AndroidHealthClinic

Nooit deadliften

Filmpje van Rippetoe opzoeken bij youtube.
Hij legt precies uit, wat de start positie is en waar je op moet letten.
Licht beginnen en als je niet zeker bent van je zaak, filmpje maken en hier posten.
Mensen kunnen dan tips en dergelijke geven.

Wil het graag proberen maar ben bang dat ik het fout doe en me rug verkracht.
De begeleiding weet nog niet eens hoe de weegschaal werkt...

:haha:, bij ons lopen er nu alleen maar 16 jarige stagaires rond
die je niet durven aan te spreken, beetje apparaten schoonmaken..damn son

bij ons doen ook maar weinig mensen hem!

denk stuk of 3, en geen 1 van alle gaat zwaar

Wordt vaak gezien als oefening voor powerlifters etc. Is het ook een onmisbare oefening voor massa?

Nooit gedaan, onderrug gaat lekker genoeg op back extensions alleen, maar wil misschien wel SLDL gaan doen voor hams. Moet ik inderdaad wel even geschikte begeleiding zien te vinden.

Ik doe hem sinds kort wel, maar voor welke spiergroep is dit nou echt bedoeld?
Ik heb heel vaak het idee dat ik hem niet goed doe, omdat ik hem niet voel eigenlijk....

Benen, onderrug jwz

Ik doe hem sinds kort wel, maar voor welke spiergroep is dit nou echt bedoeld?
Ik heb heel vaak het idee dat ik hem niet goed doe, omdat ik hem niet voel eigenlijk....

volgens mij is de direct target je kont:cool:

Bij ons in de sportschool deadlift er ook bijna niemand , maar toch lopen er relatief veel grote jongens rond. Zelf deadlift ik ook niet meer zoveel. Maar af en toe maximaal deadlift met de juiste techniek is gewoon heerlijk om te doen.

ik doe hem ook nooit, en niet omdat het een zware oefening is. want ik dacht dat squaten de zwaarste oefening is.

Deadlift is voor zover ik weet een onderrug gerichte oefening.
Benen pak je indirect mee vanwege de uitvoering en zelfde geld voor rug en schouders vanwege de belasting.
Onderrug gebruik je echt om het gewicht omhoog te krijgen.
Krijg er altijd een verdomde pomp van :P

Ik ben nu 3,5 maanden bezig en ik heb nog NOOIT iemand zien deadliften. Heb wel 1x een tweetal zien squatten maar verder ook nooit. Owja en een keer eentje die met 40kg in de smith aan het squatten was. Komt denk ik omdat het niet echt een bekende oefening is (deadlift dan), die ook nog eens spieren aanspreekt die voor de meeste mensen niet interessant zijn. Een vriend die ook al 9 maanden serieus bezig is (ook benen, voeding redelijk op orde) had zelfs nog nooit van deadlift gehoord.

Laatst bewerkt:
ik ben ook 1 van de weinige in de gym.

volgens mij is de direct target je kont:cool:

Mooi! Dat is een mooi doel.
En is het beter om het met gestrekte of gebogen benen te doen?
Als ik hem al voel, voel ik hem in mijn onderrug inderdaad maar dan voelt het alsof ik iets fout doe....

nouw ik voel hem toch ook wel aardig in me middenrug, trapz, onderarmen :S
en uiteraard onderrug, hams en quads.
en de spierpijn in me onderarm en trapz de volgende dagen is echt enorm!

ik doe de DL nu sinds een jaar elke week 1x kga ook nooit hoger dan 6 reps, 4 sets!
kzit nu op 137,5 kilo voor 2 maanden lang, de schijven zijn op in de sportschool dus kan ook niet hoger gaan, en k ben ook de enige in de gym die hem doet! iedereen kijkt me ook altijd zo aan van, wtf ben jij aan het doen:S

ben altijd duizelig na een setje deadliften ( hou me adem niet in )

Deadliften is best te doen, kijk even op youtube, begin met weinig gewicht en ALS HET PIJN DOET DOE JE HET FOUT.

Ik ben de enige in mijn huis die deathlift...

2 of 3 anderen zien doen, maarja is ook een healthcity...

Bij mij ben ik ongeveer de enige die squat en deadlift.
Deadlift is toch echt een super oefeningen voor je rug + je krijgt traps tot je oren

Terug
Naar boven