MuscleMeat

OCT PCT Epistane

Niet al te ver vooruit denken werkt voor geen meter het komt altijd weer anders uit

Houd je ons op de hoogte van PCT, alri restore en formex was het toch? Op hoeveel dagen in je nakuur zit je nu? Ga je nog een cortisol blokker gebruiken en iets van kruiden als tribulus, longjack.......?

4 dagen ver nu.
Restore, formex en kre-alkalyn neem ik nu. Blijf nog lichtjes gainen heb die indruk en verder merk ik niks. I'll keep you guys posted ;)

Zo geschrokken van stacker2? Maar bedankt voor je adviezen, voor mij waren ze nuttig.

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt voor eigenlijk een hele tijd vooruit. Deze cycle ga ik afmaken 6wkn epi 30mg en tren 100 en de laatste twee weken 120 mg tren.

Cycle 2 in juli/aug zal worden pmag 50mg tren 100mg voor 6 weken.

Cycle 3 in oktober/nov wordt 4 weken m-drol op 10-20-20-30

In het nieuwe jaar indien BF<12% en massa boven de 90kg eerste kuur met kickstart m-drol 20mg voor 4 weken test e 13 weken @250mg/5 dagen. Tussendoor ga ik cutten met ECA, dit houd ik off cycle omdat ik meer geloof in een bulk-kuur en daarna cutten dan een cut-kuur. Ben ook blij met het advies van Pietje1983 over cortisol blokker, die laat ik na de cycle voor een groot deel samen met ECA lopen.

Wel heftig hoor!
Lijkt mij persoonlijk een beetje veel van het goede...

Dit wordt aanbevolen bij M-drol:
Do not use for more than 30 days without a 90 day break.

Als ik jouw schema zo zie denk ik dat je alleen maar aan het kuren en herstellen bent. En dan net als je lichaam weer een beetje in balans is knal je meteen de volgende kuur erin... Toch?
Of denkt de rest daar anders over?

Bovendien is een ECA stack ook een aardige belasting voor je lichaam en zeker niet zonder risico's. Denk dat je hart en bloedvaten behoorlijk op hun fl**ker krijgen van al die kuurtjes en stacks. En al die dingen zijn belastend voor je lever. Injects ook! Minder dan orals, maar ook injects gaan door de lever (orals 2x).

Hoe lang train je eigenlijk al Erik77?

En waarom toch nog 2 PH kuurtjes terwijl je weet dat je voor test wilt gaan? Dat je een tussenstap wilt maken door M-drol te nemen kan ik me nog voorstellen, maar waarom dan P-mag en tren?

• Like
Waarderingen: Ymir
  • Topic Starter Topic Starter
Wel heftig hoor!
Lijkt mij persoonlijk een beetje veel van het goede...

Dit wordt aanbevolen bij M-drol:
Do not use for more than 30 days without a 90 day break.

Als ik jouw schema zo zie denk ik dat je alleen maar aan het kuren en herstellen bent. En dan net als je lichaam weer een beetje in balans is knal je meteen de volgende kuur erin... Toch?
Of denkt de rest daar anders over?

Bovendien is een ECA stack ook een aardige belasting voor je lichaam en zeker niet zonder risico's. Denk dat je hart en bloedvaten behoorlijk op hun fl**ker krijgen van al die kuurtjes en stacks. En al die dingen zijn belastend voor je lever. Injects ook! Minder dan orals, maar ook injects gaan door de lever (orals 2x).

Hoe lang train je eigenlijk al Erik77?

En waarom toch nog 2 PH kuurtjes terwijl je weet dat je voor test wilt gaan? Dat je een tussenstap wilt maken door M-drol te nemen kan ik me nog voorstellen, maar waarom dan P-mag en tren?

-tussen cycle 1 en 2, nu en half juli augustus vind ik vrij veel tijd zitten
- Die 90 dagen wist ik niet, ik had +- 8 weken rust genomen na mdrol
- ECA ga ik niet de hele tijd gebruiken ofzo, daar ben ik in het verleden na 2-3 weken wel klaar mee (en verlies dan een kilo of 2-3 zonder veel kracht en zichtbaar spierverlies) Direct na mijn kuur neem ik geen ECA. Bovendien neem ik vaak maar 1 cap ipv de aanbevolen 2 per dag. Ik snap je punt wat bloeddruk, hart en bloedvaten betreft, point taken.
- een derde cycle is idd wel wat veel, liet me wat overmoedig worden in het vooruit denken. Die p-mag tren krijg ik over een week in huis. Beter is die om gewoon te bewaren denk ik en niet voor de m drol te willen proppen. Dat geeft ook meer ruimte voor langer rust tussen m-drol en m-drol test e. Bedankt voor dat advies, lijkt me raadzaam voor mezelf :)
- Die m drol cycle only is idd omdat ik eerst dat ervaren wil en niet direct een stack wil met test e
- ja ik train te kort eigenlijk voor test e, train al jaren maar heb het verwaarloosd een tijd terug. Ben wel al 32 ga niet tot mijn 40-ste wachten nog.

Laatst bewerkt:
4 dagen ver nu.
Restore, formex en kre-alkalyn neem ik nu. Blijf nog lichtjes gainen heb die indruk en verder merk ik niks. I'll keep you guys posted ;)

En hoe zit het met kracht? Merk je een plotselinge daling in de intensiteit en volume die je aankan in de gym of gaat dat allemaal geleidelijk? Lekker dat je niks merkt verder ;) ben benieuwd naar je verhaal over de PCT.

@Erik77
Waarom spreid je het niet gewoon wat meer uit. Als je die Pmag nu opzij zet en daarna aan de mdrol en later zelfs de test gaat, ligt dat spul te bederven. Lijkt me ook niet dat je na de test weer terug gaat naar een PH.

Zou zelf die Pmag/tren bewaren voor augstus/september. Daarna verder kijken en Mdrol pas januari februari erin knallen (mocht het zo uitkomen). De test zou ik dan pas rond juli volgend jaar erin knallen (als je dat dan nog wilt). Zo geef je je lichaam veel meer tijd om te herstellen. Bovendien bouw je zo een betere basis op voor de test. Dat gebruik je dan pas over meer dan een jaar, waardoor je als het goed is al een stuk meer massa en kracht hebt. Daarbij zal je je kennis over voeding, trainen en rust dan nog meer hebben uitgebreid. Je hebt alle tijd om te kijken of je de intesieve trainingen volhoud en je kan altijd nog terugkrabbelen.

Houd er rekening mee dan er ook prive van alles kan gebeuren. Ik weet niet of je een partner hebt, maar zo niet, dan vind je die misschien wel. Misschien wordt je wel vader. Of misschien heb je wel een sterfgeval in de familie waardoor alles even stil komt te staan.

Bovendien, je zal ergens komend jaar misschien wel een paar weken ziek zijn (misschien zelfs wel on cycle) enz enz. Zoals The Mistery zei; plan niet teveel vooruit, dat werkt niet.

De Pmag heb je nu al binnen, dus daar zou ik me eerst op concentreren. Daarna zie je wel weer verder.

Wat je ook besluit, als je logt, zal ik het volgen! Ik zal jou ook PM'en zodra ik weer een logje begin.

Gisteravond trouwens veel gelezen over Mdrol. Ben niemand tegengekomen met gyno, maar weel veel met total shutdown. Maar zoals ik al dacht gaan al die gasten tot minimaal 30 a 40mg. Die shutdown komt van wat ik nu heb gezien meestal eind derde of gedurende de vierde week.
Opzich is een shutdown niet zo'n probleem als het weer snel hersteld, maar het zal vast niet goed zijn voor m'n zwemmertjes... Daarbij is gyno niet leuk, maar impotentie al helemaal niet! Sterker nog, dat zou echt een ramp zijn!
Gelukkig hoor ik daar niemand over. Of hun zwemmertjes het nog goed doen weet ik niet, maar niemand heeft het over impotentie. Ik heb nog wel wat twijfels over Mdrol...

Erik hoe bevalt die ECA stack? Is het die ECA30plus uit de UK? Of een andere?

@Lucky Luckass
Kortom ik ben er nog niet uit, ik laat weten als ik weer wat nieuws begin. Totale shutdown, dat hebben al die gasten op 12 weken test e altijd, en het zou mij niet verbazen als ik nu ook totaal geen eigen productie meer heb. Dat komt wel weer goed, impotentie is een gevraar als je echt geen PCT doet of vrijwel continu on cycle bent. En een m-drol cycle is zo lang niet, 3 a 4 weken max. Daarom zie je ook vaak een bridge zoals tren 2-3 weken overgaand in 3 weken mdrol of andersom, hdrol/tren/pmag/epi 2-3 weken na 3 weken mdrol.

UPDATE:
Net weer upperbody training gedaan, woog nu 90,0 ipv 89,4 vorige week. Er zit nog groei in maar het tempo van groei is echt minder :( Ook zit er niet elke keer een PR meer in bij mijn bovenlichaam. Maar goed is logisch ook opzich, een pulldown van 90 naar 120 kilo in 3 weken tijd, die lijn kan zich niet voortzetten. Spieren worden wel steeds voller en ik verlies ook nog steeds iets aan vet. Volgende week heb ik een digitale huidplooimeter bijbesteld. Ga dan eens meten wat mijn vet% nu is. En principieel blijf ik iedereen ECA ontraden, het is niet voor niets verboden en er zijn echt mensen die er niet goed op reageren. Ik zou niet willen dat jou dat overkomt op basis van mijn advies.

---------- Toegevoegd om 11:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

Erik hoe bevalt die ECA stack? Is het die ECA30plus uit de UK? Of een andere?

Ja die is het, en die bevalt heel erg goed. Mild zelfs qua opgefoktheid maar was wel 5 kilo kwijt in drie en een halve week. Meestal had ik aan 1 cap genoeg per dag. Soms twee maar alleen als ik vroeg opstond want nr.2 kan niet te laat ingenomen worden ivm slaapproblemen. Heb vroeger ervaring gehad met D&E supercaps efedra (het kruid) daarvan was ik de hele dag onder hoogspanning, niet leuk meer en voelt ongezond aan zo heftig. Omdat ik de dosis dan erg laag moest houden verloor ik met die weinig vet.Van het kruid efedra trek ik een hele cap echt niet (zelfde soort ervaring als Pietje1983 ook had) NOOIT meer stacker2 of dat soort shit voor mij!

Laatst bewerkt:
@Lucky Luckass
Kortom ik ben er nog niet uit, ik laat weten als ik weer wat nieuws begin. Totale shutdown, dat hebben al die gasten op 12 weken test e altijd, en het zou mij niet verbazen als ik nu ook totaal geen eigen productie meer heb. Dat komt wel weer goed, impotentie is een gevraar als je echt geen PCT doet of vrijwel continu on cycle bent. En een m-drol cycle is zo lang niet, 3 a 4 weken max. Daarom zie je ook vaak een bridge zoals tren 2-3 weken overgaand in 3 weken mdrol of andersom, hdrol/tren/pmag/epi 2-3 weken na 3 weken mdrol.

Hoe staat het er voor met het formaat van je kleine vriendjes? En libido? Als je een total shutdown hebt merk je dat daaraan, toch?
Bij mij is daar in ieder geval geen verschil in.

UPDATE:
Net weer upperbody training gedaan, woog nu 90,0 ipv 89,4 vorige week. Er zit nog groei in maar het tempo van groei is echt minder :( Ook zit er niet elke keer een PR meer in bij mijn bovenlichaam. Maar goed is logisch ook opzich, een pulldown van 90 naar 120 kilo in 3 weken tijd, die lijn kan zich niet voortzetten. Spieren worden wel steeds voller en ik verlies ook nog steeds iets aan vet. Volgende week heb ik een digitale huidplooimeter bijbesteld. Ga dan eens meten wat mijn vet% nu is. En principieel blijf ik iedereen ECA ontraden, het is niet voor niets verboden en er zijn echt mensen die er niet goed op reageren. Ik zou niet willen dat jou dat overkomt op basis van mijn advies.

Zo'n verschil joh? Ik ben wel ietsjes sterker geworden, maar niets noemenswaardigs. De meeste oefeningen gewoon 1 stapje zwaarder. Maar dat is normaal tijdens een bulk. Bovendien zal het placebo effect en de extra motivatie ook wel een meespelen. Alleen m'n benen. Daar heb ik echt abnormaal veel kracht gewonnen! Hoop dat ik bij een volgende cycle ook op andere vlakken kracht win. Een bridge met Mdrol is misschien niet zo'n gek idee.

Ik heb hetzelfde met efedra caps, mij benieuwen hoe efedrine bevalt. Zal eens bestellen vd week :) Thanks!

Ik denk dat ik volgend jaar zomer flink ga cutten. En dan is even kijken of ik lager dan de 15% kom ik ben nog nooit lager dan 20% geweest xD

Ben er vandaag mee begonnen, 2 potjes.

Met eca?

Hou ons op de hoogte wat waren de doseringen ook alweer volgensmij had je dat al is gepost

Succes bekjam, het is goed spul ;)

@Bekjam
Succes en ik hoop voor je dat de backpumps deze keer meevallen. Dosis ben ik vergeten bij jou, je gaat gewoon opbouwen tot 40, standaard schema 4 weken?

Hoe staat het er voor met het formaat van je kleine vriendjes? En libido? Als je een total shutdown hebt merk je dat daaraan, toch?
Bij mij is daar in ieder geval geen verschil in.

Zoek eens op negative feedback testosterone. AAS en PH zetten je eigen productie van testosterone stil, AAS zet de boel echt op 0 en een PH zet het bijna op 0. M-drol is feitelijk een AAS (epistane ook maar iets minder) Maar vergeleken met 1,4 AD oid zet het de boel echt (zowat) stil. Nee dat merk je oncycle niet aan je libido want de exogene stof werkt als testosteron waardoor libido goed of juist beter wordt. Verder is libido een kwestie van oestrogeen/testosterone verhouding, alleen bij een specifieke verhouding tussen beide stoffen heb je libido. Dit speelt met 19-nor stoffen en de AS deca (de deka pik van geen libido meer) Dit zou ik kunnen hebben met "tren" 19-Norandrosta 4, 9 Diene 3, 17 Dione maar ik heb daar geen last van.

Dit is de kern achter PCT, uiteindelijk zou je eigen testosteron na maanden ook vanzelf weer opgang komen (feedback van te lage productie) maar nolvadex doet dit versneld, het bindt zich aan de oestrogeen receptoren en voorkomt deze werking en maakt tegelijkertijd vrije testosteron vrij. Met andere woorden PCT is een kickstart van je eigen productie en wat ZMA en kruidenmeuk als tribulus, longjack tongkat ali.....doet ook een beetje helpen.

Om een lang verhaal kort te maken, m-drol is meer een AS dan een PH en lijkt wat sterke anabole werking EN shutdown meer op een echte AS. Elk voordeel heb zn nadeel zegmaar.

En nu mijn ervaring:
Iets kleiner "vriendjes" toch wel maar niet erg. Libido is oke maar niet bovenmatig. Mijn inschatting na 5-6 weken tren-epi is toch dat nolvadex een must is. Zoals ik je net uitlegde on cycle voel je het niet die shutdown en het is dus gokken op Reversitol vs nolva. Zekerheid en een best wel ongezond middel als nolva vs een gok en een niet zo ongezond middel. Als je een OTC PCT zou nemen en je voelt dat de boel niet snel genoeg opgang komt of je ziet een gyno opkomen dan pak je alsnog nolva. Dit ga ik in mijn geval dus niet doen, ik ga meteen aan de nolva. Na een 4wkn epi kuurtje zou ik niet direct aan de nolva gaan.

Deze tekst schreef ik op basis van mijn interpretatie, ik ben nog geen expert en als ik iets schrijf wat niet klopt, graag aanvullingen. ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven