XXL Nutrition

nvm

Sponsor alleen lokale initiatieven waarvan ik terug kan zien dat er ook wat mee gedaan is. Bijvoorbeeld kids van de basisschool die geld inzamelen om speelplaats te vernieuwen. Controleerbaar en het is voor de kleintjes.

Voor de rest, al die avondrust-verknallers van 60 met hun donkergroene blikken busje: opzouten.

Ik gaf een keer een appel aan een vrouw die om geld zat te vragen, werd ze boos :mad:.

Ik gaf een keer een appel aan een vrouw die om geld zat te vragen, werd ze boos :mad:.

Nog mooier; Ik fietste een keer naar huis van werk, begon er een vrouw bij een tramhalte naar me te schreeuwen dat ik moest wachten en moest komen (eh?), kwam ze naar mij toe waggelen en vroeg ze om 10 euro want ze moest eten kopen voor dr kinderen. Had alleen een vers brood bij me dus ik bood dat aan. Nee ze moest 10 euro om dr kinderen te voeden. Was potverdomme nog maisbrood ook, heb het toen maar zelf opgegeten.

ik geef alleen aan kika,stichting doe een wens en cliniclowns omdat ik vind dat kinderen bespaart zouden moeten blijven van die rotziekte, en als ze dan ziek zijn ze een afleiding van het patientje zijn verdienen.

aan kansloze inzamelingen voor bv afrika en haiti doe ik niet mee. als ik al hoor dat mijn ouwe heer vroeger al op de lagere school inzamelde voor de arme kindjes in afrika en zie dat ze het er nu nog steeds niet redden kan je gerust zeggen dat een mission impossible is. zelfde met de ramp in haiti, het ligt op een breuklijn... je kan wachten op de volgende beving en de boel weer gered moet worden. met beide voorbeelden is het al zolang als daar mensen wonen, ook voordat wij er mee geconfronteerd werden door het in elke huiskamer verkregen global news.

maakt het niet minder erg voor mij hoor. het is mijn inziens enkel niet mogelijk om de hele wereld te redden en er een samenleving te bouwen als de onze. dat zou de aarde ook niet aan kunnen ecologisch gezien.

aan kansloze inzamelingen voor bv afrika en haiti doe ik niet mee. als ik al hoor dat mijn ouwe heer vroeger al op de lagere school inzamelde voor de arme kindjes in afrika en zie dat ze het er nu nog steeds niet redden kan je gerust zeggen dat een mission impossible is. zelfde met de ramp in haiti, het ligt op een breuklijn... je kan wachten op de volgende beving en de boel weer gered moet worden. met beide voorbeelden is het al zolang als daar mensen wonen, ook voordat wij er mee geconfronteerd werden door het in elke huiskamer verkregen global news.

maakt het niet minder erg voor mij hoor. het is mijn inziens enkel niet mogelijk om de hele wereld te redden en er een samenleving te bouwen als de onze. dat zou de aarde ook niet aan kunnen ecologisch gezien.

Lol ja de aluminium wikkels van chocolade inzamelen om de arme negertjes eten te geven.

Ik kreeg dit een keer te lezen op facebook. Ik snap niet dat die directeuren zo veel verdienen. Je bent toch directeur van een goed doel vanwege het goede doel? Ik vindt t in ieder geval teveel geld en doneer niets meer aan deze instellingen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik kreeg dit een keer te lezen op facebook. Ik snap niet dat die directeuren zo veel verdienen. Je bent toch directeur van een goed doel vanwege het goede doel? Ik vindt t in ieder geval teveel geld en doneer niets meer aan deze instellingen.

Dus iemand die de leiding heeft over een organisatie verspreid over 158 landen moet evenveel verdienen als een bakker? Logica..

Alleen de naam goed doel doet me al kotsen. Alsof geld storten altijd ten goede komt aan iemand anders dan een knakker die eigenaar is van het goede doel.

Dus iemand die de leiding heeft over een organisatie verspreid over 158 landen moet evenveel verdienen als een bakker? Logica..

Lol? Denk je dat het toeval is dat al die directeuren Nederlands zijn? :roflol:

Zijn de directeuren van Nederlandse goede doelen of de Nederlandse divisie van goede doelen.

neem aan dat dat bruto-salarissen zijn?

Vind niet dat ze zich zo gek veel toeeigenen in dat geval. Buiten de directeur van unicef houdt de rest van die directeurs maar een goede 100k netto per jaar over. Kan je ruim van leven, maar is nu ook weer niet zo bijzonder veel. Zulke mensen hebben dan ook belachelijk veel verantwoordelijkheden, en je kan niet verwachten dat ze die uitvoeren voor een hongerloon van 25k netto per jaar, een loon dat de gemiddelde afgestudeerde master gemakkelijk vangt na enkele jaren werkervaring.
Ben overigens vrij zeker dat dat een peulenschil is als je het vergelijkt met de salarissen van directeurs van "echte" bedrijven.

Veel verantwoordelijkheden? :roflol:

Genoeg dom volk zoeken die rond wilt gaan en wat zielige reclames maken.

Het jaarsalaris van de heer Franken bedroeg €147.500 in 2008, zoals ook in ons jaarverslag over 2008 staat vermeld. Er is dat jaar echter wel een vertrekregeling met de heer Franken getroffen, waarvan de omvang (€ 202.869,-) is gerelateerd aan de lengte van zijn dienstverband (negen jaar), zijn leeftijd en de hoogte van het maandsalaris.
In het laatste jaarverslag (2011) kunt u lezen dat het jaarinkomen van de huidige algemeen directeur, Jan Bouke Wijbrandi, in 2011 € 124.038,- bedroeg.
http://www.unicef.nl/contact/veelgestelde-vragen/verwarring-over-salaris-directie-unicef-nederland/

124k is wat? 70-80k netto (als je veel geluk hebt)?

Lol wat ben je toch intellectueel superieur aan eenieder hier.
Kerel als je denkt dat het managen van een multinational (wat dan zijn het gewoon) zo eenvoudig is dan zit er een steekje bij je los. Overigens vind ik het meer dan riante salarissen voor deze lui...

Veel succes met je tandartspraktijk incl. strafblad.

Lol wat ben je toch intellectueel superieur aan eenieder hier.
Kerel als je denkt dat het managen van een multinational (wat dan zijn het gewoon) zo eenvoudig is dan zit er een steekje bij je los. Overigens vind ik het meer dan riante salarissen voor deze lui...

Veel succes met je tandartspraktijk incl. strafblad.

T is geen multinational t zijn gewoon lokale directeuren die de aanpak in Nederland regelen. Ze hoeven geen fl**ker te doen en lopen geen enkel risico.

En ik heb geen strafblad.

Het jaarsalaris van de heer Franken bedroeg €147.500 in 2008, zoals ook in ons jaarverslag over 2008 staat vermeld. Er is dat jaar echter wel een vertrekregeling met de heer Franken getroffen, waarvan de omvang (€ 202.869,-) is gerelateerd aan de lengte van zijn dienstverband (negen jaar), zijn leeftijd en de hoogte van het maandsalaris.
In het laatste jaarverslag (2011) kunt u lezen dat het jaarinkomen van de huidige algemeen directeur, Jan Bouke Wijbrandi, in 2011 € 124.038,- bedroeg.
http://www.unicef.nl/contact/veelgestelde-vragen/verwarring-over-salaris-directie-unicef-nederland/

124k is wat? 70-80k netto (als je veel geluk hebt)?

Zoiets? Alleen denk dat ze wel auto van de zaak enz krijgen wat er niet bij staat. Zullen natuurlijk ook geen aygo rijde :p

T is geen multinational t zijn gewoon lokale directeuren die de aanpak in Nederland regelen. Ze hoeven geen fl**ker te doen en lopen geen enkel risico.

En ik heb geen strafblad.

Het is wel een multinational, denk je dat ze niet hoeven te coordineren met een moederbedrijf?
En nee man je hoeft echt niets te doen als er je miljoenen 'omzet' hebt in je bedrijf.

En idd, SOON.

Terug
Naar boven