Tis beetje meer offtopic, maar dit soort problemen pakt de overheid gewoon fout op. Waar men meer moet gaan zoeken is intergrate.
Waarom intergratie?? Zodat de allochtoon goed kan opgaan in de maatschappij? Uhm NEE, er zijn jarenlang intergratieprocessen gevoerd. Er is gewoonweg een te grote cultuurbarriere. Maakt nie uit ofzo. Maar dan moet men niet miljoenen verspillen om dat te forceren. Geef de gene die dat wil en de gene die geen interesse heeft niet.
Verplicht Nederlands? waarom? Kijk maar is naar wereldstad als New York, denk je dat ze daar z'n intergratiebeleid hebben als in NL. No way. Daar leven de culturen in hun eigen wijken. Eigen bakker,slager,supermarkt etc. Eigen cultuur, eigen taal etc. Dit zal je ook krijgen in NL. Tis nu al aan het ontstaan. Als ik bij sommige turkse slagers een turse pizza haal( tja zit in bulk

) dan kijken ze me echt aan van: wat doet die kaaskop hier.
Als je nu in NL komt, waarom zou je de taal en de cultuur moeten leren/begrijpen? Kijk voor de gene die hier een opleiding gaat volgen en echt een goede baan willen bijvoorbeeld en ook echt in de maatschappij op willen gaan. Geef DIE mensen hulp bij intergratie. Verspil je energie en tijd niet aan de rest.
Ik weet dat dit idee tegenstrijdig is bij " anti-gettovorming beleids"(net verzonnen

) Maar is toch al meer weinig aan te doen.
En ook net als in New York, bendes die hun gebied "bewaken". Over jaarjte of 15 a 20 zullen we dat ook hier krijgen denk ik. De haat is ieder geval al groter aan het worden.
Maar aan de andere kant. Als men meer naast elkaar leeft, zal er ook wel minder irritatie onstaan. Want tegenwoordig heeft iedereen het gehad "met de MOSLIM" tja..gaat nergens om.
Dit is mijn mening en hier moet u het mee doen
GreetingsZzz