AndroidHealthClinic

OCT PCT Epistane

• Topic Starter Topic Starter
Snel nog even het een en ander inslaan dus voor de zomer :)

De special offers in de gaten houden, zie tren nu bijvoorbeeld. In de ban in de VS en gelijk in de aanbieding. Dat lijkt me een teken dat je het nog een paar maanden goedkoop kan kopen en het dan wel eens over kan zijn. Special offer is een manier om vooraad kwijt te raken, na een ban blijft de shop anders zitten ermee. Maar uiteindelijk komen er vast nieuwe PH's en verbieden kost tijd. :)

Laatst bewerkt:
Bold, epi en andere bekende PH zijn nog volop verkrijgbaar via UK sites dus je hoeft nou niet als een gek in te gaan slaan denk ik.

Net weer een meeting gedaan.
Even een overzichtje:

Datum.......20/02/'10....09/03/'10....16/03/'10....23/03/'10
Gewicht.....77.9 kg.......75.5 kg.......75.3 kg......77.3 kg
Vet %.......17.1%.........17.6%........18.2%........18.8%
Vet-Massa.13.3 kg.......13.3 kg.......13.7 kg.......14.5 kg
Vvm..........64.6 kg.......62.2 kg.......61.6 kg.......62.8 kg
Vocht........47.3 kg.......45.5 kg.......45.1 kg.......46.0 kg

Afgelopen week ben ik dus 2 kilo aangekomen, waarvan 0.9 kg vocht, 0.8 kg vet en dus 0.3 kg spier...
Nu is de meting niet heel nauwkeurig, dus de echte waarden kunnen wat afwijken, maar toch is het een mooie indicatie van de ontwikkelingen.

9 maart is trouwens de dag dat ik begon met de epi. De eerste week merkte ik er niets van. De tweede week sloeg het goed aan (zo rond dag 10). Ga nu de derde week in. Vandaag voor het eerst 40 mg. Ben benieuwd wat er nog gaat komen.

Ben tot nu toe redelijk tevreden. Heb tot nu toe op bijna al m'n oefeningen een nieuw PR gezet. Had graag nog wat meer spiermassa gewonnen natuurlijk, maar op zich is 300 gram pure spier in een week niet slecht.

M'n vetpercentage begint trouwens wel op te lopen... En het blijft natuurlijk alleen rond mijn middel zitten... Ben daar niet zo blij mee.
Denk dat ik toch weer een half uurtje low intensity cardio na m'n KT ga doen. Wil niet te vet worden. Blijf wel gewoon vreten als een malle!

Hoeveel calorieën krijg je binnen en wat zijn je e/k/v verhoudingen?. Welke merk epi gebruik je trouwens?

Zit op ongeveer 3500 Kcal (soms zelfs nog ietsjes hoger).

Neem nu epi van IBE

Werk verder niet met een vast voedingsschema. Heb ondervonden dat ik me daar niet aan kan houden. Ik werk onregelmatige diensten (kom nu bijvoorbeeld net uit de nachtdienst) en dan is m'n leefpatroon en daarmee ook m'n eetpatroon gewoon iedere keer anders. Een vast schema werkt dan gewoon niet.

Ik houd me wel aan de basisregels. Zo zorg ik er wel voor dat ik nu in ieder geval 200 tot 250 gram eiwitten binnen krijg. Verder tel ik wel m'n calorieën en verspreid ik die over 6 tot 8 maaltijden. Uiteraard vermijd ik slechte vetten zoveel mogelijk en eet ik oa noten voor de goeie vetten.

Maar zoals ik eerder al zei; die metingen zijn niet erg nauwkeurig. Het is meer een indicatie. Je met je blote voeten op een metalen ondergrond staan en dan gaat er een stroompje door je lichaam. Aan de hand van de weerstand, je leeftijd en lengte wordt dan een berekening gemaakt met de uitslag van je lichaamssamenstelling. Je moet het voor je training doen, want als je het er na doet zitten je spieren vol met bloed en krijg je meteen andere waarden.

Daarbij wordt je VVM gemeten, maar je darminhoud hoort daar bijvoorbeeld ook bij. Dus als je darmen de ene meting vol zitten en de volgende meting leeg, dan kan dat zo al ruim een kilo VVM schelen.

Als je bij mij ook kijkt naar het verschil tussen 9 en 16 maart. Dan zou ik in die week 400 gram vocht zijn kwijt geraakt, 400 gram vet zijn aangekomen en 200 gram VVM zijn kwijtgeraakt. Als die 200 gram VVM allemaal spier is, is die combinatie van vochtverlies, spierverlies en vet aankomen toch knap... Kan dus nooit helemaal kloppen.

Bij een trainingsmaatje van me in de gym gaf dat ding 20% aan, terwijl die kerel echt op maximaal 11 of 12% zit. Of het moet allemaal tussen zijn organen zitten ofzo, maar aan de buitenkant is die gast echt droog! Klop dus niet.

Maar ik ga er in mijn geval vanuit dat het gerust wel enigszins in de goede richting zit. Het zal niet helemaal kloppen, maar nogmaals wel een redelijke indicatie denk ik.

Update:
Dumbbell press naar 4x30 kilo gegaan begin stats was 26 kilo, geeft een lekker gevoel zoveel vooruitgang. Verder weeg ik 88.8 (+3.8 kilo in 13 dagen) en begin ik spiergroei nu ook echt te zien voor de spiegel. Vet% doe ik niet aan, ik zie in de spiegel dat ik droger wordt, daar draait het toch om. Training ging enerzijds lekker, weer een pr en de andere oefeningen gingen ook oke. Maar voel een soort moeheid dat denk ik komt van toch elke keer trainen boven mijn normale kunnen. Ga deze week een upperbody training skippen. Vrijdag ga ik nog een keer trainen en neem dan een weekend vrij.

Qua eten, het went om echt op +200 gram eiwit te zitten. In het begin van mijn cycle at ik te weinig. Kwam net uit een cut periode en was gewend aan echt veel minder eten.

Laatst bewerkt:
Update:
Dumbbell press naar 4x30 kilo gegaan begin stats was 26 kilo, geeft een lekker gevoel zoveel vooruitgang. Verder weeg ik 88.8 (+3.8 kilo in 13 dagen) en begin ik spiergroei nu ook echt te zien voor de spiegel. Vet% doe ik niet aan, ik zie in de spiegel dat ik droger wordt, daar draait het toch om. Training ging enerzijds lekker, weer een pr en de andere oefeningen gingen ook oke. Maar voel een soort moeheid dat denk ik komt van toch elke keer trainen boven mijn normale kunnen. Ga deze week een upperbody training skippen. Vrijdag ga ik nog een keer trainen en neem dan een weekend vrij.

Qua eten, het went om echt op +200 gram eiwit te zitten. In het begin van mijn cycle at ik te weinig. Kwam net uit een cut periode en was gewend aan echt veel minder eten.
Dat had ik ook bij mijn vorige keer epistane, maar de trainingen gingen nog steeds beescht, zelfs veel rust hielp niet.

@Erik77: De meest voorkomende sides bij Epistane zijn "Backpumps" en "Lethargy".

Jij hebt last van lethargy, dit verdwijnt vanzelf na je cycle. Het is vervelend, maar geen reden om je zorgen te maken. Dit is normaal. Je kunt dit ook als een teken zien dat de shizzle goed aanslaat.

Maar dat merk jij al aan je monstergains én monstertrainingen :D

Lekker bezig kerel! :thumb:

@Erik77: De meest voorkomende sides bij Epistane zijn "Backpumps" en "Lethargy".

Jij hebt last van lethargy, dit verdwijnt vanzelf na je cycle. Het is vervelend, maar geen reden om je zorgen te maken. Dit is normaal. Je kunt dit ook als een teken zien dat de shizzle goed aanslaat.

Maar dat merk jij al aan je monstergains én monstertrainingen :D

Lekker bezig kerel! :thumb:

Wat zijn backpumps, had al even zoekfunctie gedaan, zonder enig resultaat...

Of ja, wat word er onder verstaan?

Wat zijn backpumps, had al even zoekfunctie gedaan, zonder enig resultaat...

Of ja, wat word er onder verstaan?

Het woord "Backpumps" zegt het eigenlijk al. Je rug voelt heel erg opgepompt, onaangenaam. Het betreft je onderrug.

Dit kun je (enigszins) voorkomen en/of bestrijden om de juiste ingrediënten/supplementen te nemen.

1.)Potassium: Wordt onder andere gevonden in citrusvruchten, cantaloupe, tomaten, waterkers, alle groene bladgroenten, mint, zonnebloemzaad, bananen en aardappels.

2.)Taurine: Zorgt voor het transport van Potassium.

Caffeïne zorgt voor een tegenstrijdige werking, ter info.

Ja is waar ook, ook in dit topic waren er al die het hadden over moe zijn. Ik ervaar het als echt lichamelijk moe, niet als moe in mijn hoofd. Spieren zijn gewoon moe. Gewoon echt het gevoel van ik moet maar eens een dagje rust nemen een keer en niet alleen maar knallen. En dat ga ik doen, eens een keer naar mijn lijf luisteren.

Potassium=kalium ik vermeld het maar ff omdat ikzelf hierdoor het eerst niet meer kon volgen. Potassium is een oude benaming. Verder zoals Pietje zegt, banaan, tomaat.....

Ja is waar ook, ook in dit topic waren er al die het hadden over moe zijn. Ik ervaar het als echt lichamelijk moe, niet als moe in mijn hoofd. Spieren zijn gewoon moe. Gewoon echt het gevoel van ik moet maar eens een dagje rust nemen een keer en niet alleen maar knallen. En dat ga ik doen, eens een keer naar mijn lijf luisteren.

Potassium=kalium ik vermeld het maar ff omdat ikzelf hierdoor het eerst niet meer kon volgen. Potassium is een oude benaming. Verder zoals Pietje zegt, banaan, tomaat.....

Het kan geen kwaad om naar je lichaam te luisteren. Aan de andere kant, lethargy kan ook geen kwaad. It's up to you, you're the man! ;)

Maarre.... Gaat lekker he??

Het kan geen kwaad om naar je lichaam te luisteren. Aan de andere kant, lethargy kan ook geen kwaad. It's up to you, you're the man! ;)
Maarre.... Gaat lekker he??

Gaat super, ben erg benieuwd hoeveel ik nou ga gainen in deze weken. dit groeitempo zal ik wel niet volhouden maar nu nog 3 kilo erbij moet wel gaan lukken. En daar 75% van vasthouden, 5 kilo in een PH kuur kunnen vasthouden. dan ben ik dik tevreden. Ik kijk wel wat ik doe met trainen. Van het weekend moet ik overdag werken en dan kan in niet naar de sportschool :mad: verplichte rust.

Zag je trouwens op het forum van de buren toen ik daar gisteren voor het eerst eens rondkeek, kwam Xlarge Luppie jou ....tegen best opvallend veel die ik van DBB ken die daar ook zijn. Ik had me gisteren aangemeld.

Laatst bewerkt:
Iemand onder de 21 al eens ph gebruikt?

Van die vermoeidheid had ik dus ook last. Maar was bij mij niet alleen spiervermoeidheid, maar was gewoon echt moe. Had daardoor ook moeite me te concentreren op het werk. Maar gaat het nu beter. Hoeft trouwens niet perse door de epi te komen hoor. Heb ook een zware periode op het werk gehad (fysiek en mentaal), dus daar kan het ook aan liggen. Het zal wel een combi zijn.

Net trouwens weer borst gedaan en het ging heerlijk! Eindelijk m'n plateau doorbroken en de 34kg weg gekregen bij de incline db press (5x). Heerlijk!

Vannacht m'n laatste nachtdienst. Morgen even een rustdag en dan vrijdag uitslapen en daarna benen knallen!

@Erik77: Merk je nou ook veel van de Finavol? Heb je het idee dat het echt een toegevoegde waarde heeft? En al last van sides? Libido?

Laatst bewerkt:
Laatste paar dagen blijf gainen en hard zelfs. Sides: Koppijn, moodswings .. af en toe wel :)

Nog 3 dagen en kmag nakuren jeej :p

1.30 snachts kan totaal niet slapen, zin om te feesten en te nken.
Wat een vreemde zooi en morgenochtend ben ik weer zo down als een pannekoek jeeej!!! haha :D

En jij zit alleen aan de epi, Knighty?

Terug
Naar boven