XXL Nutrition

NK Bankdrukken

Ico1991

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
67kg
Hoeveel moet ik kunnen bankdrukken om mee te mogen doen aan het NK Bankdrukken? Ik ben 20 jaar en weeg 67,5 kilo.

geen idee, denk toch zo'n 120 kilo ofzo. Is het niet te googelen?

Iedereen kan meedoen aan het NK bankdrukken. Je kan jezelf inschrijven bij een sportschool die aangesloten is bij de NPB (Nederlandse PowerliftingBond), wat de voordeligste optie is (39,50 euro per jaar). Of je kan Wedstrijdlid van de NPB worden, wat betekent dat je voor geen enkele sportschool uitkomt (110 euro per jaar).
Of je nou 20 of 200 kilo drukt, maakt niets uit. Meer informatie is te vinden op www.powerliftingbond.nl, onder het kopje "Nieuw lid".

thanks for sharing Tymbo, gruwelijke stats btw.

@TS: hoeveel druk je dan?

Er zijn ook meerdere klasses lijkt me. maar ik denk dat je sowieso niet mee hoeft te doen als je minder dan 90 a 100 kilo bencht

Edit;
hier uitslagen van Nederlands Kampioenschappen Poweriften (Sub)Junioren & Masters 2010

[Link niet meer beschikbaar]

Er zijn ook meerdere klasses lijkt me. maar ik denk dat je sowieso niet mee hoeft te doen als je minder dan 90 a 100 kilo bencht

Nee, ik zeg net, iedereen kan meedoen, of je nou 20 of 200 kilo drukt. Iedereen kan hier op een site roepen dat ie 150 kilo drukt, maar ik heb over het algemeen meer respect voor iemand die 80 kilo op een wedstrijd drukt, met drie juryleden om hem heen die de lift beoordelen. Dus ik zou zeggen TS, schrijf je in, het NK bankdrukken is op 18 maart 2012.
En er wordt inderdaad in verschillende gewichtsklasses getild.

Nee, ik zeg net, iedereen kan meedoen, of je nou 20 of 200 kilo drukt. Iedereen kan hier op een site roepen dat ie 150 kilo drukt, maar ik heb over het algemeen meer respect voor iemand die 80 kilo op een wedstrijd drukt, met drie juryleden om hem heen die de lift beoordelen. Dus ik zou zeggen TS, schrijf je in, het NK bankdrukken is op 18 maart 2012.
En er wordt inderdaad in verschillende gewichtsklasses getild.
ja sorry man, het was maar een aanname. daarom benk ff verder gaan kijken en gelijk ff linkje gedeeld met junioren uitslagen :P

O gruwelijk, ik werd al gevraagd door een aantal powerlifters bij de Friese Kampioenschap om te trainen en mee te doen met de NK?

Ik heb de tot 83 kg Kat. gewonnen met 140 gedrukt, zelf ben ik 81 kg.
Ik moet idd zeggen dat wedstrijd drukken heel wat anders is als in de sportschool, daar pers ik 180 5x met iemand die achterstaat en de halter met 2 handen vasthoudt puur voor de ballans.

Maar bij de wedstrijd sta je er alleen voor wat ook weer een impact heeft op je prestaties.
Leuk werk dat bankdrukken :)

O gruwelijk, ik werd al gevraagd door een aantal powerlifters bij de Friese Kampioenschap om te trainen en mee te doen met de NK?

Ik moet idd zeggen dat wedstrijd drukken heel wat anders is als in de sportschool, daar pers ik 180 5x met iemand die achterstaat en de halter met 2 handen vasthoudt puur voor de ballans.

Maar bij de wedstrijd sta je er alleen voor wat ook weer een impact heeft op je prestaties.

filmpie van die bench?

Je drukte 1x140 op een wedstrijdje en in training douw je 5x180 met "iemand die erachter staat en de halter vast houdt puur voor de balans"?
Zullen flink zware BORs zijn geweest dan voor je spotter of niet?

o ja wel hoor, via mijn facebook, kan ik dat hier ergens delen of zo?

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 20:46 ----------

Je drukte 1x140 op een wedstrijdje en in training douw je 5x180 met "iemand die erachter staat en de halter vast houdt puur voor de balans"?

Dude, wedstrijd drukken en gewoon drukken zijn 2 verschillende dingen, dag en nacht verschill.
+ Met een wedstrijd ben je gestresst als wat, ik was dat tenminste wel, hele meuk naar je kijken, daar gaat je prestatie ook van dalen, en flink ook..

hm dat vraag ik me ook af

Dude, wedstrijd drukken en gewoon drukken zijn 2 verschillende dingen, dag en nacht verschill.
+ Met een wedstrijd ben je gestresst als wat, ik was dat tenminste wel, hele meuk naar je kijken, daar gaat je prestatie ook van dalen, en flink ook..

Ja, doei.

Voor de twijfelaars :)

http://www.2shared.com/video/FXf9E7x3/IMG_1353.html

hier had ik de filmpje geupload voor de organisator van de Friese kampioenschap..
180 in dit geval, dude die achter me stond deed niet heel veel naar mijn wete.

Oordeel maar

Gr

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 21:01 ----------

Ja doei, dan doei gast, wat denk je iedereen die niet zo veel posts op deze forum heeft, en iets neerzet persee onzin zit te verkondigen?

Ja.
Zie niks van je filmpje, zet dan gewoon op joeptoep

Terug
Naar boven