Fitness Seller

noten

MasterM90

Dutch Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Ik ben een nieuw cutschema aan het maken, maar nu las ik net ergens in een topic dat ongezouten pinda's goed in een bulk schema passen.

Nu wil ik om 20:00 uur 250 gram magere kwark eten met wat ongezouten pinda's of cashewnoten... kan dit in een cutschema?
of beter lijnzaadolie voor de goede vetten?

BVD

Jep, Ik eet dit al maanden (50 gram cashews) met 500 gram kwark voor tslapen gaan maar kom nix aan, en het zijn nog goede vetten ook!

In noten zitten goede vetten

Beste is AH Naturel mix. Twee euro voor 175 gram (pecanoten, paranoten, hazelnoten en amandelen). Ongebrand dus een zo groot mogelijk behoud van voedingsstoffen.

Het is waarschijnlijk wel even wennen maar als je eenmaal gewend bent, dan is het vrij goed te doen (althans dat is mijn ervaring). En om nu te zeggen dat gebrande noten zonder zout zo lekker zijn dat je dan heel veel mist als je ze vervangt... Lijkt me niet.

Voor ongebrande cashew's of grotere hoeveelheden loop je het beste naar de Turkse/Marokkaanse supermarkt.

Ik ben een nieuw cutschema aan het maken, maar nu las ik net ergens in een topic dat ongezouten pinda's goed in een bulk schema passen.

Nu wil ik om 20:00 uur 250 gram magere kwark eten met wat ongezouten pinda's of cashewnoten... kan dit in een cutschema?

als je minder eet dan je verbruikt passen noten prima in een cut-schema ......

(het is net rocket science dat afvallen)

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt,

dus om 20:00 bijvoorbeeld 250 gram magere kwark met 50 gram nootjes
en om 23:00 (voor het slapen) 500 ml magere melk met whey (protein 80)

Dit zou dus goed kunnen in de cut?

Dat kan niet. Als je het zo doet dan ben je binnen een week de pijp uit. Verander die 500 ml door 400 ml en je bent veilig.

Maar serieus, waarom draai je het niet om? Kwark geeft tragere eiwitten, beter neem je dat als laatste.

of beter lijnzaadolie voor de goede vetten?

BVD

Zoals je het al zelf zegt is lijnzaadolie beter, maar in dit geval is het mijns inziens meer theoretisch. Zolang de voedingswaarden gelijk zijn ga je in praktijk geen verschil zien.

Dat kan niet. Als je het zo doet dan ben je binnen een week de pijp uit. Verander die 500 ml door 400 ml en je bent veilig.

Maar serieus, waarom draai je het niet om? Kwark geeft tragere eiwitten, beter neem je dat als laatste.

Wtf? alsof 100ml zoveel verschil gaat maken... Zoals je zegt verwissel je die 2 inderdaad beter, en vervang je die melk door water, het is tenslotte een cut...

dus,

20:00 = 500 ml water + 30 gram protein 80
23:00 = 250 gram magere kwark + 50 gram nootjes

beter?

Boeit redelijk weinig, langzame eiwitten achterop.

Maar die Protein 80 is toch ook langzaam?
die is toch juist goed om voor het slapen gaan te nemen?

en maakt het veel uit of ik dat met water of magere melk maak?
want water lijkt me best vies...

Zijdelings: Geen cashewnoten. Vetste soort noten. Ga voor pinda's of andere soorten. Altijd ongezouten.

Echte protip: haal de ongebakken/ongebrande noten van de reform-/biowinkel. Zelfde hoeveelheid eiwitten, minder vetten.

Echte protip: haal de ongebakken/ongebrande noten van de reform-/biowinkel. Zelfde hoeveelheid eiwitten, minder vetten.

Het idee ongebrande noten te nemen is prima, deze bevatten immers meer voedingsstoffen.

Echter: met de hoeveelheid vetten heeft dit weinig te maken, deze verschilt niet veel. Bovendien eet je noten nu juist om de goede vetten, noten uitkiezen omdat ze minder vet zouden bevatten is dan ook onzinnig.

Zijdelings: Geen cashewnoten. Vetste soort noten. Ga voor pinda's of andere soorten. Altijd ongezouten.

Echt onzin. Cashewnoten bevatten niet meer vetten dan pinda's. Ik zou ze qua hoeveelheid vet middenmoters noemen.

De vetste noot is de macadamia. Verder zijn pecanoten en walnoten ook zeer vet, evenals hazelnoten. Een relatief vetarme noot is de amandel, maar dan nog zit je op zeker meer dan 50 gram vet per 100.

dus wat is nou het beste joep?

vette noten? of juist minder vette noten?
je eet de noten toch juist om de goede vetten?

noten zijn altijd vet, dat is juist hun eigenschap, stop met denken dat je van goede vetten dik wordt... Je wordt dik van verzadigde vetten en koolhydraten...

noten zijn altijd vet, dat is juist hun eigenschap, stop met denken dat je van goede vetten dik wordt... Je wordt dik van verzadigde vetten en koolhydraten...

Maar van goede vetten kan je inderdaad net zo goed dik worden. Snap je redenatie niet. Van eiwitten kun je ook zwaarder worden.

haha je zegt het zelf ook nog verkeerd, van elke kcal boven je verbruik wordt je dik, of dat nou (on)verzadigd vet is, carbs of eiwit.

Terug
Naar boven