cablestation niet zwaarder gaat! Overhead cable extension of reversed grip cable pushdown vind ik ook erg fijne oefeningen.

Ik begin maandag ook vaak met vlak bankdrukken de incline daarna doe ik dan al vaak smal, je pakt dan evengoed ook bovenkant borst aan.!

Cable station gaat wel zwaarder :D Ik niet. :o

Incline smaller pakken.. is ook een idee ja..

Cable station gaat wel zwaarder :D Ik niet. :o

Incline smaller pakken.. is ook een idee ja..

Doorbijten dan! Is gewoon een hele goede massaoefening voor je triceps! En oefening baart kunst, net als bij dumbbelloefeningen, dan maar wat minder kilo's. Komt vanzelf, en dan kan je nog meer varieeren wat het trainen alleen nog maar meer uitdagend houdt.

Je foto's! Supermooi.

Wow, mooie foto's!! Ik zou niet lager in BF gaat, dan verlies je echt je bodybuilding look.

• #1.494
Ik was vergeten dat ik vorig jaar april ook foto's heb gemaakt (toen was ik net een maand begonnen met 'trainen')

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Sun 15 Apr 2012 om 14:09 ----------

Wow, mooie foto's!! Ik zou niet lager in BF gaat, dan verlies je echt je bodybuilding look.

Thanks lady's.. :)

BF moet ik goed over nadenken inderdaad. Toch heb ik het idee dat het %vet dat op mijn lijf zit, op foto niet zo goed overkomt :o

mooie progressie,lekker doorgaan zo;)

Foto's vertekenen altijd ;). Dat is gewoon zo.

Maar super om die vooruitgang te zien, mooi jaartje werk!

Super mooi lichaam hoor! Dus niks om over te twijfelen. Je hebt een hele goede progressie gemaakt in een jaar!

Ik vind, dat als jij nog 3% in vet wil dalen, dan moet je dat gewoon doen. Want het gaat immers om jou, niet om anderen. Wil je dan van 14% naar 11%? Respect!

Wat ik persoonlijk minder mooi vind (maar ik weet dat het gros het niet met me eens is) is dat als je nog verder zou dalen in vet%, dat je heupen dan in verhouding met taille vrij breed wordt. Dat is voor mij een teken dat je dan 'te' dun bent voor je lichaamsbouw. Maar goed. Je bent nu mooi in verhouding en hebt mooi zichtbare spieren. Als jij nog wil dalen in vet%, gewoon doen. Dan kun je dit najaar lekker gaan bouwen.

Top progressie.

Mooie foto's.
ik ben er zelf nu achter doordat ik dit zie dat ik het niet te snel moet willen maar dat ik alles met wat.lagere gewicht het moet doen met herhalingen en goed afwerken en geduld hebben toch?
Voor de rest ben je een goed voorbeeld voor me en ik ga mijn best doen om dat ook te kunnen bereiken ... Thanks meis !!!!! :D

• #1.500
Super mooi lichaam hoor! Dus niks om over te twijfelen. Je hebt een hele goede progressie gemaakt in een jaar!

Ik vind, dat als jij nog 3% in vet wil dalen, dan moet je dat gewoon doen. Want het gaat immers om jou, niet om anderen. Wil je dan van 14% naar 11%? Respect!

Wat ik persoonlijk minder mooi vind (maar ik weet dat het gros het niet met me eens is) is dat als je nog verder zou dalen in vet%, dat je heupen dan in verhouding met taille vrij breed wordt. Dat is voor mij een teken dat je dan 'te' dun bent voor je lichaamsbouw. Maar goed. Je bent nu mooi in verhouding en hebt mooi zichtbare spieren. Als jij nog wil dalen in vet%, gewoon doen. Dan kun je dit najaar lekker gaan bouwen.

Ik ga gewoon bouwen (zo droog mogelijk) en dan zien waar ik strand. Mijn vet wil ik gewoon laag houden en liefst lager krijgen dan dat het nu is. Dan zou ik idd op zo'n 11 % uitkomen. Maar ik heb het al eerder gezegd; ondanks dat ik 2x gemeten ben met een gekalibreerde tang en door ervaren persoon, ben ik nog steeds van mening dat ik hoger zit in mijn vet dan die 14%.
Ik snap wel wat je bedoelt met het stukje over te brede heupe tov taille. Ik ga gewoon foto's etc. in de gaten houden en op die manier bekijken welke actie ik moet ondernemen om het goed in verhouding te houden.

Mooie foto's.
ik ben er zelf nu achter doordat ik dit zie dat ik het niet te snel moet willen maar dat ik alles met wat.lagere gewicht het moet doen met herhalingen en goed afwerken en geduld hebben toch?
Voor de rest ben je een goed voorbeeld voor me en ik ga mijn best doen om dat ook te kunnen bereiken ... Thanks meis !!!!! :D

Te snel = een no-go inderdaad. Rustig aan, daar heb je het meeste baat bij.
Ik zit juist hoog in gewicht en laag in herhalingen, maar goed, ik ben een luie sporter :o

Dank je voor de complimenten allemaal.

Terug
Naar boven