MuscleMeat

Nog wittere tanden!

Mugje zei:
LOL! ik heb m'n tanden wel es gepoetst met Jif:D werkt goed hoor:D
Ik had trouwens eerst altijd van die Aldi troep maar dat werkte niet.
En nu ik met Macleans poets zijn ze een stuk witter geworden:eek:.
Dus ja iets meer betalen maar het werkt wel stukken beter. Alleen
dat gelige in die hoekjes krijg ik ook niet weg
:(

Hier wat meer info:

Verkleurde tanden en kiezen

In deze online brochure kunt u lezen wat de tandarts aan verkleurde tanden en kiezen kan doen en wat de oorzaken van verkleuringen zijn. Wilt u iets aan uw verkleurde tanden doen, bespreek dit dan altijd met de tandarts.

De kleur van de tanden is bij ieder mens verschillend.
De een heeft van nature witte tanden, bij de ander zijn ze iets geler.
Tanden hebben niet allemaal dezelfde kleur.
Soms wijkt de kleur van een enkele tand sterk af van de overige tanden.

Tanden zijn opgebouwd uit tandbeen en glazuur. De kleur van het tandbeen en de dikte van het glazuur bepalen voornamelijk de kleur van de tand.
De oorspronkelijke kleur van het tandbeen is erfelijk bepaald.
Het glazuur van tanden en kiezen is nanoeg doorzichtig. Hoektanden bevatten een dikkere laag tandbeen dan de overige tanden. Daarom zijn hoektanden vaak geler.

Tanden kunnen verkleuren door veranderingen in het tandbeen en glazuur.
Daarbij maken we een onderscheid tussen:
- verkleuringen aan het tand? of kiesoppervlak: uitwendige verkleuringen
- verkleuringen in het tandbeen of glazuur: inwendige verkleuringen

Hoe ontstaan uitwendige kleurlingen?
Deze verkleuringen ontstaan doordat kleurstoffen uit voedings? en genotsmiddelen in de tandplak (het wit/gelige laagje op tanden en kiezen) dringen. Dit gebeurt onder meer door het drinken van koffie, thee en rode wijn. Ook door roken kunnen tanden verkleuren.

Ik heb ook vrij gele tanden. Volgens mijn tandarts heb ik het beste gebit dat hij ooit gezien heeft. Vaak zijn de echt witte tanden zwakker dan de wat gelere (mag ik de tandarts geloven). Natuurlijk niet zo geel, dat ze er bijna uitvallen.

Tip: ga onder de zonnebank. Een bruinere huid, zorgt dat je tanden witter lijken.

KaLe zei:
Ik heb ook vrij gele tanden. Volgens mijn tandarts heb ik het beste gebit dat hij ooit gezien heeft. Vaak zijn de echt witte tanden zwakker dan de wat gelere (mag ik de tandarts geloven). Natuurlijk niet zo geel, dat ze er bijna uitvallen.

Volgens mij hebben wij dezelfde tandarts. :D

Maar even serieus, toen ik nog een kleine axe was zag ik al dan m'n grote mensen veel geler waren dan m'n melktandjes. Was dus geen kwestie van aanslag o.i.d. Als je eens wat linkjes bekijkt zie je ook dat de hoektanden vaak wat geler zijn door dikker tandbeen, dus ik neem aan dat mensen die van nature vrij gele tanden hebben ook in het bezit zijn van wat dikker tandbeen. Jammer dat johny er niet meer is, die zou ons wat meer kunnen vertellen. :(

crest white strips

enneuh tandarts bleekmiddelen == zelf bleekmiddelen
zelfde werkzame stofje

zonnebanken is leuk voor eerst, totdat je 50 bent en een verimpelde kop hebt.

electrische tandenborstel gebruiken en prodent whitening ofzoiets, die werkt wel goed voor mij

• Topic Starter Topic Starter
Ja ben nu overschakelt op een andere tandpasta; een of andere whitening ofzo. En idd; ik merk bestwel een verschil! Nu mijn elektrische borstel maar weer eens uit de kast halen en Boogie kan de deur weer uit!

Bedankt mannen :)

Mugje zei:
LOL! ik heb m'n tanden wel es gepoetst met Jif:D werkt goed hoor:D
Ik had trouwens eerst altijd van die Aldi troep maar dat werkte niet.
En nu ik met Macleans poets zijn ze een stuk witter geworden:eek:.
Dus ja iets meer betalen maar het werkt wel stukken beter. Alleen
dat gelige in die hoekjes krijg ik ook niet weg:(

werkt bij mij ook goed..zal wel een of ander sterk-chemisch middeltje inzitten, maar goed

Na mate je ouder wordt, wordt je glazuur laag dunnen. Doordat die laag dunner is komt de echte kleur van je tand erdoor heen schijnen, vaak wat geler.Het enige wat je kunt doen is je tanden iets bleken. Vorig jaar vergoede het ziekenvonds nog een deel, hoe het nu zit dat weet ik niet.

Terug
Naar boven