XXL Nutrition

Nogmaals: nog altijd deadlift problemen..

je bent idd bang voor de oefening. Dat is zowiezo een slecht begin.

En verder heb ik het idee dat die druk die je voelt, gewoon normaal is. Waarschijnlijk is je onderrug nog behoorlijk onderontwikkeld en moet deze dus wennen aan de oefening. Je zult toch bij het begin moeten beginnen. Eerst techniek oefenen met 80-100 kg, veel sets, tussen de 2 en 5 reps.
Een goede techniek is van levensbelang, anders heb je idd het gevaar dat je een blessure oploopt. Kijk eens wat filmpjes op internet, is genoeg te vinden.

Grip kan de dooddoener zijn. als je al moet gaan focussen op je grip dan is de kans groot dat je automatisch minder op je houding van je rug let waardoor je em ook bol gaat trekken.

Ps zorg dat je een langzame opbouw hanteert. dus niet meteen snelle progressie wilt maken qua gewicht. Ego even aan de kant schuiven dus ;)

• Topic Starter Topic Starter
je weegt 100kg en grip problemen met 140 dl..??

Met 140 kg MOET ik straps gebruiken, anders krijg ik em niet eens uit het rek ..

Ik heb al diverse deadlift filmpjes gekeken, maar ik heb het idee dat het daar alleen maar minder van word eigenlijk ... De meesten zie ik liften met een enorm bolle rug ...
Misschien toch maar eens kijken of het lukt onopvallend de digicam mee te nemen de gym in .. Ik pak deadlifts nu als derde oefening in de rug training, ik begin met chins en dan BOR's

Met 140 kg MOET ik straps gebruiken, anders krijg ik em niet eens uit het rek ..

Ik heb al diverse deadlift filmpjes gekeken, maar ik heb het idee dat het daar alleen maar minder van word eigenlijk ... De meesten zie ik liften met een enorm bolle rug ...
Misschien toch maar eens kijken of het lukt onopvallend de digicam mee te nemen de gym in .. Ik pak deadlifts nu als derde oefening in de rug training, ik begin met chins en dan BOR's
Misschien toch 'es tijd om wat aan je grip te doen.. Deadliften kan je trouwens beter als eerste doen.

je kan beter eerst deadliften.

• Topic Starter Topic Starter
KICK... check mijn thread in de fotosectie .. ik heb mijn deadlift gefilmd

post link, ik ben lui :P

allright.. mijn reactie:
begin vanaf de grond, elke rep. tis de bedoeling dat je er een deadlift van maakt!
en je benen zijn al gestrekt en dan komt je rug nog een groot deel.. leer der 1 beweging van te maken.. en dat leer je denk ik ook weer het makkelijkst door elke rep vanaf de grond te doen ;) (op deze wijze is het overigens ook niet zo vreemd dat je grip het als eerste opgeeft, dat continu beethouden = killing..)

enne ja, was veel klikwerk :P

heel interessante deadlift theorieën hier allemaal..maar je kan er blijven over discussiëren, zoals Starter20 al zei, neemt je lichaam van zichzelf al tamelijk natuurlijke houding aan, gewoon doen, opbouwen en je techniek op gevoel bijschaven..

Terug
Naar boven