Fitness Seller

Nitwit's log

Als je een spotter nodig hebt bij bodybump....

is bodypump egt zo zwaar?

haha, daarom zeurt iemand op men stage er altyd over ( 6x per dag, hijs mentaal niet 100)

@ killy, bedoel je als spotter of om de spot mee te drijve?:O

• Topic Starter Topic Starter
Ja, als je gewoon normaal gewicht pakt is BP zwaar! Het is een andere manier van trainen he? Bij ons is het: 5x5/8x4 (althans bij mij)
Daar ben je met je gewicht echt Tig herhalingen aan het doen! En dan tussendoor op ander tempo (1/2/1, 1/4/1) Zonder te stoppen he..

Geloof me; dan kun je sterk zijn wat je wilt, het is gewoon zwaar!

Bodypump heeft zeker zijn eigen waarde als trainingsvorm en iemand die zegt dat het niet zwaar is heeft het nog nooit gedaan.

Je bent in extremis je lactaatsysteem aan het trainen. Het is ook een goede manier om je glycogeenvoorraden tot op de bodem leeg te maken. Als je het regelmatig doet zullen die voorraden toenemen.

Voor kracht/massa doet het echter helemaal niets.

Bodypump heeft zeker zijn eigen waarde als trainingsvorm en iemand die zegt dat het niet zwaar is heeft het nog nooit gedaan.

Je bent in extremis je lactaatsysteem aan het trainen. Het is ook een goede manier om je glycogeenvoorraden tot op de bodem leeg te maken. Als je het regelmatig doet zullen die voorraden toenemen.

Voor kracht/massa doet het echter helemaal niets.

Je verbetert er toch ook je spieruithoudingsvermogen mee? Lijkt mij vanzelfssprekend dat als die verbetert, je die laatste rep waar je normaalgesproken op failt er dan wel langzaam uitkan persen.

Je verbetert er toch ook je spieruithoudingsvermogen mee? Lijkt mij vanzelfssprekend dat als die verbetert, je die laatste rep waar je normaalgesproken op failt er dan wel langzaam uitkan persen.

Ja. "je lactaatsysteem trainen" = spieruithoudingsvermogen :)

Geloof me; dan kun je sterk zijn wat je wilt, het is gewoon zwaar!

Klopt helemaal. Ik heb het een jaar lang 3x per week gedaan en vond het heerlijk. En vaak zat ik na de warming up te denken, waar begin ik weer aan:o:D. Na het uurtje gaf het een heerlijk voldaan gevoel. Ik sta er nog steeds versteld van dat er meiden zijn die 3-4min staan te squaten met 25kg op hun schouders.

Ja inderdaad, het is puur die uithouding! Met dat gewicht in je nek oid.
Toen we richting tri's gingen had ik het echt zwaar, dan te bedenken dat ik maar 7kg er aan had hangen. Het was het laatste onderdeel en ik was echt uitgeput tegen die tijd.

Onvoorstelbaar die les!

Mijn eigen training ligt al een anderhalve week stil :-(
Door die training heb ik 3 groepslessen gedaan maar verder geen eigen training. Op dit moment heb ik last van een stijve rug.

Morgen fysio en dan ga ik morgen ochtend proberen te knallen!

Ik was altijd blij dat je na het squaten lekker kon liggen voor de borstoefening:). Vervelend dat je training stil ligt, hopelijk doet de fysio ook weer wat wonderen. Hoe vond je XCO? Ik vond dat ook lekker pittig.

XCO was een stuk pittiger dan verwacht ook! 1 keer heeft dat ding rondgevlogen..goddank niet tegen iemand aan. (Was een wonder want het was heel erg druk!)
Dat vasthouden van die squat (lekker diep) en dan die twists moeten doen.. ai ai ai..

Ik heb 2 dagen echt spierpijn gehad in mijn bovenarmen en 1 dag spierstijfheid. Lekker man ;-)

+1 voor fysio, ik hoop later ook zulke vrouwen over de vloer te krijgen :p

:d

Vandaag mijn 1e training van het nieuwe jaar er op zitten!

Nou ja, training..poging tot, aangezien mijn onderrug vast zit en gisteren een zenuw bekneld zat waardoor ik pijn in mijn linker been had.
God ik ben gammel.. :mad:
Eind deze maand kan ik bij de orthomanueeltherapeut terecht, hopelijk kan hij verschil maken. Er staat gewoon ergens iets niet goed qua wervel/SI gewricht.

Na een tijdje geen squats, vandaag even opgepakt met 30kg. Fysio had liever dat ik het zonder gewicht zou doen; maar dan blijf ik wel thuis. ;)

4x10/30kg SQ
4x8/30kg BP (last van mijn schouder gehad dus ook hier maar even gewoon warmdraaien)
1x10/15kg, 1x10/20kg, 1x10/25kg MP Gewicht ook even laag gehouden ivm schouder
Lat.pulldown 1x10x30kg/1x10x35kg/1x10x40kg/1x10x45kg
Row 1x10x20kg/2x10x30kg
3x15/15kg bbcurl, laag in gewicht hoger in reps
3x15/8kg Db hammercurl
3x10/7kg db kickback (tri's)
3x10/8kg fly's
3x5 hammergrip pull ups
3x15 leg raises

Al met al een beetje laag in gewicht gebleven, even zien wat mijn lichaam hiermee gaat doen. Toch de reps wat omhoog gegooid omdat ik anders het idee heb dat ik helemaal niets aan het doen ben.

Morgen draai ik op het werk weer een XCO les mee :D gaat ook spier-auw doen..weet ik nu al :cool:

Was het wel goed te doen qua pijn?

Vandaag op het werk een paar spartan-workout dingetjes meegedaan. Verschillende manieren van pushups. Leuk!:)

Morgen hoop ik toch echt even aan mijn eigen training toe te komen.

Zondag trainen met DG80, even wat nieuwe dingen aanleren en techniek verbeteren..altijd leuk! Ik train altijd alleen dus er zullen ongetwijfeld foutjes insluipen. Even check/check/dubbel check doen.

Update volgt!

Vandaag op het werk een paar spartan-workout dingetjes meegedaan. Verschillende manieren van pushups. Leuk!:)

Zondag trainen met DG80, even wat nieuwe dingen aanleren en techniek verbeteren..altijd leuk! Ik train altijd alleen dus er zullen ongetwijfeld foutjes insluipen. Even check/check/dubbel check doen.

Update volgt!
goeie progressie tot nu toe,
iron mind en goede ingesteldheid = top !
ga je volgen ;) succes nog

Update volgt!

Gezellig :)

Vandaag een een korte training gedaan. Ik was erg chagerijnig dus even wat ijzer gaan verplaatsen.

Toch de SQ meegenomen..Voel het nu wel..maar ben het zo doodmoe..dat ik het maar gewoon heb gedaan.

SQ 5x5 oplopend van 30 naar 50 kg (laaaaaaaaagg maar ok..)
BOR 5x5 oplopend van 30 naar 50 kg
MP 5x5 oplopend van 15 naar 30 kg. 30kg ging eigenlijk heel gemakkelijk, volgende keer ophogen naar 32.5

Daarna pullups 1x8!! (nieuw pr) 2x5
Hammercurls 9kg 3x10
Concent.curls 8kg 3x10

en toen was mijn tijd voorbij en moest ik rennen.. Helaas.. Maar goed, toch weer even door gepakt. Vrijdagavond ga ik nog even en dan zondag lekker er tegen aan!

Terug
Naar boven