MuscleMeat

OCT PCT Epistane

• Topic Starter Topic Starter
@Lucky Luckass
Een goede stack is synergie als in 1+1=3. ECA is meer dan de E+A+C. Zo is Finavol en Epi niet tot nu toe. Het is lastig te zeggen omdat ik geen hele cycle epi only gedaan heb.

Het is meer als 1+1=1,5 Ik bedoel Finavol is zeker een meerwaarde tov epi alleen want merk echt wel het verschil tussen alleen 30mg epi en 30mg epi en 100mg finavol maar niet zo duidelijk als ik gehoopt had.

Aan de andere kant, mijn gains en krachttoename zijn boven verwachting tot nu en sides heb ik los van die vage moeheid niet. Geen hoofdpijn, geen libidoprobleem wat me verbaasd want daar hoor je alle PH "tren" gebruikers altijd over. Geen symptomen die genoemd worden bij leverschade, geen gevoelige tepels of iets wat op gyno duidt. Wel iets meer lichaamsbeharing. Wel backpumps maar het is dragelijk. En opvallend geen spierpijn hoe zwaar ik ook train, spieren voelen vermoeid na trainen maar geen spierpijn. Zal zeker aan het eind van mijn cycle nog wat schrijven over mijn ervaring met de stack tov de PH's los nemen in 2 cycles.

Laatst bewerkt:
Nergens gelezen dat ook maar iemand meer lichaamsbeharing krijgt door epi , maargoed het zal wel

@Erik77

Ok, interessant!

Als het zo door blijft gaan (weinig sides dus), ga je dan evengoed meteen voor de nolva, of houd je die achter de hand en begin je toch met een oct pct procuct?

Snap het wel als je geen risico wilt nemen en meteen voor de nolva gaat. Maar het blijft natuurlijk een zwaar middel wat zelf ook sides kan veroorzaken. Dus als het met een oct pct kan...

Wat is jouw gedachtegang daar nu over?

@Erik77

Ok, interessant!

Als het zo door blijft gaan (weinig sides dus), ga je dan evengoed meteen voor de nolva, of houd je die achter de hand en begin je toch met een oct pct procuct?

Snap het wel als je geen risico wilt nemen en meteen voor de nolva gaat. Maar het blijft natuurlijk een zwaar middel wat zelf ook sides kan veroorzaken. Dus als het met een oct pct kan...

Wat is jouw gedachtegang daar nu over?

Had het nog niet zo bekeken, je zet me aan het denken. Weet het echt nog niet. Een week langer doortrekken zou ook een optie kunnen zijn en na 6 weken neem ik zeker Nolva.

@themistery
Ik gebruik natuurlijk niet alleen epi en finavol is de meest androgene van de twee. En het is niet veel ofzo, ik schrijf gewoon alles op wat me opvalt en iets meer haar op mijn borst viel me op. Niet belangrijk :)

Laatst bewerkt:
Ik zou nooit producten gebruiken waarbij ik nog meer haar zou krijgen. Want dat heb ik nu al genoeg :mad:

Leesvoer over epistane, nee het is niet makkelijk leesbaar maar wel heel gedetailleerd
[Link niet meer beschikbaar]

Even een mini update:

trainen was zwaar, zeker geen PR deze keer maar wel gewoon full body helemaal afgemaakt en mijn maximum echt gegeven. (krijg altijd opmerkingen als ik met zweetdruppels en een rood hoofd echt tot het gaatje ga) En het goede nieuws 89.4, weer een kilo erbij in een paar dagen :) :)

Laatst bewerkt:
Jongens, dit is echt absurd!

Net weer benen getraind. Gisteren voor het eerst sinds ruim een week weer een rustdagje gehad. Was ook wel nodig om bij te komen van mijn nachtdiensten.

Vandaag moe... De afgelopen keren dat ik benen trainde heb ik iedere keer een nieuw PR neergezet en vandaag was ik een beetje pessimistisch. Dit kan ik nooit volhouden, dacht ik. Zeker omdat ik moe was verwachtte ik er niet veel van. Ik betwijfelde of ik mijn vorige PR zou kunnen evenaren. En toen begon de training. De vorige keer ben ik blijven hangen op 10x190 kg bij de leggpress. Vandaag:

10x180
10x185
10x190
En BOEM!!! 8x195!!!

Bizar! Op vrijwel al m'n oefeningen ben ik iets vooruit gegaan, maar bij m'n benen is het echt ongelooflijk veel. Ook m'n andere been oefeningen gingen fantastisch! Na dit record nog een andere leggpress gedaan tot 220 kg (zelfde als de vorige keer). Curls zelfs tot 8x100 kg (10kg meer dan de vorige keer)! Kuiten zittend op een bankje met de stang van de smithmachine op m'n knieën en m'n tenen op een verhoging, met 160kg op het stangetje! Ook weer een PR!

Vorige keer had ik tijdens en na m'n beentraining last van backpump. Nu anderhalve gram taurine genomen en nergens last van. Behalve van m'n heup... Die begint nu een beetje op te spelen... Volgens mij heb ik een peesje verrekt of een beetje overbelast ofzo. Nouja, dat gaat vanzelf wel weer over.

Ben heel benieuwd naar morgen (rug en biceps)!

Laatst bewerkt:
@ Erik77

Ik heb nog een stukje gevonden over Formex. Hierin zeggen ze juist dat ze met Formex het probleem van gewone Formestane (low bioavailability) overwonnen hebben;

Is Formex better than regular Formestane?
By far! IBE has corrected the problem with traditional formestane products; low bioavailability. With Formex you can now rest assured that your liver is not rapidly degrading your anti-estrogen before it ever reaches systemic circulation. How does this work? Formex resists biodegradation with a dual shield. The first defense is evasion. Typically when something is ingested it is carried through the stomach and into the small intestine where nutrients are absorbed and brought into circulation for processing. The vein responsible for this is the hepatic portal vein (HPV). As the name implies it brings blood directly to the liver for processing and is the site of regular formestane biodegradation. However, there is a loophole in this defense. The more lipophilic (fat loving) a substance is the lower the chance of it entering the HPV and the greater the chance of it entering lymphatic circulation. Since ethers cannot Hydrogen bond and a hydrocarbon group has been added, it becomes much more lipophilic. These substances can enter lacteals, make their way into the lymphatic system, bypass the liver, and reach systemic circulation before ever seeing the first sign of hepatic metabolism. This means not only can you get greater estradiol suppression but for a much longer period than before. The second defense is the MCPE in the 17b position. This group protects itself from cleavage because it is large and bulky and repels the enzyme responsible.

Bron:
http://www.predatornutrition.com/pd-epistaneformex-stack.cfm

Uitgaand van dit stuk en het stuk op anabolicminds waarvan je een linkje had gepost denk ik toch dat ze ermee stoppen omdat het mogelijk illegaal zou zijn/worden.

Hey guys,

Denk alsjeblieft ff met me mee. Ik had een bestelling gedaan bij een UK webshop (cheapUKsupplements) voor wat pct producten. Ik had betaald via PayPal, maar dat duurt altijd ff voordat het geld overgemaakt wordt. De webshop had in de tussentijd een foutje gemaakt waardoor de order geannuleerd werd. Omdat ik geen tijd had om weer een nieuwe order te plaatsen, te wachten op de betaling en daarna te wachten tot het verscheept is, heb ik de producten bij een ander bedrijf besteld. Nu is de PayPal betaling voor de inmiddels geannuleerde order bij de UK shop doorgegaan. Omdat het hun fout was (wat ze ook meteen toegaven) kan ik natuurlijk het geld terug vragen, maar nu het daar toch al is overweeg ik om voor dat geld gewoon wat anders te bestellen. Misschien matsen ze me ook nog wat omdat ze een fout gemaakt hebben.

Nou heb ik alle producten voor mijn pct inmiddels in huis... Eiwitten e.d. heb ik ook nog genoeg. Maar nou zit ik de denken:

Na je kuur moet je een pct doen en daarna nog minimaal een maand wachten voor een volgende kuur, zodat je lever kan herstellen, toch? Maar als je nou een non methylated prohormoon neemt? Dat is niet belastend voor de lever. Kan dat dan eerder? Of misschien zelfs wel tijdens de pct? Of brengt dat je hormoonhuishouding helemaal op hol?

Las hier namelijk ook een log van shugga die een bridge-cycle-bridge deed waarbij hij 11-test ook tijdens de pct nam.

Kortom, zal ik een non methylated ph bestellen? En zo ja, welke en hoe zou ik die verwerken in m'n schema (tijdens of na de pct)?

Heb ook overwogen om vast een potje epi en x-tren te bestellen voor een volgende cycle. Maar als die komt, is dat pas in oktober ofzo. En om dan nu al te bepalen dat ik dat dan ga gebruiken vind ik ook weer zowat. Wil eerst zien hoe de pct verloopt. Bovendien is er tegen die tijd misschien wel wat anders leuks. Of besluit ik toch weer natural verder te gaan. Je weet het allemaal niet he...

Of zal ik toch iets extra's bestellen voor in de pct.

Heb nu:
- Horse power (crea+NO)
- Crack! (pre-workout)
- Lean FX (cortisol blocker)
- Advanced PCT (soort test booster/hormoon regulator)
- Perfect cycle (liver support)

Zou er bijvoorbeeld Hard FX bij kunnen doen. Al wordt het wel veel dan... Maarja, liever teveel dan te weinig.
Zou Hard FX ook voor na de pct kunnen bewaren. Of daar iets anders voor nemen (misschien iets van ALRI)?

Heeft iemand suggesties?

Geduld! Het is niet alleen je lever he, je hele hormoon huishouding moet terug normaal worden. Minimaal 3 maanden tussen cycles houden! Methyl of geen methyl, het is altijd een aanslag op je lichaam.

Geduld! Het is niet alleen je lever he, je hele hormoon huishouding moet terug normaal worden. Minimaal 3 maanden tussen cycles houden! Methyl of geen methyl, het is altijd een aanslag op je lichaam.

Denk dat je gelijk hebt. Laten we dat maar doen.

Iemand ervaring met Hard FX?
Of een andere leuke supp voor tijdens of na de pct die jullie aanraden?

@luckyluckass

Stel je neemt time on + PCT is time off (in mijn geval 6 wkn cycle 4 wkn PCT) dan is het inmiddels al eind juli (in jou geval ergens begin juli) En ik weet niet hoe jij zit met vakantie maar ik heb al zoveel logs gelezen waarin mensen de grens over willen en nolva de douane begrijpelijkerwijs niet mee willen nemen. Ik had zelf ook al zitten kijken maar voor de zomervakantie zit er bij mij geen cycle meer in of het is erg krap en dan neem ik liever wat llanger OFF dan net te kort.

EN dat bridgen, puur mijn persoonlijke mening, ik geloof er niet in. Ik doe nu een vrij lange cycle van 6wkn, daarna een goede PCT en dan zie ik in Augustus September wel weer verder.

Wat supps betreft raad ik altijd beta alanine creatine citrulline malate aan. Verder niks eigenlijk.

Wat een volgende cycle betreft; epi tren zou ik zo weer doen (maar weet het pas zeker na PCT) en P-mag tren denk ik aan. P mag en nog wat epi koop ik binnenkort. Mijn volgende cycle zal denk ik Augustus worden.

Laatst bewerkt:
@luckyluckass

Stel je neemt time on + PCT is time off (in mijn geval 6 wkn cycle 4 wkn PCT) dan is het inmiddels al eind juli (in jou geval ergens begin juli) En ik weet niet hoe jij zit met vakantie maar ik heb al zoveel logs gelezen waarin mensen de grens over willen en nolva de douane begrijpelijkerwijs niet mee willen nemen. Ik had zelf ook al zitten kijken maar voor de zomervakantie zit er bij mij geen cycle meer in of het is erg krap en dan neem ik liever wat llanger OFF dan net te kort.

EN dat bridgen, puur mijn persoonlijke mening, ik geloof er niet in. Ik doe nu een vrij lange cycle van 6wkn, daarna een goede PCT en dan zie ik in Augustus September wel weer verder.

Wat supps betreft raad ik altijd beta alanine creatine citrulline malate aan. Verder niks eigenlijk.

Wat een volgende cycle betreft; epi tren zou ik zo weer doen (maar weet het pas zeker na PCT) en P-mag tren denk ik aan. P mag en nog wat epi koop ik binnenkort. Mijn volgende cycle zal denk ik Augustus worden.

Ja, zo denk ik er eigenlijk ook over...
Ga half juli een maand weg. Van trainen zal er dan ook niet heel veel terecht komen. Dus als ik terug ben, ben ik waarschijnlijk sowieso eerst weer een maandje bezig om terug op m'n oude niveau te komen. Daarom wordt het dan pas weer september/oktober voor ik eventueel weer een kuurtje zou kunnen doen.
Gewoon nog maar even wachten idd.

Maar waarom P-mag? Is niet heel bekend toch?

Gisteren rug en biceps. Ging behoorlijk lekker. Nieuw PR voor de shrugs en deadlift. Alleen die deadlift werd op een gegeven moment een beetje geforceerd. Niet mooi uitgevoerd. Gewoon een beetje te zwaar gegaan. Voelde dat ook in m'n onderrug. Volgende keer iets rustiger aan.

Vandaag borst, schouders en triceps. Ging lekker. Geen PR, maar m'n vorige PR wel geëvenaard.

Was ik bezig met incline db press (8e en laatste herhaling met 32 kg), bleef ik hangen. Toen wilde iemand me even helpen (ongevraagd), dus die duwde m'n ellebogen omhoog. Alleen ik was al te lang blijven hangen tijdens m'n poging om ze weer omhoog te krijgen, dus m'n kracht was op. Flikkert die dumbbell... Gedeeltelijk op m'n kin, maar gelukkig grotendeels op m'n borst. En bedankt! Wat doe jij nou, vraagt die kerel nog. Nou eikel, wat denk je? Ik laat dat ding fl*kkeren omdat ik hem niet meer hield! Waarom zeg je dat dan niet even, vroeg hij. Daar had ik de tijd niet voor! M'n kracht was gewoon in een keer weg. Ik had die dingen gewoon neer moeten leggen en moeten zeggen dat hij me niet hoefde te helpen... Had zelf alleen ook niet verwacht dat ik ze zou laten fl*kkeren. Na een paar minuten rust ging de 34 nog wel 5 keer (zonder hulp).
Daarna gingen 2 van die gasten (ouwe lullen) zich constant met mij en de rest van de gym bemoeien. Schijt irritant! Ik heb er helemaal geen probleem mee als iemand me een tip geeft, als ze die dan ook beargumenteren. Maar nu gingen ze bij iedereen die bezig was zeggen dat het anders moest, zonder argumentatie. Bovendien voerde ze hun eigen oefeningen ook niet goed uit (slingeren met de lat pulldown enz). Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee. Ik zei: en nu ga ik dippen en als je weer zegt dat ik het niet goed doe gaan er klappen vallen. Ik zei het met een glimlach, maar de boodschap was gelukkig duidelijk.
Heel irritant dat soort gasten!

Overigens wordt ik wel zwaarder. Ook m'n aderen zie je beter. Denk niet dat ik droger ben geworden, maar dat het gewoon komt door de bloeddruk. Dinsdag ga ik de laatste week van m'n cycle in en dan ga ik me weer wegen. Ben benieuwd. Tot nu toen ben ik in ieder geval tevreden. Met name over de kracht winst (vooral in m'n benen).

Hoe gaat het met de rest?

Bij ons op de sportschool zijn er ook wel een paar bemoei als zeer irri maar over het algemeen weten ze nu wel dat ik me prima red zonder hun zinlose commentaren, als dat eenmaal duidelijk is en ze zien je gainen dan gaan ze zich toch afvragen waar het bij hun fout gaat :)

Vandaag toch maar weer een rustdagje... Met moeite, maar denk wel dat ik het nodig heb. Wel jammer. Ik zou graag weer even gaan knallen, maar rust schijnt nodig te zijn...

Door de zware trainingen kreeg ik vrijdag, tijdens m'n beentraining, een beetje last een peesje of pieraanhechting oid in m'n heup. Het deed niet echt pijn, maar ik voel het nog wel een beetje.
Zaterdag voelde ik ook m'n knie ineens opspelen tijdens het deadliften. Ging ook wel echt tot het gaatje met 8x130 kg in m'n laatste setje. M'n grip had het toen al opgegeven, dus ik heb het laatste setje met wrist-straps gedaan. Van dat deadliften heb ik nu trouwens nog spierpijn in m'n onderrug. Van m'n knie heb ik gelukkig verder geen last gekregen.

Overigens heb ik verder helemaal geen spierpijn gehad de afgelopen weken. Ik voel m'n spieren wel, maar geen kramp of andere vormen van spierpijn.

Gisteren na de borsttraining wel plots een beetje een bloedneus. Ik dacht dat ik een loopneus had, maar toen ik het wegveegde zag ik dat het bloedde. Gelukkig maar een beetje en het hield ook meteen weer op, maar toch een beetje freaky... Zal wel door de verhoogde bloeddruk komen. Heb verder nooit zomaar een bloedneus.

Morgen ga ik wegen en meten. Het zal alleen niet een heel goed beeld geven omdat ik u 's avonds ga en de vorige keren ben ik iedere keer 's ochtends gegaan, na het toiletbezoek en met alleen een ontbijtje in m'n buik. Nouja, het is in ieder geval weer een indicatie van hoe het ervoor staat. We zullen zien.

Heel stuk droger totale winst 1.5kg. Nu aan het nakuren, kan niet klagen. Voeding was niet super de laatste week. Teveel bezig met men nieuwe moto denk ik ahja :D

Gisteren upperbody: geen PR vandaag maar extra aandacht voor juiste uitvoering. Het zwaarder pakken ging de laatste tijd wel eens ten koste van een optimale vorm. Afgelopen keer bijvoorbeeld de dumbbell press zo breed mogelijk gepakt, de pull down echt volle rom....ongeveer met het gewicht wat vorige keer max was maar nu met een betere uitvoering.

Vandaag benen dag; leg press een mooie PR van 4x280 kilo en bij deadliften bleef ik op de 130 kilo 4 reps. Leg extensions zit ik nu op 12x90 kilo en de legcurl op 8x65 kilo. Ik heb dus ook echt dat ik vooral in beenkracht vooruit ga, meer dan andere spiergroepen.
Gewicht was 89,2 gelijk dus, komt door al die dagen werken. Werken in de zorg is niet goed voor regelmatig veel eten terwijl ik wel de hele dag loop, til draai en ondersteun. Ik neem gemalen havermout en whey mee, dat kan ik tussendoor snel eten maar ideaal is het niet.

Terug
Naar boven