AndroidHealthClinic

nut incline press

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
20.375
Waardering
11.391
Wat voor nut heeft incline pressen vinden jullie?

Ik doe het nu sinds een tijdje (45gr) en vind het wel een leuke pomp geven aan m'n schouders en bovenkant borst, maar dat kan ook prima met wat raises en flys na gewone bench en overhead press.

Kracht bijdrage merk ik er niet van.
 
Wat is het nu van bank drukken
 
incline pressen is zoals je zegt idd chest met nadruk bovenkant en schouders, maar ook triceps.

als je isolatie dingetjes wilt doen zijn dat dus alweer 3 oefeningen. bespaart tijd dus. of het voor kracht iets uitmaakt voor mp of bp weet ik niet. je zal wel sterker worden in incline pressen.
 
Kun je niet echt iets over zeggen zonder context als rest van het trainingsschema, doelen evt bijzonderheden van de lifter etc imo.
 
Doe sinds kort op 30graden, voel ik veel beter in borst.
 
Wat is het nu van bank drukken

Bank drukken is voor mensen die liever op een bankje liggen om gewichten weg te duwen ipv ze overhead te pressen zoals het hoort
 
Het nut van incline bench press vind ik dat ik hierbij meer voel in het bovenste gedeelte van mijn borst. Bij flat bench press alleen in het middelste gedeelte van de borst. Persoonlijk zou ik flat en incline toevoegen. Vind ik zelf fijner voor een volledige chest workout
 
Nut van (close grip) bank drukken is dat ik daarmee tenminste nog op een manier van pressen vooruit ga ;_;

Overhead blijf ik doen maar kan er al heel lang geen progressie op maken. Hoop eigenlijk dat tientallen kg op de bench ook een kg op overhead toevoegt.

overhead 1-3 reps x veel sets
close grip bench 8-12 x 3 sets / 3-5 reps x 5 sets
raises high reps

Incline draagt dan niks bij en is zonde van de tijd? Las er veel positiefs van bill starr over voor kracht die het zelfs als vervanging van gewoon benchen noemde en ik zie sommigen ze afwisselen of incline als assistance gebruiken.

Maar ik kom gewoon op een % van m'n flat bench gewichten uit waarop ik nu wel progressie maak.
 
Het nut van incline bench press vind ik dat ik hierbij meer voel in het bovenste gedeelte van mijn borst. Bij flat bench press alleen in het middelste gedeelte van de borst. Persoonlijk zou ik flat en incline toevoegen. Vind ik zelf fijner voor een volledige chest workout
Doe je ook nog flys voor bovenkant borst dan?
 
Eigenlijk gaat de vraag vooral om of het nut heeft er echt progressie op te proberen maken. Dat je er bepaalde spieren wat meer mee kan belasten snap ik, maar dat kan ook gewoon een extra dropsetje zijn zonder moeizaam progressief laden en of periodisatie.
 
ik zou altijd kiezen voor de compound dus in dit geval schuin banken ik zou dan wel zoals Flexx123 zegt gaan voor die van 30graden dan voel je hem meer in je bovenkant borst anders pak je meer schouders
 
Ik doe juist expres 45gr om bovenkant borst en schouders samen te gebruiken.
 
Eigenlijk gaat de vraag vooral om of het nut heeft er echt progressie op te proberen maken. Dat je er bepaalde spieren wat meer mee kan belasten snap ik, maar dat kan ook gewoon een extra dropsetje zijn zonder moeizaam progressief laden en of periodisatie.

veel aandacht energie en focus steken in incline pressen icm progressive overload -> hypertrofie in de spieren die betrokken zijn bij incline pressen

maar progressie proberen te boeken op de incline press in de hoop dat het carryover heeft naar een andere lift? doe dan gewoon die andere lift. en als je op die andere lift geen progressie maakt, waarom zou je dat wel doen op de incline press dan?
 
Ik gebruik het als assistance in bill star z'n overhead press programma, zoals ook beschreven is in het programma. Maak momenteel de overhead gains van m'n leven, al weet ik niet precies welk deel van het programma voor de zieke gains zorgt.
Maar momenteel neem ik dus aan dat incline's overdracht hebben naar m'n ohp.

Maar zoiezo lijkt het me dat je eerder overdracht naar een overheadpress dan naar een flat bench kan verwachten. Maar individuele zwaktes spelen hier natuurlijke een enorme rol in.
 
veel aandacht energie en focus steken in incline pressen icm progressive overload -> hypertrofie in de spieren die betrokken zijn bij incline pressen

maar progressie proberen te boeken op de incline press in de hoop dat het carryover heeft naar een andere lift? doe dan gewoon die andere lift. en als je op die andere lift geen progressie maakt, waarom zou je dat wel doen op de incline press dan?
Zou je dan overhead progressie moeten kunnen maken zonder ooit bench presses te doen? Voor mij heeft dat nu heeeel lang (jaren) echt niet gewerkt en zitten m'n overhead presses en incline altijd vast relatief aan flat bench.

Ik hoop dus op: hypertrofie in de spieren die betrokken zijn bij incline pressen > meer kracht potentieel voor overhead presses. En was benieuwd of anderen dat zo ervaren hebben of het daarvoor gebruiken. Of wie er juist geen baat aan hebben gemerkt en overhead alleen ver kregen door enkel te overhead pressen.
 
denk dat incline press op 45 graden of hoger weinig doet voor bovenkant borst maar meer voor front delts. Voor bovenkant borst zou low incline het best zijn maar persoonlijk heb ik zeer weinig verschil in bovenkant borst gemerkt sinds ik ze een hele lange tijd niet meer doe.

Qua Carry over bench zou ik opteren voor push press of overhead. Voor massa dips en flyers of Decline

Merk wel verschil in vooruitgang bench sinds ik weer overhead varianten doe
 
Back
Naar boven