XXL Nutrition

NK Gewichtheffen van 1. maart 09

Miss Deadlift

Competitive Bodybuilder
Waardering
59
Lengte
1m68
Massa
65kg
Aangezien Aushef het deze keer niet schijnt te doen, post ik het zelf maar...:P
Het (open) NK gewichtheffen van dit jaar is alweer geweest, hier kan je zien wat er getild is:
http://www.nogb.org/viewpage.php?page_id=70

Wie denkt dat kan ik beter kan de volgende keer natuurlijk gewoon meedoen ;)

Na het studentenkampioenschap gedaan te hebben was dit voor mij de eerste officiele wedstrijd, het was een goede ervaring met 6 goede beurten. Er zal nog wel meer in zitten, mijn laatste beurt met stoten had ik mij vast voorgenomen om eronder te duiken maar ik kreeg daar echt geen kans voor, de stang lag op mijn schouders voor ik het in de gaten had, dus toch een power clean:D:o ik keek wat verbaasd en ging toen maar uitstoten..:P
Ok het zijn nog niet helemaal de gewichten ook (60 snatch en 70 cl&j :o) maar als ik zeg dat het goed gaat dan is het zo:p jullie weten dat als het bagger is dat ik het dan ook zeg:cool:

Zijn er toevallig meer mensen van hier geweest, en wie denkt erover om een volgende keer mee te gaan doen?;) ik verwacht toch dat er hier meer zijn, ook Nederlanders, die de olympische lifts regelmatig trainen...

Ik heb gekeken.. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de vrouwen gemist heb. Ik zat nog in black people time en kwam dus veel te laat binnen.

Laatst bewerkt:
Stom dat je meer woog als Paulien, maar toch goed gedaan!

Wie denkt dat kan ik beter kan de volgende keer natuurlijk gewoon meedoen ;)
quote]

Wat zijn eigenlijk de eisen om mogen mee te doen...waarschijnlijk zul je lid moeten zijn van de KNKF en van een gewichthefvereniging, toch?

Ik beheers helaas niet de edele techniek van het gewichtheffen, en het zal wel niet worden goedgekeurd als je het halter puur op lompe kracht boven je hoofd brengt, toch?;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb gekeken.. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de vrouwen gemist heb. Ik zat nog in black people time en kwam dus veel te laat binnen.

hehe, black people time:D
ik heb daar wel tot het einde rondgelopen dus zal ik je wel gezien moeten hebben maar heb je niet herkend.Dat is dan wederzijds zker..

Stom dat je meer woog als Paulien, maar toch goed gedaan!

Dank je; dat hou ik toch wel dat anderen lichter zijn:p ik dacht juist dat ik ongelooflijk licht was bijna gewichtloos eigenlijk, is Paulien gewoon nóg lichter hoe kan het:eek:;)
Dan had ik dus maar wat meer moeten stoten als ik had willen winnen:o had eigenlijk niet eens in de gaten toen dat ik er zo dicht bij zat :)

Wat zijn eigenlijk de eisen om mogen mee te doen...waarschijnlijk zul je lid moeten zijn van de KNKF en van een gewichthefvereniging, toch?

Ik beheers helaas niet de edele techniek van het gewichtheffen, en het zal wel niet worden goedgekeurd als je het halter puur op lompe kracht boven je hoofd brengt, toch?;)

Er zijn wel technische regels voor het goedkeuren van een lift. Maar een powerclean wordt bijvoorbeeld wel gewoon goed gekeurd met voorslaan :D en er was ook een gast die het gewicht met 1 hand losgelaten had met voorslaan, toen stond hij uiteindelijk met een arm naar voren gestoken, met het gewicht op zijn schouders, kreeg zijn hand bijna niet onder de stang en heeft net zo lang staan frotten, en toen nog uitstoten ook niet zo mooi maar het lukte hem en werd goedgekeurd:D
Wat alleen bijv niet mag is het "nadrukken" dat kan soms wel hinderlijk zijn voor de technisch wat mindere lifts. Toch krijg je imo wel de kans om je slechte stoot techniek een beetje te compenseren met druk werk( al kun je uiteindelijk gewoon meer met een goede techniek...), zolang het maar gelijktijdig is en geen duidelijke onregelmatigheid heeft;)
ga je t proberen??:D

Ben zelf lid van een gewichthefvereniging en die regelt het dan met de bond, heb zelf niet echt wat met de bond te maken gehad eigenlijk.
Ik heb wel kennis kunnen maken met de dopingautoriteit, ze wilden me al uitnodigen voor een controle :p maar de loting viel anders uit, volgende keer misschien:o

Heb je speciale begeleiding voor het perfectioneren van de techniek?

Begeleiding is wel een must: gewichtheffen is een veel te technische sport om maar wat 'aan te klooien' zonder begeleiders.
Zelfs maar zoiets simpels als voorslaan , wat ik zelf al 2 jaar lang meende te doen, bleek nergens op te trekken. Niet handig als je het dan nog eens goed moet aanleren.

't Stomme met de NK was dat je het zoveel beter deed met stoten dat je eigenlijk voor de 3e beurt hoger had in kunnen zetten. Maar goed, de een doet het juist boven verwachting goed met een wedstrijd en een ander faalt jammerlijk.. jij behoort kennelijk tot de eerste categorie.

Paulien's beurten waren dan wel een lust voor het oog: vond ze persoonlijk technisch zeer knap gedaan oa. vanwege de bliksemsnelle uitvoering, die van jou stonden als een huis.. beetje techniek erbij en je blaast iedereen van het podium meid!

Er zijn wel technische regels voor het goedkeuren van een lift. Maar een powerclean wordt bijvoorbeeld wel gewoon goed gekeurd met voorslaan :D en er was ook een gast die het gewicht met 1 hand losgelaten had met voorslaan, toen stond hij uiteindelijk met een arm naar voren gestoken, met het gewicht op zijn schouders, kreeg zijn hand bijna niet onder de stang en heeft net zo lang staan frotten, en toen nog uitstoten ook niet zo mooi maar het lukte hem en werd goedgekeurd:D
Wat alleen bijv niet mag is het "nadrukken" dat kan soms wel hinderlijk zijn voor de technisch wat mindere lifts. Toch krijg je imo wel de kans om je slechte stoot techniek een beetje te compenseren met druk werk( al kun je uiteindelijk gewoon meer met een goede techniek...), zolang het maar gelijktijdig is en geen duidelijke onregelmatigheid heeft;)
ga je t proberen??:D

Ben zelf lid van een gewichthefvereniging en die regelt het dan met de bond, heb zelf niet echt wat met de bond te maken gehad eigenlijk.
Ik heb wel kennis kunnen maken met de dopingautoriteit, ze wilden me al uitnodigen voor een controle :p maar de loting viel anders uit, volgende keer misschien:o

Ik heb het al ooit eens geprobeerd...ben niet zo'n technisch "nummer"...ik heb vooral lompe/domme kracht;)...denk dat ik me voorlopig maar bij het bankdrukken houdt...

En je hebt zelfs een uitnodiging gehad van de dopingautoriteit...wauw...dat wil zeggen dat ze je wel "zien" zitten... onopvallende zwakkelingen als mij krijgen geen uitnodiging;)

Suc6 hoor!

Dank je; dat hou ik toch wel dat anderen lichter zijn:p ik dacht juist dat ik ongelooflijk licht was bijna gewichtloos eigenlijk, is Paulien gewoon nóg lichter hoe kan het:eek:;)
Dan had ik dus maar wat meer moeten stoten als ik had willen winnen:o had eigenlijk niet eens in de gaten toen dat ik er zo dicht bij zat :)

Is ook niet aan jouw omdat te zien maar aan de coaches ;), maar je weet nooit of je dan gewonnen had want zij kon ook mss nog meer gepakt hebben. Dat is het nadeel als je goed kan trekken maar minder stoten, dan kan je zien hoeveel je nodig hebt.

Miss Deadlift heeft een Nieuwe Nederland Dames Seniroen Record gehaald met 60kg Tekken.......

Gefeliciteerd Miss Deadlift

En je hebt zelfs een uitnodiging gehad van de dopingautoriteit...wauw...dat wil zeggen dat ze je wel "zien" zitten... onopvallende zwakkelingen als mij krijgen geen uitnodiging;)

Suc6 hoor!

dank je, maar ik geloof niet dat jij onopvallend en zwak bent wel? ;)
Of ze hebben JUIST wat met onopvallende zwakkelingen , zoals ik :p of ze hebben gezien dat Esperantisto een chemisch ogend poedertje in mijn water deed :P (wat verkrijgbaar is onder de handelsnaam Iso Spark, maar dat hebben ze dan weer niet gezien;))

Is ook niet aan jouw omdat te zien maar aan de coaches ;), maar je weet nooit of je dan gewonnen had want zij kon ook mss nog meer gepakt hebben. Dat is het nadeel als je goed kan trekken maar minder stoten, dan kan je zien hoeveel je nodig hebt.

Ach ja, de strategische zaken boeien me nog niet zo hoor ik begin net een beetje gewichtheffen te leren;)

Miss Deadlift heeft een Nieuwe Nederland Dames Senioren Record gehaald met 60kg Trekken.......

Gefeliciteerd Miss Deadlift

Dank je, dit vind ik toch wel leuk :)
Het is wel wat aan de lage kant voor een record maar was toch een mooie uitdaging, vorige gezet in 1999 door Mariet Spronk en door Paulien ook nog niet gehaald:cool:

@ Miss Deadlift

Zestig trekken een record? Hm, had ik jou niet ooit ietsjes meer aan je stang zien hebben hangen?! ;)

(Ok, mijn Zweed/Nederlands/Duits/Noors/Deense grammatica-belletje staat nu hard te rinkelen, maar ik kom er maar niet op hoe en wat... :p Maar dit terzijde... )

Maareh, morgen een wedstrijdje op de training organiseren, (met drie scheidsrechters, e.d.) zodat je het record kunt verbeteren? Piece of cake!

Hey, jij ook hier:)

Aan me stang gehangen gehad ;)heb ik vanalles, alhoewel nooit meer dan 170kg:p maar dat was een deadlift, met snatch heb ik nog nooit meer dan 60 gedaan :o
Maar ik kom voorlopig niet erg ver bij het LCP (Leidsch Chemisch Practicum) vandaan zeker niet tot aan Veldhoven:eek: moet pillen draaien ensow jwtz;)
dus de "wedstrijd" zal nog even moeten wachten...

Terug
Naar boven