MuscleMeat

Nooit deadliften

...

Laatst bewerkt:
Volgens die mythe dat het dodelijk schadelijk is.

Kan je Deadlift 2x per week doen ?
Bij benen en bij rug ?

kan.. maar dan zou ik het bijvoorbeeld maandag en donderdag doen. dan kunnen je spieren even rusten, als je het maandag en dinsdag doet op volle kracht dan maak je meer kapot dan dat je er profijt van hebt denk ik

Deadlift is wel 1 van de beste oefeningen vind ik, en erg leuk om te doen. Toch denk ik dat je deadlift niet altijd in je schema moet hebben zitten. Als je rond de 70% van je kunnen deadlift maakt het niet zoveel uit. Je techniek moet uiterraard wel goed zijn. Ik ga iedere training met een aantal sets tot 90%. Doordat je het zwaarder doet merk ik wel dat je techniek niet meer zo geweldig is wat lijd tot rug klachten en op ten duur blessures. 1 ding wat ik geleerd heb van deadlifte, ga nooit iedere week boven je kunnen zodat het je techniek verpest. Uitvoering & techniek stipt op nummer 1, daarna het gewicht.

Doordat mensen bang zijn voor rugklachten word deze oefening niet altijd gedaan. Ik ben ook de enige samen met nog iemand die deadlift in onze gym.

Volgens die mythe dat het dodelijk schadelijk is.

Kan je Deadlift 2x per week doen ?
Bij benen en bij rug ?

Redelijk zwaar voor het herstel van je centraal zenuwstelsel, kan het je niet aanraden (zelf gedaan een tijd).
SLDL/RDL kan imo wel redelijk ver van je max.

Goed argument. Als ik zou willen beginnen met zwemmen en op 50 meter van mijn deur was een goedkoop zwembad van 10 meter lang en 1 meter diep, zou ik ook daar gaan oefenen.

Goed argument. Als ik zou willen beginnen met zwemmen en op 50 meter van mijn deur was een goedkoop zwembad van 10 meter lang en 1 meter diep, zou ik ook daar gaan oefenen.
Ik woon naast een groenteboer en curl met appels (wel jonagold)! **** de gym!

Kun je dan niet beter bij Rug normaal deadliften en bij benen stifled legged deadlift ?.
Ja ik weet het stifled legged is voor hamstrings maar onderrug werkt ook mee.
Lijkt mij ook beter passen bij de trainingen.

Redelijk zwaar voor het herstel van je centraal zenuwstelsel, kan het je niet aanraden (zelf gedaan een tijd).
SLDL/RDL kan imo wel redelijk ver van je max.
Ok, maar ik train eigenlijk op massa niet op kracht dus ga ook nooit op 90% van men maximum doen.

Kan zelfs 3 keer, wel volume heel laag houden en uiteraard ook gewichten naar beneden bijstellen.
Ok thanks brah

Kun je dan niet beter bij Rug normaal deadliften en bij benen stifled legged deadlift ?.
Ja ik weet het stifled legged is voor hamstrings maar onderrug werkt ook mee.
Lijkt mij ook beter passen bij de trainingen.

Dat zou ik dan eigenlijk ook willen doen denkik.

Terug
Naar boven