AndroidHealthClinic

Nitwit's log

Trainen dikke! :mad:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.705
Ik zie dat nog niet gebeuren hoor ;) Ben een beetje nuchter ingesteld. Volgens mij doet ook half NL mee :D

Goed, de training van vandaag.. is dus niet bevallen. Te lang.
Ik ga 1x per week een crossfit achtig iets doen met mijn trainer, ik heb nog 2 dagen die ik zelf invul.
Nu had ik voor vandaag borst/rug op de planning maar de training is te lang. Dat bevalt mij helemaal niet.

Even warmdraaien op de crosstrainer: 15 min.

BP
1x5x47,5
1x5x50
1x5x52,5
1x5x50
1x5x47,5

Incl. BP
1x5x37,5
1x5x40
1x5x42,5
1x5x37,5
1x5x32,5

Cable flyes (liggend)
Geen idee wat mij mankeert, maar met db's doe ik ze met 8/9kg..ik had echt moeite met 7,5kg :o en dat was gewoon te zwaar. Kneus.

1x8x5
1x8x7,5
1x8x5
1x8x5

Pull ups
1x8
1x7
1x6

T Bar Row
1x8x30
1x8x40
1x8x40
1x8x30

Nee..volgende keer toch weer BOR. Met deze heb ik minder feeling.

Face Pull
1x8x15
1x8x17
1x8x20
1x8x22,5

Te licht begonnen maar goed..volgende week beter.

Nee. Dit is het niet. BOR wil ik net als BP en Incl. BP lekker zwaar kunnen doen, dat viel nu gewoon tegen.
:mad:
Ik heb er lang over gedaan, terwijl ik niet absurd veel rust heb gepakt.

Vond dat wel een lekkere combinatie juist. Staat je rug helemaal op spanning tegen de tijd dat je gaat benchen.
Maar goed, je moet er wel de energie en tijd voor hebben.

Wat is lang?

• #1.708
Ik doe het precies zoals in bovenstaande volgorde staat. Eerst borst dan rug..

Zou persoonlijk voor upper/lowerbody split gaan, als je die andere dag ook al fullbody traint. Anders krijg je het toch nooit in twee dagen?

• #1.710
Ik geloof dat ik 1 uur en een kwartier ben bezig geweest. Doorgaans haal ik net de 45 minuten. Voor mij is dat optimaal trainen.

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 20:00 ----------

Zou persoonlijk voor upper/lowerbody split gaan, als je die andere dag ook al fullbody traint. Anders krijg je het toch nooit in twee dagen?
Heb ik ook overwogen maar ik mag bijna niets doen op mijn benen. Behalve het gedeelte van Gijs.

Ik had nu bedacht om 1 dag de training te doen zoals hierboven staat, 1 dag dan fb crossfit met trainer en 1 dag: MP, cable raises, en benentraining.

Je moet eens kappen met op jezelf mekkeren. Niet elke training kan je pieken. Als ik zo zou worden na elke iets mindere training.. Niet goed voor je.. Cortisol ;)

Ik vind wel dat je BP en IBP mooi dicht bij mekaar liggen. Bij veel mensen zie ik daar toch wel redelijk grote verschillen tussen. Helemaal omdat je ze na mekaar doet.
Gewoon een nette training dus.

Nee. Dit is het niet. BOR wil ik net als BP en Incl. BP lekker zwaar kunnen doen, dat viel nu gewoon tegen.
:mad:
Ik heb er lang over gedaan, terwijl ik niet absurd veel rust heb gepakt.

Als je rows lekker zwaar wil doen, waarom doe je dan eerst pullups en flyes? Eerst compounds, dan isolatie is sowieso aan te raden, maar zeker als je op de klok moet letten. Daarbij kun je bijv. oefeningen als flyes en facepulls perfect supersetten = tijdwinst. Zijn gewoon een paar tips, verder super bezig hoor, lees al een tijdje mee.

• #1.713
Als je rows lekker zwaar wil doen, waarom doe je dan eerst pullups en flyes? Eerst compounds, dan isolatie is sowieso aan te raden, maar zeker als je op de klok moet letten. Daarbij kun je bijv. oefeningen als flyes en facepulls perfect supersetten = tijdwinst. Zijn gewoon een paar tips, verder super bezig hoor, lees al een tijdje mee.

Ja, kan ik ook nog doen inderdaad. Ik had nu echt op spiergroep gewerkt.
Pull ups zijn een beetje een 'dingetje' voor mij. Normaal kan ik die ook wat meer, maar ik was al aardig aan het aftaaien.

Het beste zou zijn als ik 4 dagen zou kunnen trainen. Maar helaas. Dat gaat 'm niet worden.

Dank je voor de tips, ik ga het eens meenemen.

Ja weet je.. Net wat al gezegd is.. De ene training piek je.. En de andere training is ietsje minder.. So what? Ik vind er niks mis mee! En Ja de ene keer doe je er iets langer over.. Lekker belangerijk:p

Het blijft een marathon Nitje;)

Vind dat juist het fijnste, dat zelfs als je een zwak dagje hebt, je toch weer een bijdrage voor progressie hebt gedaan.

Jij bekijkt het heel anders ;)

• #1.717
Ja. Ik zie het als falen. Dat gezoek in mijn schema's idem, niets voelt als ideaal. Ik heb continu het gevoel dat ik iets over het hoofd zie of dat het niet voldoende is wat ik doe.

Hoezo prestatiedrang?

Alleen maar beter dat je dat hebt, houd je motivated

Mooie training. En grote cijfers bij je BP en Incl BP. :D

...........Nee. Dit is het niet. BOR wil ik net als BP en Incl. BP lekker zwaar kunnen doen, dat viel nu gewoon tegen.....

Ik vind een BOR ook lekkerder dan een T-Bar row. Maar zo af en toe wisselen is wel goed voor je focus, tenminste ik bekijk na een training met T-bar altijd extra naar mijn BOR.

Toch een mooie training!

Terug
Naar boven