XXL Nutrition

Nitwit's log

Al met al een mooie training weer Nitwit! Het is overigens niet verstandig kabels met dumbbells te vergelijken..doe gewoon wat goed aanvoelt. So what dat dat lichter is dan wat je met dumbbells doet!:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.722
Ok, schema gemaakt.

Waar heb ik het op gebaseerd? Basis die ik er in wil houden (BOR, BP, MP + benen)
Ik ben gaan inschikken omdat ik 1 dag met trainer train, maar wel mijn 'eigen ding' nog wil kunnen doen.

Ik miste in de training zoals ik hem eerst had uitgedacht, de losse bi/tri oef.
Dus die heb ik nu toch toegevoegd. Met als gevolg dat ik de keuze moest gaan maken om een langere training te houden, dat is dus mijn 'compromis' waar ik even mijn rust in moet vinden.
Als ik een dag meer de ruimte zou hebben om te trainen: zou dat ideaal zijn, maar goed, mijn leven laat het niet toe.

Op en aanmerkingen zijn welkom, ik wil deze training echt eens een maand of 2 gaan volhouden zonder af te wijken.

1 dag met trainer
Crossfit/superset achtig gebeuren. FB
1 dag benen+MP

MP 5x5
Cable side raises 4x8
Tri pushdown vs bicep bb curl (staggerdsets)4x8
Tri extensions vs bicep db hammercurl (“ “)4x8

Bulg.split sq 3x20
SLDL 3x10
Calf raises 3x25
Hyper ext.3x15
Hip bridges 3x20

1dag BP + BOR
BP 5x5
Incl. BP 5x5
BOR 5x5

Pull ups
Cable flyes vs facepull (“ “ ) 4x8

Thuis:
Planken
Push ups

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 21:39 ----------

Cardio ..als ik zin heb..hahah.

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 21:41 ----------

ik merk overigens dat ik modder met mijn doelen. Ik wil EN sterkter EN meer massa EN droger.
Euh.. Juist.

Droger mag op de wat langere termijn, toen ik met de trainer bezig was met lichter gewicht (want supersets) merkte ik dat ik echt de balen had van het feit dat ik niet zwaar kon trainen. Dat ligt mij gewoon goed, dus daar moet ik op blijven focussen.
Massa is dus het doel.. Droger komt wel.

Hmmz.. Als massa het doel is kan ik beter van mijn 5x5 afstappen zit ik mij te bedenken. Meer 4x8 op BP e.d?

Laatst bewerkt:
Ik geloof heilig in compounds op 5x5. De rest op 3/4x8. Als je op je compounds sterker wordt, word je ook op de assists sterker. Meer kracht=meer gewicht=meer massa.
Dus BP/MP/BOR op 5x5.

Je hebt in ieder gevallen doelen genoeg meid, dat is goed voor je motivatie! knallen maar

• #1.726
Ik geloof heilig in compounds op 5x5. De rest op 3/4x8. Als je op je compounds sterker wordt, word je ook op de assists sterker. Meer kracht=meer gewicht=meer massa.
Dus BP/MP/BOR op 5x5.

Ja ik ook. Ben dol op 5x5 en de compounds. Ik heb er mentaal ook nog steeds geen vrede mee dat ik geen squats en eigenlijk geen DL mag doen :(

Maar goed, dat komt wel weer..Hoop ik dan.

Ik was alleen vanuit massa oogpunt aan het denken: beter 4x8? Alhoewel ik in mijn hart ook liever 5x5 aanhoud.:D

Ja ik ook. Ben dol op 5x5 en de compounds. Ik heb er mentaal ook nog steeds geen vrede mee dat ik geen squats en eigenlijk geen DL mag doen :(

Maar goed, dat komt wel weer..Hoop ik dan.

Ik was alleen vanuit massa oogpunt aan het denken: beter 4x8? Alhoewel ik in mijn hart ook liever 5x5 aanhoud.:D

Ja ik snap dat je SQ en DL mist, maar het is niet je eigen keuze om deze niet te doen. Je doet wat je kan.
Ik snap wat je bedoelt met of 5x5 of 4x8. Maar check mijn schema maar eens.
Ik pak compounds altijd op 5x5 voor de ontwikkeling van kracht. Meer kracht is meer massa. De kracht die je ontwikkelt op 5x5 ga je weer baat bij hebben bij de oefeningen die je op 4x8 doet.

Ja ik snap dat je SQ en DL mist, maar het is niet je eigen keuze om deze niet te doen. Je doet wat je kan.
Ik snap wat je bedoelt met of 5x5 of 4x8. Maar check mijn schema maar eens.
Ik pak compounds altijd op 5x5 voor de ontwikkeling van kracht. Meer kracht is meer massa. De kracht die je ontwikkelt op 5x5 ga je weer baat bij hebben bij de oefeningen die je op 4x8 doet.

Dat is een beetje kort door de bocht natuurlijk...

Maar omdat kracht en massa beiden haar doel zijn, sluit ik mij aan bij het advies in je eerdere post

Ik geloof heilig in compounds op 5x5. De rest op 3/4x8.[...]

• #1.729
Nou, ik had een uurtje 'over' dus even snel op en neer richting gym. Toch even los mijn benen trainen, morgen de rest

(morgen weer tijd gebrek dus vandaar)

Het is vies benauwd, ook tijdens het trainen. Dat merk je wel zeg :eek: Plakkerig..

15min. crosstrainer

Bulg.spl. sq
3x15

Hyper ext.
3x15

SLDL
3x10x32,5

Calf raises
5x15x60kg

Hip bridges
3x15

Ik heb er te lang over gedaan om te herstellen van mijn vorige beentraining (zaterdag), de fysio heeft mijn hamstrings los gehaald (auw auw auw)
Ben benieuwd hoe dat nu verloopt!

Ik bewonder de motivatie en doelen wel hoor Nitwit!:D Wat staat er vandaag op de planning?

edit: Je hebt al getraind!:D

Mooie training neer gezet met de ontzettende vieze benauwde weer! Ben benieuwd wat dat mij gaat brengen vandaag!:eek:

• #1.731
Euhm, bovenstaande training..grinnik.

Edit, dat was een ninja edit..haha

Hmmm heb ik weer net op cardiodag dat het plakkerig weer is....

hip bridges:) goeie training toch. Ik ben mijn benen lichter gaan trainen omdat ik keer op keer dagen naar de klote was en daar leed mijn cardio en rugby erg onder. Herstel na een flinke benen training duurt gewoon te lang.

• #1.733
Hmmm heb ik weer net op cardiodag dat het plakkerig weer is....

hip bridges:) goeie training toch. Ik ben mijn benen lichter gaan trainen omdat ik keer op keer dagen naar de klote was en daar leed mijn cardio en rugby erg onder. Herstel na een flinke benen training duurt gewoon te lang.

Ja, maar als je ziet wat ik doe?? Het voelt als 'niets' als ik naar de letters kijken. (laat ik het zo zeggen)
Maar als ik bezig ben schiet mijn hartslag ook omhoog, vooral bij bulg.sq.
en uiteindelijk ben ik toch best gaar na die training.

Ik had zaterdag mijn benen getraind en dat voelde ik gisteren nog steeds. Dat is in mijn ogen te lang.

Oh ja, die Hip Bridges..haahh..ziet er altijd charmant uit..

Wat zeggen gewichten, bij een PLer alles, voor een bodybuilder toch eigenlijk niks:)

Hip bridges, ik wil ze ook doen ivm mijn holle rug, maar die doe ik dus mooi thuis hehe.
Zullen wel wat kerels naar je gekeken hebben.
Mooi hoe übergemotiveerd jij altijd klinkt in je posts, goed bezig Nitwit!

Dan zou je de frequentie omhoog kunnen gooien van je benen trainingen. Als je maar 1 x in de week doet is het normaal dat je er langer last van hebt. Bij 2-3 x per week zul je er al.een stuk minder lang last van hebben

• #1.737
Dan zou je de frequentie omhoog kunnen gooien van je benen trainingen. Als je maar 1 x in de week doet is het normaal dat je er langer last van hebt. Bij 2-3 x per week zul je er al.een stuk minder lang last van hebben

Zou ik heel graag willen maar ik merk dat ik altijd wat 'na-last' heb op mijn SI gewricht. Als ik 2x per week benen ga trainen kan ik donder op zeggen dat het verkeerd schiet..
Ik heb het overwogen maar zie er nog even vanaf. Voor het eerst verstandig. :D

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 23:12 ----------

Hip bridges, ik wil ze ook doen ivm mijn holle rug, maar die doe ik dus mooi thuis hehe.

Euh, ja, daar probeer ik dus niet op te letten :D:o Ik heb ook altijd ongevraagd spotters bij het benchen.. Men vindt het nodig om met mij mee te kijken :o

Thanks, aan motivatie geen gebrek. Alleen als ik mijzelf mentaal even in de weg zit.

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 23:12 ----------

Wat zeggen gewichten, bij een PLer alles, voor een bodybuilder toch eigenlijk niks:)

Sstttt. ik ben een PL-BBRT.. 5x5 was mijn basis..nothing else. Daarmee ben ik gaan bouwen :rolleyes:

Goed bezig brah!

lekker belangrijk wie er naar je kijkt. Als je goed doorzet met trainen durven ze je op termijn niet eens meer lastig te vallen.

Terug
Naar boven