MuscleMeat

NK Bankdrukken

Duidelijk te zien dat het gewicht veel te zwaar voor je is, je ziet t bij de eerste rep op film al dat je m tijdens t zakken vanaf halverwege gewoon laat vallen omdat je m niet langer tegen kan houden en de spotter vervolgens vol mee moet tillen om m uit te drukken. Dit zou misschien een goed gewicht voor je zijn om 3-board presses oid mee te doen, maar zeker geen full ROM.
Daarbij, bankdrukken is, net als alle andere oefeningen overigens, een oefening die je in je eentje moet doen, en t argument van "de spotter hield alleen de halter in balans" is totale onzin, dat moet je zelf doen. Een spotter moet er alleen staan voor het uiterste geval waarin het mis gaat en het gewicht terug zou vallen.
De moraal van het verhaal: het is veel te veel gewicht voor je, wat ook verklaart waarom je op die wedstrijd waar je t over had gewoon 140 douwde.

Duidelijk te zien dat het gewicht veel te zwaar voor je is, je ziet t bij de eerste rep op film al dat je m tijdens t zakken vanaf halverwege gewoon laat vallen omdat je m niet langer tegen kan houden en de spotter vervolgens vol mee moet tillen om m uit te drukken. Dit zou misschien een goed gewicht voor je zijn om 3-board presses oid mee te doen, maar zeker geen full ROM.
Daarbij, bankdrukken is, net als alle andere oefeningen overigens, een oefening die je in je eentje moet doen, en t argument van "de spotter hield alleen de halter in balans" is totale onzin, dat moet je zelf doen. Een spotter moet er alleen staan voor het uiterste geval waarin het mis gaat en het gewicht terug zou vallen.
De moraal van het verhaal: het is veel te veel gewicht voor je, wat ook verklaart waarom je op die wedstrijd waar je t over had gewoon 140 douwde.

HAHAHAHHAHAHAHAHAH ja doeg :) HAHAHHAHAHAHAH
Geweldig wat een arrogantie, kerel, doei :)

wat lul jij nou weer man, als je 140kg drukt op een wedstrijd en 180 in training dan is het toch duidelijk dat er 40kg wordt meegeholpen?
ik weet niet hoe het met jou zit, maar doorgaans druk ik op wedstrijden meer dan in training

wat lul jij nou weer man, als je 140kg drukt op een wedstrijd en 180 in training dan is het toch duidelijk dat er 40kg wordt meegeholpen?
ik weet niet hoe het met jou zit, maar doorgaans druk ik op wedstrijden meer dan in training

Wat lul jij gast, dat ik 140 heb gedrukt op een wedstrijd is sws omdat ik nooit eerder met een wedstrijd heb meegedaan, nooit training voor heb gehad maar puur er in geschoven werd door kennisen die dachten dat het leuk is voor de ervaring.

Ik train al 7 jaar, altijd een gymrat geweest waarbij ik puur voor cosmetische doeleindes heb getraind.
In de gym persde ik mag 180, wedstrijd onder stress ( geef ik eerlijk toe ) zonder officiele bankdruk techniek druk ik 140.

Ik zeg niet dat ik 180 kg perfect pers maar kom niet lullen dat 40 kg puur raw meegetild wordt.
Los daarvan was dat wel zo, ik ben zelf 81kg, pers op 140 op een wedstrijd clean, dat is naar mijn weten netjes.
Ik heb verder niets gezegd wat iemand hier beledigd of iets dergelijks zodat ik gebashed moet worden?

Ik hou deze site al jaren lang in de gaten, nooit moeite genomen om te registreren, nu ik weinig posts heb denken mensen gelijk dat ik geen idee heb over het trainen en bodybuilden -_- en gaan dus bashen.

fk wat een arrogantie

5x180 is een 1RM van meer dan 200kg. Als je dat echt drukt, is 140 een speed rep. Ik druk 155 en 140 is al bijna een speed rep vergeleken met 155 (om over 110kg (70% 1RM) nog niet eens te praten)

Je zou makkelijk 10-15 reps moeten kunnen met 140, ongeacht de 'techniek' of stress. Vandaar dat iedereen je uitlacht. Verder is stress 9/10 juist lekker, instant +5% op je gymPRs.
Pak die 180 nog maar een keertje uit, druk hem 1x zonder spotter en film dat. Of zelfs 160 zonder spotter. Bijna alle gewichten onder die 180kg zijn zonder spotter indrukwekkender dan met spotter.

Pik pers of pres je.?

Ik bedoel jij komt dik doen ik kan dit dat zus zo !, we bashen niemand. Bashen is voor het Bodybuild gedeelte !

Als ik een wedstrijd draai (SM), haal ik het uiterste naar boven, presteer ik beter !

Any way. Ik denk dat je beter gewoon niet had kunnen registreren en gewoon beter kon blijven lezen !

Arogantie zal er bijna tot nooit zijn in het Powerhok, iedereen helpt elkaar met tips ect.

Pik pers of pres je.?

Ik bedoel jij komt dik doen ik kan dit dat zus zo !, we bashen niemand. Bashen is voor het Bodybuild gedeelte !

Als ik een wedstrijd draai (SM), haal ik het uiterste naar boven, presteer ik beter !

Any way. Ik denk dat je beter gewoon niet had kunnen registreren en gewoon beter kon blijven lezen !

Arogantie zal er bijna tot nooit zijn in het Powerhok, iedereen helpt elkaar met tips ect.

Ik kom niet met ik kan dit zus zo, ik geef aan wat ik heb gepresteerd en laat zien wat ik kan, los er van is het technisch gezien correct of niet.

Anyway wat jij denkt dat ik me niet beter had kunnen registreren is jou mening, dude i dont give a rats ass about that, wat moet ik daar anders op zeggen?

je hebt het over tips en helpen, good geef me een tip wat drukken betreft en wat de misschien toekomstige wedstrijden betreft.
Nogmaals ik geef wederom aan dat ik nooit eerder in een wedstrijd omgeving heb gefunctioneerd, vandaar ik dus totaal blokkeerde en niet op mijn optimum kon functioneren.

Ik krijg gewoon de indruk dat mensen je heel snel hier gaan afkraken omdat je opeens een 'novice' bent vandaar lack of respect.

Correct me if im wrong.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 16:53 ----------

5x180 is een 1RM van meer dan 200kg. Als je dat echt drukt, is 140 een speed rep. Ik druk 155 en 140 is al bijna een speed rep vergeleken met 155 (om over 110kg (70% 1RM) nog niet eens te praten)

Je zou makkelijk 10-15 reps moeten kunnen met 140, ongeacht de 'techniek' of stress. Vandaar dat iedereen je uitlacht. Verder is stress 9/10 juist lekker, instant +5% op je gymPRs.
Pak die 180 nog maar een keertje uit, druk hem 1x zonder spotter en film dat. Of zelfs 160 zonder spotter. Bijna alle gewichten onder die 180kg zijn zonder spotter indrukwekkender dan met spotter.

Thnx voor de technische uitleg, hier heb ik wat aan! zit veel meer achter wat mij idd opgevallen is dan gewoon drukken.
Vandaar ik diep respect heb gekregen voor de bankdruk wedstrijden in het geheel.

Ik kom niet met ik kan dit zus zo, ik geef aan wat ik heb gepresteerd en laat zien wat ik kan, los er van is het technisch gezien correct of niet.

Anyway wat jij denkt dat ik me niet beter had kunnen registreren is jou mening, dude i dont give a rats ass about that, wat moet ik daar anders op zeggen?

je hebt het over tips en helpen, good geef me een tip wat drukken betreft en wat de misschien toekomstige wedstrijden betreft.
Nogmaals ik geef wederom aan dat ik nooit eerder in een wedstrijd omgeving heb gefunctioneerd, vandaar ik dus totaal blokkeerde en niet op mijn optimum kon functioneren.

Ik krijg gewoon de indruk dat mensen je heel snel hier gaan afkraken omdat je opeens een 'novice' bent vandaar lack of respect.

Correct me if im wrong.
Tip: Wees de enige die de halter vasthoudt als je een claimt maakt.

Niet als je daarna 5x180 claimt. :P

HAHAHAHHAHAHAHAHAH ja doeg :) HAHAHHAHAHAHAH
Geweldig wat een arrogantie, kerel, doei :)

Je vraagt wat ik er van vind, en ik geef er antwoord op. Kan je om lachen, moet je zelf weten. Als je zelf niet inziet dat dit nergens op slaat...
De rest is al gezegd hier, ik zou zeggen doe wat met de tips.

Link ?

OT : Heb eens op dee site van de powerliftingbond van nl gekeken en de 1ste plaast in Juniors (73kg) drukt maar 80kg ?

Ikzelf ben 20jaar 1,72m ..weeg evenveel en ik duw 125kg clean and slowly voor 1rep.
Zou ik het eens wagen om me in te schrijven ?
Kan ik als belg meedoen aan een nk in NL ?

thx

Als we jou echt serieus moeten nemen, en jij wil tips ect, maak een log aan in training topics en post je trainingen, dan zal je snel kritiek krijgen waar je iets mee kan. ! Nogmaals het maakt niet uit of je Novice bent of elite member. het komt een beetje raar over hoe je het poste, ! Maak een log aan onder powerlift gedeeltde, en je krijgt goede tips ( als je dat wilt )

Als we jou echt serieus moeten nemen, en jij wil tips ect, maak een log aan in training topics en post je trainingen, dan zal je snel kritiek krijgen waar je iets mee kan. ! Nogmaals het maakt niet uit of je Novice bent of elite member. het komt een beetje raar over hoe je het poste, ! Maak een log aan onder powerlift gedeeltde, en je krijgt goede tips ( als je dat wilt )

Dat wil ik zeker, ik zal binnenkort naar heer Wout Zeilstra gaan om te trainen, daar werd ik tenslotte gevraagd, sterkste man van friesland, zij wouden mij daar techniek aanleren en alles wat met bankdrukken te maken heeft, zodra ik mijn schema heb, zal ik het posten voor tips en correcties.

Thnx main

Alle respect naar die grote man WOUT !. Maar bench techniek. ? Wout is toch een Strongman / highland gamer in hard en nieren .? Ga je Strongman doen dan.?

Anyway suc6 !

Alle respect naar die grote man WOUT !. Maar bench techniek. ? Wout is toch een Strongman / highland gamer in hard en nieren .? Ga je Strongman doen dan.?

Anyway suc6 !

Hey, nee kijk hij organiseert elk jaar friese kampioenschap BP. Daar had ik dus onder de 83 kg categorie gewonnen, op zijn eigen boerderij is zijn gym te vinden en daar wordt regelmatig getraind voor o.a BP :) vandaar.

Dit heb ik nog gemist! Echt uberlol @ Srdic.

Haha

• Topic Starter Topic Starter
thanks for sharing Tymbo, gruwelijke stats btw.

@TS: hoeveel druk je dan?

In maart drukte ik 90 kilo, (woog 68 kilo, 20 jaar, stang alleen vast, rustig borst aantikken en weer omhoog, met m'n benen in de lucht om mijn rug te ontlasten). Toen trainde ik een aantal maanden 2x per week bankdrukken. Daarna een ongelukje gehad waardoor ik niet kon trainen, en nu weer bijna op hetzelfde niveau. Het is niet sterk, maar ik was gewoon nieuwsgierig :)

Terug
Naar boven